Citat:
Ursprungligen postat av
Kalmar2004
Och den tredjedel som saknade mätbara nivåer av T-cellsminne?
Eller de (runt 1%, tror det var 0,81%) som trots detta superbra skydd fick Covid 19 igen på en mätt under 10 veckor?
Runt 1% är ungefär vad jag sett som får genombrottsinfektioner.
Jag ser 3 problem med det du påstår.
1. Att förorda naturlig infektion istället för vaccin är farligt då vi vet att Covid 19 kan vara dödligt och orsaka långt lidande.
2. Skyddet man får verkar inte vara så mycket bättre.
3. Skyddet man får verkar inte vara så mycket långvarigare.
Nu handlade inte diskussionen ursprungligen om huruvida man bör låta sig infekteras och bli sjuk, eller om man bör förebygga med att vaccinera sig.
Det är något helt annat.
Om du minns så citerade jag ett avsnitt på FHM:s hemsida där de skriver att ”de som haft covid kan ha utvecklat ett visst skydd”.
Med tanke på den studie du själv länkade till som visar på motsatsen. Plus denna studie från Israel, så måste man nog ändå säga att FHM formulerar sig väldigt svagt.
Det är helt enkelt så att de förringar det naturliga skyddet till förmån för sprutorna.
Sådana direkt oärlig tilltag gör mig förbannad.
En annan sak är att biverkningarna tycks bli kraftigare ju fler injektioner man får, men om genomgången sjukdom med det breda skydd det uppenbarligen har, kan likställas med två, tre eller kanske fyra injektioner bör ju ytterligare en vaccinspruta kunna medföra ännu större biverkningar, för att inte tala om två eller tre sprutor?
Här dubbelsprutar man folk till höger och vänster utan att ens veta om de varit sjuka i covid.
Detta utan att veta jävla dugg om eventuella biverkningar.
https://www.google.se/amp/s/www.timesofisrael.com/study-covid-recovery-gave-israelis-longer-lasting-delta-defense-than-vaccines/amp/