2021-10-07, 19:53
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Enligt läkarna som skapade denna sida finns det i högsta grad: https://www.langtidscovid.se/
Det var i princip konsensus bland läkare och media att apatiska flyktingbarn också fanns.
De som hade annan åsikt tystades effektivt och brutalt.
Känns det igen ?
Senast redigerad av Onlyplaydanuts 2021-10-07 kl. 19:55.
Citera
2021-10-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Otroligt att de så snabbt kan få fram en sjukdom som passar in i bilden för de ovaccinerade. Men fibromyalgi har de tvistat om i snart fyrtio år och är ännu inte överens om vad som orsakar det eller ens finns.
Pseudovetenskap anser jag då de alltid brukar ta fem tio år på sig oavsett vad de ska göra för att de ska få så empiriska resultat som möjligt.

För egen del litar jag betydligt mer på läkarskrået än på pseudoexperterna här på fb som regelbundet ifrågasätter vetenskaplig konsensus.
Citera
2021-10-07, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Det var i princip koncensus bland läkare och media att apatiska flyktingbarn också fanns.
Känns det igen ?

Vad har det med Covid 19 att göra?
Citera
2021-10-07, 19:59
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Enligt läkarna som skapade denna sida finns det i högsta grad: https://www.langtidscovid.se/

Citat:
Det var i princip konsensus bland läkare och media att apatiska flyktingbarn också fanns.
Känns det igen ?

Citat:
Vad har det med Covid 19 att göra?

Förstår du verkligen inte det ?
Citera
2021-10-07, 19:59
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
För egen del litar jag betydligt mer på läkarskrået än på pseudoexperterna här p åfb som regelbundet ifrågasätter vetenskaplig konsensus.
Förstår att du inte tycker det är konstigt att all information som läkarkåren basunerar ut är den rätta när den passar agendan. Men är för många sammanträffande som aldrig sker i de övriga debatterna och kliniska försöken gällande medicin och sjukdomstillstånd.
Citera
2021-10-07, 20:11
Medlem
Citat:
Förstår du verkligen inte det ?

Nej
Citera
2021-10-07, 20:14
Medlem
Citat:
Förstår att du inte tycker det är konstigt att all information som läkarkåren basunerar ut är den rätta när den passar agendan. Men är för många sammanträffande som aldrig sker i de övriga debatterna och kliniska försöken gällande medicin och sjukdomstillstånd.

Du verkar utgå från att en yrkeskår och alla tillhörande myndigheter har en dold agenda så fort de kommer fram till något som inte passar din världsbild, i detta fall långtidscovid.
Citera
2021-10-07, 20:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Haha, vad fan yrar du om nu då.. ? 😂😂😂. Aktivera din hjärnceller innan du skriver. Du tror alltså fortfarande att skolan har spelat en central roll i smittspridningen av covid19, fantastiskt roligt faktiskt. Samt att skolstängningen är gratis. Tack gode gud för att du sitter instängd hemma och inte är ute och förstör samhället.

Du duckar frågorna och kommer med massa okvädningsord och struntprat. Ja, varför är jag inte förvånad. Ja, jag tror skolan har spelat en central roll i smittspridningen. Varför tror du inte det?

Jag sitter inte direkt instängd. Då jag är vaccinerad har jag fortfarande förhoppningsvis en del skydd och sedan tillhör jag väl inte direkt värsta riskgruppen.

Jag har inte sett att skolan fått ökade kostnader under pandemin.
Citera
2021-10-07, 20:17
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Du verkar utgå från att en yrkeskår och alla tillhörande myndigheter har en dold agenda så fort de kommer fram till något som inte passar din världsbild, i detta fall långtidscovid.
Inte när den inte passar min världsbild utan när logiken inte kan korrelera med andra undersökningar och studier.
Citera
2021-10-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Som vanligt hittar du bara på och vill få folk att tro på dina sagor.

FAKTA!
Det är absolut inga sagor utan har tagits upp i både artiklar och tv inslag. Så här skriver socialstyrelsen ” Flera av symtomen vid postcovid är vanliga även vid svår akut lungsvikt, KOL, reumatiska sjukdomar, postintensivvårdssyndrom, långvarig stress med flera hälsotillstånd.”
Citera
2021-10-07, 20:25
Medlem
Citat:
Inte när den inte passar min världsbild utan när logiken inte kan korrelera med andra undersökningar och studier.

Vilka andra undersökningar och studier anser du talar för att långtidscovid inte existerar?
Citera
2021-10-07, 20:27
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Alltså, 15 nya döda men bara 32 inlagda (för corona) på IVA i hela landet. Det MÅSTE ju vara så som jag skrev redan igår, att de har börjat triera igen. Folk får dö hemma i sina sängar...

Är du idiot? HUR kan du inte förstå vad detta beror på?

Syrgas är en sak, men att lägga in en 90 åring på säbo i respirator borde t.o.m. du förstå att man gör endast i undantagsfall. Jag tror t.o.m. att man skulle döda fler än som dött annars om man gick på din linje
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in