2021-10-07, 20:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Men att använda Esbjörns ombud som källa är väl ändå normalt och direkt så och inte som du å de dina Ebbas advokat via kvällsblaskan

Hur vet du att han talar sanning?

Han ljuger ju som en häst travar i tidningarna så varför skulle vi tro på vad han säger till dig?
2021-10-07, 20:23
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.

Det är uppenbart att JB kluddade till det och att han försöker skjuta över ansvaret.
Det låter väldigt krystat och luktar damage control så in i helvete över det där. Skylla på att hon var för henne okänd när hon utan att be henne presentera sig nekade henne tillträde. Finns inte på kartan att det var en ID-fråga. Nej, Katrin var medveten vilken fadäs hon åstadkommit när hon satt där med lång näsa och frångått god advokatsed.
2021-10-07, 20:23
Medlem
Xius avatar
Citat:
Tala för dig själv och packet. Ni har antingen svårt för er eller så konstrar ni avsiktligt. Ja så ni är hjälplösa obskyra krakar och har inte varit mycket att bry sig om för läsaren i gemen. Dock har ni säkerligen varit upphov till irritation.

Nu vänder jag mig till den objektive läsaren:
Spekulerar jag ja då anger jag det tydligt. Jag ljuger aldrig. I händelse av att jag i framtiden behöver ändra något pga en missuppfattning så kommer jag att ange även det. Detta kan ni med fog ta till er som fakta.

Jag hoppas att även den citerade med anhang är så goda att göra på samma sätt som jag gjort och ämnar att fortsätta så. Något annat vore klart fel och nu vänder jag mig åter till den citerade å samma sorts folk som denne:
Har du något att invända mot att vi gemensamt följer de av mig nu utstakade riktlinjerna för hur vi ska uppföra oss i tråden så var så god och kläm fram det! Om inte har du något att tillägga som ytterligare kan förbättra vår tillvaro här i tråden så var så god och ange det.

B*nninge kunde inte delta i mötet på plats med Esb och EB eftersom han enligt uppgift var på förhandling på annan ort.

Skulle inte du kunna ta reda på målnumret på ärendet som han deltog i på annan ort, dvs det som gjorde att han inte kunde vara plats för mötet? Jag har frågat tidigare men aldrig fått svar.

Om han deltagit i en förhandling/ärende, så borde det vara en offentlig handling, och ingen annan verkar heller ha funnit detta.
2021-10-07, 20:30
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Hur vet du att han talar sanning?

Han ljuger ju som en häst travar i tidningarna så varför skulle vi tro på vad han säger till dig?
Så ja nu närmar du dig något vettigt. Nä det kan jag naturligtvis inte garantera då jag aldrig träffat honom live, men det ter sig för mig högst osannolikt att han sitter å fablar om detta då han har att räkna med bemötande från den andra parten om det skulle visa sig vara lögner från hans sida. Hoppas nån journalist frågar ut Katrin å Ebba om detta så vi får se om de har en annan version. Ska fan ringa brännarn på Expressen så han tar tag i det eller.....
2021-10-07, 20:32
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det låter väldigt krystat och luktar damage control så in i helvete över det där. Skylla på att hon var för henne okänd när hon utan att be henne presentera sig nekade henne tillträde. Finns inte på kartan att det var en ID-fråga. Nej, Katrin var medveten vilken fadäs hon åstadkommit när hon satt där med lång näsa och frångått god advokatsed.

Jag tycker att Xiu kom med en bra idé.

Vi betvivlar alla på din historia att JB skulle ha varit upptagen med ett viktigt mål så att han inte kunde delta i det för Esbjörn så viktiga möte.
Be din bff om ett målnummer så att vi kan få bekräftat att han var upptagen och inte bara struntade i mötet.
2021-10-07, 20:33
Medlem
Citat:
Så ja nu närmar du dig något vettigt. Nä det kan jag naturligtvis inte garantera då jag aldrig träffat honom live, men det ter sig för mig högst osannolikt att han sitter å fablar om detta då han har att räkna med bemötande från den andra parten om det skulle visa sig vara lögner från hans sida. Hoppas nån journalist frågar ut Katrin å Ebba om detta så vi får se om de har en annan version. Ska fan ringa brännarn på Expressen så han tar tag i det eller.....
med tanke på alla andra grepp han försökt sig på är det inte alls otroligt att han sitter och ljuger ihop allt detta.
Vad säger att han inte satt hemma hos mamma och sörplade ostron för att han inte pallade gå på ett tråkigt möte? Så länge vi inte får se några handlingar på att han faktiskt deltog i en förhandling i tinget så är min historia lika trolig som din.
2021-10-07, 20:38
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Oh, det var ju just det som inte stämde och som jag nu för säkert tionde gången nä antagligen bortåt dubbelt så många gånger sagt att jag missförstod JB om detta och att vad han avsåg med denna timme var att han hade bokat en timmes möte - inte att han satt uppkopplad. Själv har jag aldrig använt mig av Teams så jag är inte så hemma på detta. Stämmer det bättre nu då?

Fan jag får nog skriva in detta i min signatur om detta inte tar någon ände. Mycket märkligt.....

