2021-10-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Vi får väl se var allt landar innan vi utvärderar utgången.
Kanske är Esbjörn så kokt på att Ebba lurade och pressade honom att han vill hämnas på henne och att pengarna är värda det? Kanske tänker han sig att skriva en bok efter han blivit skinnad in på bara kroppen - "Pandemisommaren när Ebba kom och knackade på dörren".

Man ska vara försiktig med att klistra på sin egen uppfattning på andra människors bevekelsegrunder och varför de gör som de gör.
De enda som skinnar Esbjörn är ju hans ombud. Ebba har ju tvärt om varit beredd att BETALA Esbjörn en massa pengar. Närmare 4 miljoner - inte kattskit precis.
Men visst - i din värld är det tydligen att bli skinnad att få 4 miljoner.

Men vad menar du Binninge erbjuder Esbjörn i utbyte för alla de pengarna han via olika bulvaner fakturerar. - sex...? För inte är det juridisk hjälp, det kan vi nog alla var överens om.
2021-10-07, 18:40
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Nja som en person som kollar in tråden ibland för att se ifall det har hänt något är inte denna tråden så rolig, tusentals inlägg som bara repeterar varandra, och bråk emellan användare.

Skulle nog kunna bli årets sämsta tråd
Tack för den feedbacken! Satt som en smäck utan att förta vad den du citerade menade med att tråden också är komisk. Ett jävla idisslande är det och det bästa vore nog om vi alla på Esbjörns sida gjorde gemensam sak och avlägsnade oss så idisslandet fick ta kopiösa former och att fenomenet på så sätt fick tala för sig självt.
2021-10-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Din vana trogen hasplar du ur dig en massa om mig som jag inte har skrivit. Där skiljer du dig inte särskilt mycket från hur du skriver om den här affären, där du hittar på saker som inte är sanna om olika aktörer och blundar för saker som är fakta. Så beter sig en sann konspirationsteoretiker.

Ett alternativ är att du kanske är förvirrad och har ett mycket dåligt minne. Då ska jag inte hålla dig lika ansvarig för den gallimatias som du strör runt alla som inte smeker dig medhårs.

Du förstår, det finns människor som tar hänsyn till de mindre kognitivt bemedlade, istället för att utnyttja dem, något som både Ebba och några i tråden borde lära sig.
Min varan trogen så läser jag bara vad du skriver. Och förvåna över att du hela tiden gör ner Esbjörn.
Varför hitta på när man har dig att citera... Du är ju en helt bisarr citatmaskin med vansinniga påhitt och extremt livlig fantasi. Man borde ge ut en bok i stil med 304 galna KRMKr- historier, lite som Norsk Hydro gav ut en bok med norgevitsar.

NU är det så här - att Esbjörn är VUXEN, han är inte dum i huvudet heller. Han har båda kraft och förmåga att ingå avtal, köpa och sälja saker. Trots detta fortsätter du i varje inlägg baktal honom för att du av någon outgrundlig anledning tror att det ska gynna hans sak i domstol. Jag kan meddela att domstolen skiter högaktningsfullt i din bild av Esbjörn. De bryr sig bara om det jag skrev - att han är vuxen och inte dum i huvudet. Det är det enda som räknas. Så lägg ner skitsnacket nu och sluta klanka på gubben. Han har gjort så in i helvete fel och är man att stå för det.
2021-10-07, 18:49
Medlem
Esbjörn har kategoriskt ända sedan inledningen av denna tvist aktivt motarbetat alla försök att nå en överenskommelse mellan parterna. Detta är mycket tydligt inte minst för alla som tagit del av inlagorna till domstolen.

Bara en sådan sak som att polisanmälan sin motpart för något man gett denne lov till att göra, är ett tydligt exempel på detta. De hotelser Ebba utsatts för, som till och med bekräftats av Esbjörn i TV-intervju, är ett annat och det faktum att man redan från början planerade att hota henne och hänga ut henne i media ett tredje.

Esbjörns alla lögner om allt ifrån att han ångrade sig redan dagen, att det skulle ha funnits någon "relation" mellan honom och Ebba, hans påståenden om sin "demens" och inte minst lögnerna om de överdrivna värderingarna på fastigheten, fram till hans lögner om hävningsförklaringarna redan under förra hösten som han aldrig skickat, är bara ännu fler exempel på hur Esbjörn kategoriskt motarbetar alla möjligheter att nå en förlikning.

