2021-10-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Det är oväsentligt vad folk skulle kunna göra i hypotetiska scenarion, den här tråden handlar om min kommentar i den här trådstarten, som inte bröt mot 1.06.

Orsaken till att du har fått en varning är för att det är otillåtet med den typen av inlägg.

Orsaken till att sådana inlägg är otillåtna är för att om sådana inlägg var tillåtna skulle man kunna lägga ner energi på att skriva sådant som kan avslöja en användares identitet.

Vad är orsaken till att du inte förstår detta egentligen väldigt enkla?
2021-10-07, 18:52
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Orsaken till att du har fått en varning är för att det är otillåtet med den typen av inlägg.

Orsaken till att sådana inlägg är otillåtna är för att om sådana inlägg var tillåtna skulle man kunna lägga ner energi på att skriva sådant som kan avslöja en användares identitet.

Vad är orsaken till att du inte förstår detta egentligen väldigt enkla?

Eftersom mitt inlägg inte bröt mot den regeln. Det är orsaken.
2021-10-07, 18:59
Medlem
Citat:
Det är oväsentligt vad folk skulle kunna göra i hypotetiska scenarion, den här tråden handlar om min kommentar i den här trådstarten, som inte bröt mot 1.06.

Ja det förefaller som att din kommentar som du blev varnad för fälldes i en diskussionstråd
i delforum för Konspirationer och Alternativa Teorier.

Jag gissar på att den typen av kommentar du fällde där är mycket vanligt förekommande i flertalet diskussioner
i just den forumavdelningen.

Användare i det delforumet tenderar ju vara lite allmänt lagda åt det hållet och misstänker nog ofta varandra
för att vara agenter och shills och liknande.

Det kan kanske därför förhålla sig så att moderatorer i den forumavdelningen börjar bli lite trötta på att
användarna ofta ska komma med sådana antydningar, kommentarer, spekulationer om varandra.

Då kanske varningen för regel 1.06, Användarnas Anonymitet var befogad i den kontexten.
2021-10-07, 19:02
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Ja det förefaller som att din kommentar som du blev varnad för fälldes i en diskussionstråd
i delforum för Konspirationer och Alternativa Teorier.

Jag gissar på att den typen av kommentar du fällde där är mycket vanligt förekommande i flertalet diskussioner
i just den forumavdelningen.

Användare i det delforumet tenderar ju vara lite allmänt lagda åt det hållet och misstänker nog ofta varandra
för att vara agenter och shills och liknande.

Det kan kanske därför förhålla sig så att moderatorer i den forumavdelningen börjar bli lite trötta på att
användarna ofta ska komma med sådana antydningar, kommentarer, spekulationer om varandra.

Då kanske varningen för regel 1.06, Användarnas Anonymitet var befogad i den kontexten.

Min kommentar bröt dock inte mot regeln. Och admin lyser med sin frånvaro som vanligt igen.
Är ej förvånad.
2021-10-07, 19:41
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Eftersom mitt inlägg inte bröt mot den regeln. Det är orsaken.

Du får tycka det hur mycket du vill. Det ändrar ändå ingenting på hur regeln tillämpas.
2021-10-08, 05:01
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Jag var sarkastisk. Ungefär som när man skriver "vad tror du själv Einstein"? När någon ställer en dum fråga, eller kommer med ett helt absurt påstående. Jag kunde lika gärna ha skrivit KGB i den kommentaren. Hade jag fått en varning då? (KGB finns inte längre förresten).

Jodå.
Belarus säkerhetstjänst heter fortfarande KGB.
2021-10-08, 12:14
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Varför skulle jag backa? Du får samma svar som i inlägg 112:

Så skulle du ha accpetarat det om du var i min situation?

Därför att 1.06 kan kopplas till i princip vilken antydan som helst av moderatorerna och det är de tämligen klara med när man läser klagotrådarna. Jag tycker som sagt att varningen är löjligt hård men fattar att de passade på att drämma till med den då du verkar vara en "jobbig kund". Alla behandlas inte lika. Jämförelsen med ett mordfall i en rättsstat är ju bara nonsens.

Ja, jag skulle nog accepterat varningen trots att jag tycker den är felaktig för jag vet att denna typen av 'mål' inte går att vinna.
2021-10-08, 14:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Därför att 1.06 kan kopplas till i princip vilken antydan som helst av moderatorerna och det är de tämligen klara med när man läser klagotrådarna. Jag tycker som sagt att varningen är löjligt hård men fattar att de passade på att drämma till med den då du verkar vara en "jobbig kund". Alla behandlas inte lika. Jämförelsen med ett mordfall i en rättsstat är ju bara nonsens.

Ja, jag skulle nog accepterat varningen trots att jag tycker den är felaktig för jag vet att denna typen av 'mål' inte går att vinna.

En varning är väldigt milt i sammanhanget. En 1.06:a ger i många fall en veckas avstängning direkt.
2021-10-08, 21:44
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Du får tycka det hur mycket du vill. Det ändrar ändå ingenting på hur regeln tillämpas.

Det handlar inte om att jag tycker det, vad det handlar om är att jag inte bröt mot den regeln.
Några risker för den användaren har aldrig funnits från hela början.
2021-10-08, 21:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Jodå.
Belarus säkerhetstjänst heter fortfarande KGB.

Jag tänkte på Sovjetunionens KGB, inte Vitrysslands.
2021-10-08, 21:45
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl

Då är du en som ger upp, jag tänker inte att ge upp. Är man felaktigt dömd då ska det motarbetas.
2021-10-08, 22:19
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
En varning är väldigt milt i sammanhanget. En 1.06:a ger i många fall en veckas avstängning direkt.

Nu är du ute på svag is, en radering är väldigt milt i sammanhanget, en varning kan vara förödande beroende på vad användaren har i sin ryggsäck. Alltstå kan ditt missvisande påstående gällande att regelbrott mot 1.06 renderar en veckas avstängning lämnas utan bifall, för att inte kalla det lögn så överensstämmer inte det med hur användare kan drabbas.

Ts. har fått konkreta svar på tal rakt igenom hela tråden av tålmodiga användare. Nu påminner det mest om en obstinat som ligger och skriksparkar på golvet vid kassan för att den inte får sin vilja igenom eller någon som inte vet om den är kåt eller pissnödig, Ts. vet bäst vilket alternativ som stämmer..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in