2021-10-07, 21:34
Medlem
CharlotteSomewheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Prinzezzan skrev: "Poliserna har uppenbarligen tagit till sig LoVi:s vittnesmål, då de tar upp detta nya vittne i presskonferensen den 23 (?) juni, trots att de verkar anse det mer osäkert."

Så var det, jag tittade nu: Det stod i TSL den 23 juni 1992 att det fanns ett nytt vittne, vars uppgifter kunde styrka det tidigare vittnets uppgifter. (Men risken är väl att den artikeln skrevs av "fel" journalist ... ) Men problemet är bara att polisen har Lockerudvittnets första utsaga, det om bråket. Utsagan om den vita bilen som kom i hög hastighet har polisen INTE, eftersom polisen aldrig hörde av sig till Lockerudvittnet, trots att vittnet bad dem ringa så att han/hon kunde få berätta särskilt om just det. Detta står i Reimers utskrift!

Det fetade, och därför är det absolut sanning. Jag blir så trött.
Citera
2021-10-07, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Nejdå, vi behöver inte skälla på dig. Det du tar upp här ovan är sådant som ingår i min teori (som jag inte skriver om här) om utgår ifrån att de platser som pekats ut inte har med försvinnandet att göra och att fynden är utplacerade. Den dag CL häktas, åtalas och döms kanske jag ändrar min uppfattning, men är har inget dykt upp om är åt det hållet.
Jag tänker mer åt hållet " så upptäckte man planeten Pluto". Det fanns gravitationer som var oförklarliga och som pekade på förekomsten av något man inte kände till.
Tänk andra vägar, mera kreativt.

Tack.
Citera
2021-10-07, 21:40
Medlem
Citat:
Exakt så, Judaland har skrivit det i tråden.

Igen, Judaland har sagt det. Då är det sant.
Citera
2021-10-07, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlotteSomewhere
Hahaha! En del gör det lätt för sig.
Citera
2021-10-07, 21:50
Medlem
Citat:
Min fetning: Utmärkt att du ser Bråten som högintressant i fallet, särskilt som CL bodde där i juni 1992. Utmärkt då också att Lockerudvittnets observation pekar mot just Lockerud/Bråten!

Lockerudsvittnes observation pekar mot, nada.
Hur var det nu, att läsa inläggen och dessutom förstå dessa?
Vänligen läs tidigare inlägg och förstå att dina slutsatser kring dessa vittnesmål har noll (0) bäring på fallet.
Citera
2021-10-08, 01:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Lockerudsvittnes observation pekar mot, nada.
Hur var det nu, att läsa inläggen och dessutom förstå dessa?
Vänligen läs tidigare inlägg och förstå att dina slutsatser kring dessa vittnesmål har noll (0) bäring på fallet.

Du är alltså emot CL-spåret? Om du är för CL-spåret borde Lockerudvittnet komma som en skänk från ovan.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-08 kl. 01:38.
Citera
2021-10-08, 01:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Exakt så, Judaland har skrivit det i tråden.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Hahaha! En del gör det lätt för sig.

Kan ni tänka er att åka dit nästa midsommar och prova själva, eller är det för mycket begärt? Kan ni göra det tillsammans med polisen?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-08 kl. 01:39.
Citera
2021-10-08, 04:31
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ful fråga kanske och väldigt spekulativt men det verkar som att du levt jävligt utsatt för idioti och då tröttnar man ju på skit människor. Man orkar inte. Men inte har det väl alltid varit så.... Behöver inte ha varit så (Du behöver inte svara alls på den utan jag visar bara hur jag tänker) När det kommer till Clae#s, om du spekulerar, har han fart illa i samhället och därmed ställt sig utanför eller tror du att det är pga någon form av diagnos? Omöjligt för dig att veta men om du spekulerar. Du har ju faktiskt själv en erfarenhet och kan förstå när det blir tokigt. Kanske kan du se skillnad på "sjukdom" och "trött på skiten" ur helt andra perspektiv än ex mig som inte haft riktigt den oturen även om jag har erfarenhet av skit helt klart.
Så glad att du bemöda de dig att komma tillbaka hit trots allt tjafs. Tack!

Precis. man orkar inte. Livet gör en människa till den man är. Pågår skiten länge så blir man helt skadad.
Vet inte när det gäller Claes. Vet inte hur han haft det i livet alls. Det ena måste inte utmynna i det andra kanske. Men nån neurologiskt handikapp har han säkert, med tanke på alla sjuka lappar han tapetserade vårt våningsplan med. ..
Tack för du bryr dej.
Citera
2021-10-08, 05:46
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Precis. man orkar inte. Livet gör en människa till den man är. Pågår skiten länge så blir man helt skadad.
Vet inte när det gäller Claes. Vet inte hur han haft det i livet alls. Det ena måste inte utmynna i det andra kanske. Men nån neurologiskt handikapp har han säkert, med tanke på alla sjuka lappar han tapetserade vårt våningsplan med. ..
Tack för du bryr dej.

Bra att du skriver i tråden!

Har du själv åkt taxi med Claes? Har du talat med några bekanta om den nya misstänkta? Har någon av dem berättat hur det var att åka taxi med honom, om hans händer trevade iväg osv?
Citera
2021-10-08, 06:01
Medlem
MissPeeRats avatar
Citat:
Bråten =Bråtenvägen. Så hette det förr. Det är ett relativt stort område fördelat på två gårdar egentligen men jag tror att de flesta du angett faktiskt bodde på den gård som kallades Gamla Bråten. Den andra delen var Nya Bråten (överkurs ) Är osäker påTomm#y B, bodde inte han på nya Bråten? Någon som vet.
Har även för mig att Björ#n Wallber#g bott på Bråten? Alla har fan bott där men andra är bättre på årtal än jag helt klar.

Bråten låg inte långt ifrån ännu ett område som var indelat på två gårdar, Lockerudsvögen. Man kan nog påsta att det ligger ganska mitt emmelan Bråten och Det område Helena bodde i. Jag vill minnas att det också kallades gamla och nya Lockerudsvögen innan det blev Västra vägen?? Väldigt osäker.

Frågan är just om någon av dessa filurer kan kopplas till Clae#s?

Kollade upp Lockerudsvägen också i namnlistan:

Män:
JohLa, PeFo, PäPr, RiKe, ThBo

Kvinnor:
AKM, ALM

På Bråtenvägen verkar PU jäkligt skum. Någon som vet om han är släkt med Hanna? Känns som hon täcker upp för någon. Eller är hon släkt med BW? Att erkänna ett mord är också skumt. Kanske BW, PU och ClLe mördade Helena?
Citera
2021-10-08, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tack för du bryr dej.
Vad skrev han på dessa lappar? Något exempel som du kommer ihåg? Tror du att han kan vara kapabel till att både döda någon och sen klara av att gömma undan liket så pass bra att det inte hittas?
Citera
2021-10-08, 09:05
Medlem
Citat:
Bråten =Bråtenvägen. Så hette det förr. Det är ett relativt stort område fördelat på två gårdar egentligen men jag tror att de flesta du angett faktiskt bodde på den gård som kallades Gamla Bråten.

CL bodde på Bråtenvägen 52. Vilken adress är det idag med de nya gatunamnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in