2021-10-06, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Är det i rosannas senare förhör?

Har för mig ate det är i Mattias förhör, när han hjälpte henne å sortera papper och då får se att Rosanna följt sin diagnos, och då även berättas om hennes dommar..

De med kudden vet jag inte mkt om mer än att hon skulle tysta en tant med en kudde,

De med gaffeln i halsen är en händelse i lidk på en grill tror jag, hon satte en plast gaffel i halsen på en kille utan anledning.. Tror inte ens hon kände den killen..
Citera
2021-10-06, 11:38
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle.Balle
Har för mig ate det är i Mattias förhör, när han hjälpte henne å sortera papper och då får se att Rosanna följt sin diagnos, och då även berättas om hennes dommar..

De med kudden vet jag inte mkt om mer än att hon skulle tysta en tant med en kudde,

De med gaffeln i halsen är en händelse i lidk på en grill tror jag, hon satte en plast gaffel i halsen på en kille utan anledning.. Tror inte ens hon kände den killen..

Tittar vi i BR för dessa, som du så påpassligt lagt upp, så framgår det ju att R är dömd för misshandel flera gånger och dessutom skadegörelse och liknande aggressionsrelaterade brott medan M endast är dömd för narkotika och olovlig körning. Nu kan vi ju inte veta exakt vad som hänt, men det bekräftar ju bilden av R som den mer våldsamma och aggressiva.
Citera
2021-10-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Tittar vi i BR för dessa, som du så påpassligt lagt upp, så framgår det ju att R är dömd för misshandel flera gånger och dessutom skadegörelse och liknande aggressionsrelaterade brott medan M endast är dömd för narkotika och olovlig körning. Nu kan vi ju inte veta exakt vad som hänt, men det bekräftar ju bilden av R som den mer våldsamma och aggressiva.
Helt klart vore det en väl gärning om någon ger henne samma behandling som hon delat ut till Therese. En sak är solklar och det är att allt är fet knoppen rosannas verk. Mongoliden M är inte så pass smart att se till att städa undan mm. Dessutom har ju fettot se till att både M och T är helt borta i pallet. Men hon hade aldrig klart av Therese annars då hade nog fettot åkt på en rejäl vända
Citera
2021-10-06, 20:48
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Tvärtom tycker jag att båda verkar allvarligt psykiskt störda. Eller minst en iallafall. Är man frisk om man mördar någon sådär som de gjort för de motiv som antytts?

”Allvarlig psykisk störning” som begrepp är en rättslig term, och kan bestå av div olika psykiska tillstånd som i stora drag handlar om att man inte förstår vad man gör.

Att de är störda och har massor av problem och sannolikt skulle behöva psykisk hjälp är en annan sak.
Citera
2021-10-07, 07:27
Medlem
Någon som ska dit idag?
Citera
2021-10-07, 10:22
Medlem
En timme av rättegången avklarad, hittills gått igenom tidslinje och spelat upp ljudfil från sos-samtalet. Rosanna är i salen, Mattias är med på länk.
Citera
2021-10-07, 10:28
Medlem
Jag skulle men sitter vak. Min farmor fick en stroke. Håll oss uppdaterade så är du schysst! Vill vara där med.
Citera
2021-10-07, 10:29
Medlem
Yes, skriver såklart om något av värde framkommer utöver vad som finns i FUP och som redan förekommer i tråden.
Citera
2021-10-07, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av O.G.Shredder
Yes, skriver såklart om något av värde framkommer utöver vad som finns i FUP och som redan förekommer i tråden.

Hur är stämningen på de båda misstänkta? Är det många åhörare på plats?
Försök gärna ta något smyg kort.
Citera
2021-10-07, 11:22
Avslutad
Citat:

Hur reagera de båda på larmsamtalet?
Citera
2021-10-07, 12:22
Medlem
Citat:
Schysst! Undrar också över om många kommit att se detta och hur stämningen är? Äntligen är detta igång! Har Rosann#a kunnat hålla sig för skratt eller roas hon lika av detta som förhören? Är Matti#as på länk för att de inte ska vara i samma sal eller varför är han det? Ska det var så alla dagar i rätten?
Citera
2021-10-07, 13:07
Medlem
Citat:
En timme av rättegången avklarad, hittills gått igenom tidslinje och spelat upp ljudfil från sos-samtalet. Rosanna är i salen, Mattias är med på länk.

Tänkte du på om man kunde höra Mattias ropa å vissla i sos samtalet? Då Rosanna nämner d 2 gånger att han gör det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in