2021-10-06, 23:46
Medlem
Finns det någon i Markaryd som kan ta en bild riktad mot olycksplatsen från Konecranes Lifttruckar AB. Om man befinner sig nära eller på den parkeringen så kanske det är fri sikt i riktning mot E4:an och olycksplatsen och i direkt linje med vägens riktning.
Citera
2021-10-06, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
https://imgur.com/1vWWRQ9
Detta styrker min teori att polisbilen snurrat 180 grader
Citera
2021-10-06, 23:50
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Den Nonomom visar är i riktning norrut, med kollisionsplatsen precis till höger utanför bilden.
Den du jämför med, som vi sett massor med gånger tidigare, är i riktning söderut.

Jag förstår att det är olika riktningar.
Det jag har svårt att greppa är antalet hjulspår i bilden från södergående. Sladden är till synes mycket kraftigare

Måste vara teleobjektivet som ställer till det.
Citera
2021-10-06, 23:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Detta styrker min teori att polisbilen snurrat 180 grader

Vart kommer de korta spåren längst till höger i bild från?
Citera
2021-10-06, 23:53
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Den där bilden är svår att få ihop med den här.
https://ibb.co/3rPTMjG

Vart kommer alla strecken ifrån?
Nej inte svår att få ihop. En bild med extem zoom, en helt utan.
Citera
2021-10-06, 23:55
Medlem
McMays avatar
Citat:
Från lastbilshytten kanske?
Kollisionen verkar ha tagit mellan hytt och släp.
Citera
2021-10-06, 23:58
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Stockholm Markaryd i 110 med farthålllare blir man inte trött av. Uttråkad och sömnig kanske, men inte trött.
I 160 med ideliga omkörningar. Koncentration på helspänn. Ja då blir man definitivt tröttare.
Men dessa herrar borde klara även det.
Trams. Man blir trött efter en viss tid av vakenhet eller konsentration. Även slöåkning, kanske faktiskt i större grad, tröttar älla, även träänade förare.
Citera
2021-10-07, 00:06
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Trams. Jag blir trött efter en viss tid av vakenhet eller koncentration. Även slöåkning, kanske faktiskt i större grad, tröttar mig.
Jag rättade din text. Jag ser till att behålla skärpan när jag kör.
Citera
2021-10-07, 00:08
Medlem
Citat:
Den där bilden är svår att få ihop med den här.
https://ibb.co/3rPTMjG

Vart kommer alla strecken ifrån?

Det är lite lurigt. Men den bilden du länkar till är tagen med en rejält teleobjektiv och den andra är för lågupplöst för att visa spåren efter framdäcken. Men det är rimligt. Om du på den lågupplösta bilden tänker dig att höger fram ligger under märker från vänster bak och att vänster fram alltså ligger ytterligare till höger i bild så kan man föreställa sig en kraftig sladd genom räcket.

(Väldigt mycket olika höger-vänster här, men jag tror du förstår)

Men jag har nog lurats av telezoomen lite. Spåren är rakare än jag trott och det betyder egentligen bara att hastigheten var höger.
Citera
2021-10-07, 00:15
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
Det är lite lurigt. Men den bilden du länkar till är tagen med en rejält teleobjektiv och den andra är för lågupplöst för att visa spåren efter framdäcken. Men det är rimligt. Om du på den lågupplösta bilden tänker dig att höger fram ligger under märker från vänster bak och att vänster fram alltså ligger ytterligare till höger i bild så kan man föreställa sig en kraftig sladd genom räcket.

(Väldigt mycket olika höger-vänster här, men jag tror du förstår)

Men jag har nog lurats av telezoomen lite. Spåren är rakare än jag trott och det betyder egentligen bara att hastigheten var höger.

Läs inlägg 3145. Bilden jag syftar på visar dubbla bromsspår i norrgående riktning. Förmodligen från båda fordonen i krockögonblicket.
Den andra bilden visar väl bromsspåren i södergående riktning, dvs Range Roverns.
Citera
2021-10-07, 00:16
Medlem
Citat:

De kommer nog från kollisionen. Bilden är ju tagen från det körfält där lastbilen befann sig ganska exakt där det small. Lastbilen är tyngre och har mer energi så personbilen kommer tryckas med i lastbilens färdriktning.
Citera
2021-10-07, 00:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somenlitenpil
De kommer nog från kollisionen. Bilden är ju tagen från det körfält där lastbilen befann sig ganska exakt där det small. Lastbilen är tyngre och har mer energi så personbilen kommer tryckas med i lastbilens färdriktning.

Låter rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in