Ovanpå detta finns all dokumentation som tydligt visar hur han vägrar gå med på några möten, och istället gång efter gång uttalar sig i media för att hänga ut och dreva mot Ebba. Återigen direkt kontraproduktivt för den som vill åstadkomma en förlikning.

Och så det som vi alla vet, mötet som till sist bokades, som Esbjörn anlände till ensam, som han vägrade delta på, som hans så kallade ombud höll sig borta ifrån, och som Esbjörn lämnade innan det ens börjat. Verkligen inte en bra idé om man vill förlikas.

Så har vi MUFen. Där Esbjörn säger att han vill förlikas, men inte ens kan tänka sig att hålla sin motpart skadeslös trots att det är han själv som ångrat sig. Han ger ett skambud, men istället för att förhandla vidare, går han återigen ut i pressen och pratar om sitt skambud, som om det skulle gynna honom själv. Ja, att Esbjörn och hans så kallade ombud inte är särskilt smarta är ingen nyhet. De saknar uppenbarligen bägge två all form av juridisk kompetens, liksom förståelse kring vad som krävs för att lyckas i förhandlingar och nå kompromisser som kan leda till en förlikning.

Inte ens nu, när Esbjörn har fått "riktiga" advokater, just det, advokater i plural ..., så klarar han trots det inte av att sköta sin sida av affären på ett professionellt, moraliskt och etiskt sätt. Istället rings genast kvällspressen så fort det är dags för förhandlingar, han ställer upp som modell för fotografering på stan och han sprider förlikningsbuden i media. Återigen inte det sätt man sköter en affär på, om man vill nå en överenskommelse med sin motpart.

Esbjörn, hans så kallade ombud, och deras hangarounds här i tråden, gör hela tiden allt de kan för att försämra alla relationer så mycket som möjligt, sprida så mycket lögner som möjligt, och bara försöka smutskasta andra med sina påhitt och lögner.

När det bara ett par veckor kvar innan förhandlingarna börjar i domstolen. Det ska bli intressant att se om vi får höra talas om några fler förhandlingar, om de lyckas nå någon överenskommelse, eller om de möts i domstolen i slutet av oktober. Därefter lär det väl vara ytterligare en till två veckor innan dom kommer, i så fall.

Det ska då bli spännande att se om Esbjörn, hans "nära, kära och godhjärtade" och hans advokatgäng är så korkade, att de överklagar domen. Skulle inte förvåna. Snacka om att pengarna, som Esbjörn själv uttryckte det, bara rinner iväg.
2021-10-07, 19:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Felet är att rättssystemet tar nästan två år på sig att handlägga. Då behövs ngt annat!

Behövdes ingen stämning om säljaren följt JB och i samråd med köparen skrivit ett hävningsavtal.
Det är krav på att alla avtal gällande fastigheter måste vara skriftliga.
Rättsystem behövs endast då säljaren eller köparen inte medverkar till detta och ja det mal långsamt!
Vem har inte medverkat till samråd och att nytt avtal skrivits för ett år sedan, där köparen hålls helt skadeslös, där denne fått behålla fastigheten mot att betala tillbaka handpenningen + kostnaderna för Anticimex, värdering och skrivuppdrag?
Ja vem har orsakat stämningen, advokat och ombudskostnader, kostnader för riskerar skadestånd och ändå inte får tillbaka fastigheten?
2021-10-07, 19:40
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Så där ja, hemma igen och hela 16 st aviseringar om att jag blivit citerad och det fastän jag betat av några per telefon. Värst vad känsligt detta möte som inte blev av verkar vara. Så du har nog rätt att Ebbas advokat har brustit vad det gäller god advokatsed.

Ska tipsa Binninge om detta så han kan göra en anmälan om han nu finner att det är för honom väsentligt. Tydligen har han haft överseende med det till nu men nu när han ifrågasätts så som det här i tråden görs, om han är sanningsenlig i sin till mig återgivna berättelse, om vad som skett så kanske han finner det nödvändigt. Han har ju nog ändå med beskyllningar mot sig.

Då kanske du kan fråga när Ebbas advokat kontaktade honom om att mötet ställts in av Esbjörn.
För annars hade han väl själv kopplar upp sig vid det uppgjorda klockslaget.
Du har ju själv i tråden uppgett att han suttit och väntat i 1tim på att mötet skulle börja, men båda parterna kan ju kopplar upp sig själv vid uppgjort klockslag eller ringa upp den andra istället.
Dessutom hur kan han ha suttit och väntat en timme på att mötet skulle börja, om den s.k ledsagaren ringt honom om att det inte blir något möte???
Det är något som inte stämmer min kära kubik…….
2021-10-07, 19:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det där är en spekulation likaväl som min är. Dock baserar min sig på det faktum att Binninge angett att flickan förvägrades följa med in på mötet och att de anlände dit tillsammans Esbjörn och hon. Din påhittade story baserar sig på en otroligt vinklad inläsning av en mediauppgift som absolut inte anger att flickan dvs Esbjörns chaufför och tilltänkta medsittare på mötet inte skulle ha varit på plats. Alltså rena rama fantasifostret från ditt håll.

