Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Oj, här var det skilda skurar av rena anklagelser, tossigheter och rent nonsens. När du skriver att att barn löper en mikroskopisk liten risk att drabbas av svår sjukdom. Vad sätter du då detta i relation till? Du måste ju sätta det i relation till hur stor risk det är att barn drabbas av svåra biverkningar av vaccinet OCH vilken påverkan det får på samhället och smittspridning i övrigt. För mig låter det inte som du gör den analysen. Du skriver bara att barn sällan drabbas svårt av viruset och där slutar din analys.
Anledningen till att jag skriver att alla borde få en tredje dos är ju att tester har visat att antikropparna och vaccinationsskyddet nästan är helt borta efter 6 månader för de som vaccinerats med Pfizers vaccin. Det var det vaccinet jag liksom en stor majoritet av svenska folket har fått. Astras vaccin verkar ännu sämre. Modernas däremot verkar vara något bättre, men väldigt få som fått det vaccinet. Möjligen kan man vänta någon längre med de som fått det vaccinet att ge en tredje dos.
Jag tror inte alls att alla kommer att få covid förr eller senare. Jag tror snarare att man tack vare en bred och effektiv vaccinationssatsning kommer att röka ut detta virus från samhället. Vi kommer inte längre ha någon allmän smittspridning när vi når dit. Ungefär samma väg som TBC-viruset gick.
Jag tror många, inte minst de äldre och de i riskgrupp fruktar vad en "öppning" kommer att innebära. Man fruktar en ökad smittspridning, en överbelastad vård och en rädsla för att bli bortprioriterade om de skulle bli svårt sjuka.
Minst 30 % av 2,4 miljoner barn under 20 år har haft covid redan i sommras enligt antikroppsmätningar.
https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2021/juli/antikroppar-mot-covid-19-okar-i-alla-grupper/
Av dessa minst 720 000 barn och ungdomar så har:
13 st avlidit nästan alla svårt sjuka innan.
0,02‰ är mikroskopiskt.
1 barn på 55 000 smittade.
88 st av dessa har vårdats på intensiven.
0,12‰ är mikroskopiskt.
1 barn på 8200 smittade.
1221 st samanlagt har varit inlagda på sjukhus.
1,7‰ är mikroskopiskt.
1 barn på 589 smittade.
Räknar du sedan bort alla svårt sjuka barn och barn i riskgrupp som vi redan vaccinerat så blir risken ännu mindre.
Detta är för mig mikroskopisk risk och jag är inte det minsta orolig för mina barn utan tvärtom så är det nog lika bra att dom blir utsatta som unga precis som många andra virus.
Att dom ska vaccinera sig för sin egen skull är bullshit.
Hur tror du siffrorna hade sett ut om vi haft över 700 000 influensafall eller rs-fall bland barn inom samma tidsram?