Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Du behöver öva upp din läsförståelse. Sverige genomförde aldrig några generella skolstängningar till skillnad från de flesta andra länder, i vart fall i Europa. Även i USA stängde de ned skolorna, men det förstår du inte för jag skrev "i hela världen". Därav bildliga och bokstavliga uttryck. Jag får bättra mig på den punkten, för det är ju så att personer med diagnos sällan förstår nyanser av saker och ting.
För övrigt kostar det ingenting att stänga skolan. Tvärtom är det en besparing för kommunerna. Så "banrnes" immunförsvar har blivit "eftersatt". Du får gärna förklara varför, i synnerhet eftersom skolor och förskolor aldrig stängt ned. Har de varit för duktiga på att tvätta händerna kanske?

Haha, vilket skämt du är, nu har du fan själv dribblat bort dig bland dina bokstavliga och bildliga uttryck

. Ena sekunden trollar du, nästa yrar du, sen ljuger du, sen är du bokstavliga och sen bildlig.... Oerhört roande....
Jag har sedan länge förstått att det är omöjligt för dig att förstå att det kostar mycket pengar att stänga skola/förskola. Samt att nyttan uppenbarligen var väldigt begränsad avseende att påverka coronaspridningen. Men du är bevisligen alldeles för skelögd för att förstå detta.