Spekulerar du? Du påstår ju att du kommer med uppgifter direkt ifrån svinets mun!

Vi får utgå ifrån vad vi har fått ifrån media.

Citat:
Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.

Med tanke på att han lämnade lokalen och att någon ledsagare inte lämnade så får vi utgå ifrån att den person inte dök upp, för du tror väl inte att ledsagaren fortfarande är kvar?
2021-10-07, 20:01
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Då kanske du kan fråga när Ebbas advokat kontaktade honom om att mötet ställts in av Esbjörn.
För annars hade han väl själv kopplar upp sig vid det uppgjorda klockslaget.
Du har ju själv i tråden uppgett att han suttit och väntat i 1tim på att mötet skulle börja, men båda parterna kan ju kopplar upp sig själv vid uppgjort klockslag eller ringa upp den andra istället.
Dessutom hur kan han ha suttit och väntat en timme på att mötet skulle börja, om den s.k ledsagaren ringt honom om att det inte blir något möte???
Det är något som inte stämmer min kära kubik…….
Oh, det var ju just det som inte stämde och som jag nu för säkert tionde gången nä antagligen bortåt dubbelt så många gånger sagt att jag missförstod JB om detta och att vad han avsåg med denna timme var att han hade bokat en timmes möte - inte att han satt uppkopplad. Själv har jag aldrig använt mig av Teams så jag är inte så hemma på detta. Stämmer det bättre nu då?

Fan jag får nog skriva in detta i min signatur om detta inte tar någon ände. Mycket märkligt.....
2021-10-07, 20:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ja Ebba ska ju använda de sina som källor vid rättegången fast hon är ju å andra sidan abnorm så det räknas väl inte? Annars är JB ingen kompis så där tagen ur högen av kompisar utan Esbjörns fd ombud och högst relevant som källa för just denna diskussion angående mötet som gick i stöpet.

Du låter som en som precis har blivit dumpad 😩 eller har du kommit på att du bara har blivit utnyttjad av JB?

Att man använder vittnen som kan stärka ens bevisning är inte konstigt och att dessa vittnen ofta är kompisar är också normalt.

Att i en diskussion på Flashback hänvisa till en kompis som källa är inte normalt.
2021-10-07, 20:09
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Spekulerar du? Du påstår ju att du kommer med uppgifter direkt ifrån svinets mun!

Vi får utgå ifrån vad vi har fått ifrån media.

Med tanke på att han lämnade lokalen och att någon ledsagare inte lämnade så får vi utgå ifrån att den person inte dök upp, för du tror väl inte att ledsagaren fortfarande är kvar?
Det jag spekulerade om var, som du säkert vet men valde att konstra, hur det kom sig att Ebbas advokat fick för sig å avvisa Esbjörns ledsagare som hade fått ett okey att få medfölja. Det var hon (tjejen) som ringde upp Binninge och meddelade detta och sen lämnade över luren till Esbjörn på Binninges begäran om det. Allt strax utanför dörren till den tilltänkta möteslokalen.
2021-10-07, 20:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Du låter som en som precis har blivit dumpad 😩 eller har du kommit på att du bara har blivit utnyttjad av JB?

Att man använder vittnen som kan stärka ens bevisning är inte konstigt och att dessa vittnen ofta är kompisar är också normalt.

Att i en diskussion på Flashback hänvisa till en kompis som källa är inte normalt.
Men att använda Esbjörns ombud som källa är väl ändå normalt och direkt så och inte som du å de dina Ebbas advokat via kvällsblaskan
2021-10-07, 20:16
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Det jag spekulerade om var, som du säkert vet men valde att konstra, hur det kom sig att Ebbas advokat fick för sig å avvisa Esbjörns ledsagare som hade fått ett okey att få medfölja. Det var hon (tjejen) som ringde upp Binninge och meddelade detta och sen lämnade över luren till Esbjörn på Binninges begäran om det. Allt strax utanför dörren till den tilltänkta möteslokalen.

Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.

Det är uppenbart att JB kluddade till det och att han försöker skjuta över ansvaret.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in