Stämde och stämde…
Han kopplade aldrig upp sig som det var uppgjort att han skulle göra, varför inte?
När kontaktades han egentligen om att mötet hade ställts in av Esbjörn?
Enligt dina redogörelser skulle det ha varit vid en tidpunkt då han redan skulle ha suttit uppkopplad.
Visste han redan om att det inte skulle bli något möte, utan allt var iscensatt för att Brännström skulle stå bakom hörnet och göra ett skandalreportage?
Så synd att Brännström och fotografen hamnade bakom en trafikolycka på E4an och inte hann fram.
Så kontaktades han först av Ebbas ombud eller först av den ”sk” ledsagaren?
För även om den ”sk” ledsagaren kontaktade honom, måste han ändå ha blivit kontaktad av Ebbas ombud som meddelade att Esbjörn lämnat lokalen ställt in mötet.
2021-10-07, 20:43
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
B*nninge kunde inte delta i mötet på plats med Esb och EB eftersom han enligt uppgift var på förhandling på annan ort.

Skulle inte du kunna ta reda på målnumret på ärendet som han deltog i på annan ort, dvs det som gjorde att han inte kunde vara plats för mötet? Jag har frågat tidigare men aldrig fått svar.

Om han deltagit i en förhandling/ärende, så borde det vara en offentlig handling, och ingen annan verkar heller ha funnit detta.

Resan till Göteborg vart inställd, så det finns inget han deltagit i på annan ort den dagen.
2021-10-07, 20:43
Medlem
Xius avatar
Citat:
Jag tycker att Xiu kom med en bra idé.

Vi betvivlar alla på din historia att JB skulle ha varit upptagen med ett viktigt mål så att han inte kunde delta i det för Esbjörn så viktiga möte.
Be din bff om ett målnummer så att vi kan få bekräftat att han var upptagen och inte bara struntade i mötet.

Jag har frågat efter det tidigare, men aldrig fått något svar, varken av Kubun eller någon annan. Svaret är intressant för Esbs ombuds deltagande vid mötet mellan Esb och EB.
2021-10-07, 20:47
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu

Han är på hockey just nu förmodar jag men han sa till mig att det var ett mål på hemmaplan (om jag minns rätt - bäst å gradera ) och att målet blev klart tidigare än beräknat men att han inte kunde ta sig till Uppsala på annat sätt än att blåköra som en galning och det valde han att inte göra, utan istället gjorde han sig i ordning för att delta via länk. Mer vet jag inte just nu.

Vad om han kommer med uppgifter som visar att han talar sanning om detta - gör ni då vågen och ber tusen gånger om ursäkt för att ni så misstrott honom och sen alltid tror honom på hans ord? Deal, OK?

Man kan med fog också undra varför inte Ebba tog någon annan dag än just denna. Enligt JB så försökte han få henne å boka en annan dag för detta möte när JB var ledig men hon insisterade på denna dag + en annan var det som JB också var förhindrad på. Hade jag varit Ebba hade jag väntat ut JB så han varit tvungen att närvara live. På mig verkar det som hon var mäkta nöjd med att JB endast skulle vara med via länk OCH Esbjörn ensam i rummet med Ebba och kumpan precis som det var på dagen för kontraktsskrivningen.
2021-10-07, 20:50
Medlem
Xius avatar
Citat:
Han är på hockey just nu förmodar jag men han sa till mig att det var ett mål på hemmaplan (om jag minns rätt - bäst å gradera ) och att målet blev klart tidigare än beräknat men att han inte kunde ta sig till Uppsala på annat sätt än att blåköra som en galning och det valde han att inte göra, utan istället gjorde han sig i ordning för att delta via länk. Mer vet jag inte just nu.

Vad om han kommer med uppgifter som visar att han talar sanning om detta - gör ni då vågen och ber tusen gånger om ursäkt för att ni så misstrott honom och sen alltid tror honom på hans ord? Deal, OK?

Man kan med fog också undra varför inte Ebba tog någon annan dag än just denna. Enligt JB så försökte han få henne å boka en annan dag för detta möte när JB var ledig men hon insisterade på denna dag + en annan var det som JB också var förhindrad på. Hade jag varit Ebba hade jag väntat ut JB så han varit tvungen att närvara live. På mig verkar det som hon var mäkta nöjd med att JB endast skulle vara med via länk OCH Esbjörn ensam i rummet med Ebba och kumpan precis som det var på dagen för kontraktsskrivningen.

Istället för en massa kackel vore det bra med att få målnumret på förhandling/ärende som han enligt uppgift deltog i på annan ort så får vi ta det därifrån.
2021-10-07, 20:52
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Stämde och stämde…
Han kopplade aldrig upp sig som det var uppgjort att han skulle göra, varför inte?
När kontaktades han egentligen om att mötet hade ställts in av Esbjörn?
Enligt dina redogörelser skulle det ha varit vid en tidpunkt då han redan skulle ha suttit uppkopplad.
Visste han redan om att det inte skulle bli något möte, utan allt var iscensatt för att Brännström skulle stå bakom hörnet och göra ett skandalreportage?
Så synd att Brännström och fotografen hamnade bakom en trafikolycka på E4an och inte hann fram.
Så kontaktades han först av Ebbas ombud eller först av den ”sk” ledsagaren?
För även om den ”sk” ledsagaren kontaktade honom, måste han ändå ha blivit kontaktad av Ebbas ombud som meddelade att Esbjörn lämnat lokalen ställt in mötet.
Äh du nu orkar jag inte längre. Se i min historik för där har du svaren på dina frågor och allt är återberättat precis som Binninge sagt det till mig - vilket du också kan se på genom att jag så fort jag inte är helt hundra också omtalar just detta i parenteser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in