Citat:
Ursprungligen postat av
paquito
Jag var nära vän till en av de tyvärr avlinda poliserna!
Pratat med dennes nära anhöriga och det är tragedi utöver det vanliga. Allt och allas normala liv är helt förstörda, så att tro att detta är något ”spratt” för att få Vilks under radarn kan man nog bara sopa så långt under mattan det går
Jag beklagar sorgen, om det verkligen är sant borde du även kunna klargöra följande för att mildra spekulationer.
1. Är kropparna lika pulveriserade som Range Rovern alla åkte i, är de identifierade bortom rimligt tvivel?
2. Är det förare eller polisen som var passagerare som du känner ?
3. Tror du själv på att denna RangeRover skulle kunna se ut på det viset den gör bara för att föraren eventuellt tappat kontrollen i 160 ?
4. Känner du och offer att medias och polisens rapportering verkar vara sanning?
5. Vad sysslade polisens kollegor i följebilen med? Dessa borde hållas anvariga för att inte agerat och åtminstone försökt mildra omständigheterna.
Hade jag varit du eller någon av de anhöriga hade jag KRÄVT svar på detta omgående innan allt sopas under Särskillda åklagarmyndighetens "huvudet i sanden" papperskorg.
Min uppfattning är att om fordonet verkligen träffade lastbilen i 160 hade för det första lastbilschaffören varit mos, samtliga passagerare likväl men Range Rover med pansarskydd och
360 graders bur skulle endast vara en bucklig massa - inte en pulveriserad hög.