2021-10-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Dina sagor utan bevis.
Enbart drömmar mot vägen ur pandemin.
Du verkar trivas med förtryck och restriktioner.

Vi som vill återgå till livet vi hade före covid-19 ser ned på sådana som du, skäms din enfaldige förtryckare.

Jag och min familj fortfarande friska och aldrig haft "pesten" (covid-19) som du verkar älska.
Tycker nästan synd om dig din stackare.
Vettetusan om jag tycker synd om dig för Jag vet inte riktigt vad dina problem är men du verkar extremt förvirrad och dina problem verkar vara alltför många. Förövrigt så är inte en coronainfektion och covid riktigt samma sak. Något sådana som du alltså inte har sussar ut ens efter nästan två års plandemi. Imponerande!
Citera
2021-10-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nej absolut inte. !
Men det du beskrev var ju precis det som gäller för många andra luftvägssjukdomar och Norge klassar ju nu Corona som en influensa.
Citera
2021-10-07, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men hur kommer det sig då att barn 10-19 år är den största gruppen smittade nu och i våras men inte under sommaren? Var blir de smittade någonstans då?

Eller menar du att den största gruppen smittade inte påverkar smittspridnigen?

Denna vecka har 1048st 10-19 år rapporterats in smittade. Den näst största gruppen är 40-49 år (deras föräldrar kanske) med 533st smittade. 10-19 år är nästan dubbelt så stor som den näst största gruppen, påverkar de inte smittspridningen alls?

Då den är så mycket större en andra grupper är det uppenbart att de smittar varandra. Var gör de det någonstans?

Det måste vara en plats där de inte var under sommaren. För då var de inte största gruppen smittade de till och med sjönk ner på tredje plats ett tag.
Du kanske har missat att vi massvacinerat 18+ i Sverige? Sen har smittan i princip försvunnit i Sverige på sommaren pga väder och semestern (extrem få fall smitta). Tillsist skrev jag inte att barn inte kan bli smittade, utan att de inte varit en drivande faktor i smittspridningen (till skillnad från ex. RS-virus).
Citera
2021-10-07, 22:55
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Du kanske har missat att vi massvacinerat 18+ i Sverige? Sen har smittan i princip försvunnit i Sverige på sommaren pga väder och semestern (extrem få fall smitta). Tillsist skrev jag inte att barn inte kan bli smittade, utan att de inte varit en drivande faktor i smittspridningen (till skillnad från ex. RS-virus).
I vintras (23 novr-6 dec) innan vi började med att vaccinera var 0-19 år den gruppen som oftast hade antikroppar mot covid.

Så den största gruppen som utvecklat antikroppar mot covid innan vaccinationen drog i gång är troligtvis den största gruppen smittade, påverkade inte de smittspridningen?

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/9c5893f84bd049e691562b9eeb0ca280/pavisning-antikroppar-mot-sars-cov-2-blodprov-oppenvarden.pdf

Med säkerhet kan man ju inte säga något. Men jag tycker att det är en logisk tanke att den gruppen som oftast hade antikroppar innan man började vaccinera påverkar i alla fall till en del smittspridningen och är i alla fall en del av det som driver smittspridningen.
Senast redigerad av virvelbagg 2021-10-07 kl. 23:01.
Citera
2021-10-07, 23:23
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Eller så har smittan försvunnit för att det är så det brukar fungera, med eller utan vaccin. Och sedan kommer den tillbaka i en ny skepnad och då börjar cirkusen igen.
Citera
2021-10-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo och jag har till och med citerat från den sidan. Men du hittar inte ens det jag har citerat, pinsamt.

Jag har sett dina citat men anser att det du påstår inte framgår av motsvarande citat.
Citera
2021-10-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag har sett dina citat men anser att det du påstår inte framgår av motsvarande citat.
Det jag påstår är just det som står i citaten! Thickkkk?
Citera
2021-10-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Eller så har smittan försvunnit för att det är så det brukar fungera, med eller utan vaccin.
Prexi! Detta kan inte påpekas ofta nog, speciellt till de som tror att vaccin är magiskt och flockimmunitet bara är en illusion! Men flockimmunitet är ju allas vår skinande hjälte när mänskligheten drabbas av elaka virus m.m.
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-10-07 kl. 23:54.
Citera
2021-10-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Oj, här var det skilda skurar av rena anklagelser, tossigheter och rent nonsens. När du skriver att att barn löper en mikroskopisk liten risk att drabbas av svår sjukdom. Vad sätter du då detta i relation till? Du måste ju sätta det i relation till hur stor risk det är att barn drabbas av svåra biverkningar av vaccinet OCH vilken påverkan det får på samhället och smittspridning i övrigt. För mig låter det inte som du gör den analysen. Du skriver bara att barn sällan drabbas svårt av viruset och där slutar din analys.

Anledningen till att jag skriver att alla borde få en tredje dos är ju att tester har visat att antikropparna och vaccinationsskyddet nästan är helt borta efter 6 månader för de som vaccinerats med Pfizers vaccin. Det var det vaccinet jag liksom en stor majoritet av svenska folket har fått. Astras vaccin verkar ännu sämre. Modernas däremot verkar vara något bättre, men väldigt få som fått det vaccinet. Möjligen kan man vänta någon längre med de som fått det vaccinet att ge en tredje dos.

Jag tror inte alls att alla kommer att få covid förr eller senare. Jag tror snarare att man tack vare en bred och effektiv vaccinationssatsning kommer att röka ut detta virus från samhället. Vi kommer inte längre ha någon allmän smittspridning när vi når dit. Ungefär samma väg som TBC-viruset gick.

Jag tror många, inte minst de äldre och de i riskgrupp fruktar vad en "öppning" kommer att innebära. Man fruktar en ökad smittspridning, en överbelastad vård och en rädsla för att bli bortprioriterade om de skulle bli svårt sjuka.

Inga vanliga coronavirus har gått att röka ut från samhället. Man blir inte immun för evigt.
Citera
2021-10-08, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du duckar frågorna och kommer med massa okvädningsord och struntprat. Ja, varför är jag inte förvånad. Ja, jag tror skolan har spelat en central roll i smittspridningen. Varför tror du inte det?

Jag sitter inte direkt instängd. Då jag är vaccinerad har jag fortfarande förhoppningsvis en del skydd och sedan tillhör jag väl inte direkt värsta riskgruppen.

Jag har inte sett att skolan fått ökade kostnader under pandemin.

Finns massor av data som visar att skolan/barnen inte är drivande. Som nu exempelvis. Borde gå rakt uppåt.
Citera
2021-10-08, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Eller så har smittan försvunnit för att det är så det brukar fungera, med eller utan vaccin. Och sedan kommer den tillbaka i en ny skepnad och då börjar cirkusen igen.
6/10 var det 23344 smittade. Är inte cirkusen redan igång?
8/10 förra året var 12637 smittade.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/sweden/
Citera
2021-10-08, 01:20
Medlem
..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem