2021-10-07, 16:31
Medlem
Aleisioniss avatar
När kommer en ritning på det händelseförloppet, jag tror ligger vädligt nära sanningen. Har tittat på alla hjulspår och närmare än så här kommer jag inte. Men den viktiga frågan är egentligen, vad hände sekunderna innan, och varför fick han sladd?

https://ibb.co/yS4Smqr
Citera
2021-10-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyfet
Fifth gear körde förra generationens skyddsklassade Range Rover. Vid 6:20min kör de konbana. Den går inte riktigt lika bra som standardbilen. Då ska man komma ihåg att en vanlig Range Rover inte är den bästa bilen på att köra konbana eller älgtest till att börja med.

https://www.youtube.com/watch?v=fd6346W9SQw

Och det där är en VÄLDIGT gammal video. Det har hänt mycket med luftfjädring, kolfiber mm sedan dess.
Citera
2021-10-07, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleisionis
När kommer en ritning på det händelseförloppet, jag tror ligger vädligt nära sanningen. Har tittat på alla hjulspår och närmare än så här kommer jag inte. Men den viktiga frågan är egentligen, vad hände sekunderna innan, och varför fick han sladd?

Ja ganska exakt så där kan man dra slutsatsen.
En fråga är varför de "drivit" så långt ut till höger först. (även om det alltså inte är mer än en filbredd på kanske 100-200m.)
Hur mycket de bromsat då.
Hur mycket hastigheten gått ner
Och sedan orsaken till den plötsliga vänstersvängen.
Citera
2021-10-07, 16:42
Medlem
HLM28100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Fick den uppgiften i andra hand så om det stämmer till 100% vågar jag inte svära på.

Dagens nyheter i sin utmärkta beskrivning uppger att poliserna i följebilen såg inte olyckan men om det

var lastbilar mellan uppger inte dom . (Text under bild 5 )

https://www.dn.se/sverige/grafik-sa-gick-olyckan-vid-markaryd-till/

I TV4, sades det att följebilen kom fram efter c:a 4 min, körde upp genom bilkön i mitten. Det måste ha varit någon som blev intervjuad i något inslag. Har INTE själv hör detta.

Men RAKEL har väl realtidsloggning av alla fordon. Om det bara är vid utryckning eller konstant vet jag inte. Kan man inte begära ut loggfilen eller det är hemligstämplad.

Trafikverket skall väl göra en platsutredning om man får för Polisen som har minst 2 utredningar gällande detta.

Vi får aldrig vet hela sanningen, som någon tidigare nämnde. Det finns såå många utredningar hamnar långt bort från folket. Det vi kan hoppas på är att någon "läcker" lite info. Problemet är att veta vad som är sant eller inte.
Citera
2021-10-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Vi pratar alltså om Sveriges i princip säkraste bil, som med Sveriges i princip bästa vakter/chaufförer, med Sveriges i princip mest skyddade person, som råkar ut för ett tekniskt haveri av den graden att chaufförerna inte klarar att hantera situationen. På Sveriges i princip bästa väg i bra väglag, mitt på ljusa Dan.

Hur vanlig är det med dödsolyckor orsakade av styrväxlar, rattstänger och punka på punka fria däck, ens på vanliga ”osäkra” bilar modell 90 tal som framförs av adrenalinstinna 18 ångar.

Det går nog att räkna singeldödsolyckor på svensk torr motorväg i dagsljus på ena handens fingrar överhuvudtaget.
Citera
2021-10-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
En klurig fråga nu, till trådens samtliga raketfusskare;
Hur kunde attentatsmännen bredvid E4an då veta, att Vilks satt just i denna bil (som nu kraschat)???
Han kunde ju lika Gärna ha suttit i den andra bilen, den som alla tjatar om "låg på efterkälken" !!?

Men den kan varit försedd med en GPS-tag
Citera
2021-10-07, 16:51
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleisionis

Så de tydligaste spåren orsakades av handbromsen menar du alltså? Varför är det inte rimligare att de tydligaste spåren är från höger fram och höger bak?
Citera
2021-10-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Så de tydligaste spåren orsakades av handbromsen menar du alltså? Varför är det inte rimligare att de tydligaste spåren är från höger fram och höger bak?

Handbromsen?
Citera
2021-10-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Det går nog att räkna singeldödsolyckor på svensk torr motorväg i dagsljus på ena handens fingrar överhuvudtaget.

Tusan vad inavlad man måste vara för att ha så många fingrar
Citera
2021-10-07, 17:03
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Attack från drönare är inte lätt att upptäcka.

Inga vittnen verkar ha haft sin uppmärksamhet i lufthavet. Man har sällan det när man kör bil.

Om det nu är ett attentat är det i så fall från någon som kan genomföra drönarattacker, inte nån med AK4 i vägrenen.
Citera
2021-10-07, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BatikFarbror
Tusan vad inavlad man måste vara för att ha så många fingrar

Du kanske sitter inne på den kunskapen så du kan dela med dig?
Citera
2021-10-07, 17:06
Medlem
BosseBetongs avatar
Börjar bli väl mycket konspirationer nu i denna tråd. Det finns en separat tråd för foliehattarna, använd gärna den.

Angående de svartaste spåren, så tror jag att de kommer från samma sida av bilen, antingen höger (troligast) eller vänster sida.

Mvh
Senast redigerad av BosseBetong 2021-10-07 kl. 17:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in