Citat:
Ursprungligen postat av
fernebo
Intressant att man nu utreder om det trots allt kan vara mord.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/x8QoX8/hemlig-mordutredning-ska-utreda-yttre-paverkan-vid-vilks-kraschen
Jag pratade med en kille idag som har jobbat just inom personskyddet hos polisen och han trodde inte för ett ögonblick på att det kunde vara en olycka. Sprängladdning i hjulhuset var hans tips. De är tränade för att kunna hantera punkteringar även i hög fart och varför har vittnen uppgett att de har hört en knall innan bromsskriken och innan själva smällen? Punkteringsfria däck som smäller??? Helt seriöst?
Visst finns det många frågor. Hur kunde nån veta att Vilks var i Stockholm? Hur kunde man komma åt bilen och det må vara som så att det utesluter blåsta förortsislamister, men betänk att Vilks hade en Fatwa mot sig. Betänk att Reinfeldt fick kräla i smutsen inför muslimska länders ambassadörer och be om ursäkt. Jag tror absolut inte att vi kan utesluta statsterrorism i detta fallet.
Har väldigt svårt att tro på punktering eller däckexplosion heller. En tränad chaufför på en helt perfekt väg har inga svårigheter att avvärja en punktering.
John Blund är en omöjlighet också. Det är mitt på dagen, inget mörker eller snöfall som tröttar hjärnan. Föraren har kört max 4 timmar. Poliser har inga kör och vilotider på 4:30 att följa men körtiden är inte för lång hursomhelst.
Inga svårigheter och helt oprovocerat far bilen över ett räcke och rakt in i en lastbil.
Oddset är mindre än ett lotteriodds att allt detta ska hända.
Slutsatsen kan bara bli faul play.