Citat:
Ursprungligen postat av
Fullblitz
Smutskastningsidén är ju något som Esbjörn inte ska lastas för. Ändå får han ta hela den bajsmackan då Ebba Busch lägger hela den skulden på Esbjörn. Esbjörn känns lika lite deltagande i ombudets och hans anhangs förehavanden som han var i fastighetsaffären.
Ebba Busch hade med enkelhet kunnat navigera sig ut ur det här när ombudet och anhangets Facebook kommentarer kom fram.
Jag är rätt övertygad om att det aldrig varit Ebba Buschs plan, hennes plan har hela tiden, oavsett, varit att hon ska äga fastigheten. Att hon tackar nej till 1,5 miljoner i förlikning säger allt! Både att Esbjörns nya team inser att han sitter i skiten lagmässigt, men lika mycket att Ebba Busch aldrig kommer att släppa fastigheten. Hade jag köpt ett hus utan att flytta in i det och bli erbjuden 1,5 miljoner så hade jag tackat ja direkt.
Ebba Busch har i hela den här affären backats upp av partiet, till och med fått tillgång till partiets resurser för att driva hennes kampanj mot Esbjörn. Media har även dom backat Ebba Busch och framställt henne väldigt snällt, till och med när hon gick ut och erkände grovt förtal så kom hon undan utan någon följdfråga. Det är fortfarande så att hon stod och blå ljög i tv! Anmärkningsvärt om något!
Vem ska lastas om inte Esbjörn? Han är rättsförmögen och borde därmed kunnat sätta stopp för Binninges bravader i media om han velat. Han har själv uttalat sig mindre smickrande och eldat på smutskastningen.
Klart att det är Ebbas plan att fullfölja köpet. Vem lägger ner massa tid och pengar på att köpa en fastighet i akt och mening att bo där med sina barn, för att i andra sekunden bara strunta i allt för att säljaren har ångrat sig? Speciellt som om området inte erbjuder några alternativ. Esbjörn med ombud har inte medverkat till att komma överens och ja, det är deras huvudvärk att göra så, inte Ebbas.
Jag tvivlar starkt på att du i Ebbas situation hade tackat ja direkt. De där 1,5 miljonerna, vad ska de täcka? De täcker inte den smutskastning hon blivit utsatt för, de täcker inte prishöjningen i området och framför allt, det finns inga alternativbostäder i området. Att bo någon annanstans löser inte hennes önskningar om hur den delade vårdnaden ska fungera. När alla dina utgifter är ihopräknade, vad har du då kvar av de där 750 000? Jepp, hon får betala skatt på det där och det är nog inte vinstskatt på 22% som gäller där, utan räknas som inkomst skulle jag tro.
Nej, att tacka ja löser ingenting. En rättegång kan ge henne upprättelse, helt eller delvis.