2021-10-06, 22:46
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du så klart eftersom de flesta som påstås ha dött av corona, inte har obducerats så vet ingen exakt vad de dött av. Att du och många andra tomtar inte har förstått det än är nästan obetalbart! Att niinte heller förstår hur lätt virus smittar och sprids på kort tid oavsett man bär munskydd eller inte och oavsett om man alltid håller minst två meter avstånd är mer ån obetalbart!
Jag läste en gammal artikel om Ryssland och deras sätt att räkna covid avlidna.

Jag tror du skulle gilla det.
Ryssland förklarar sina exakta uppgifter med att landet utför ett stort antal obduktioner.

Enligt staden Moskva obducerar man alla avlidna som misstänkts ha dött i covid-19.
Artikeln handlar om att Ryssland registrerar så få avlidna men också att de tenderar att registrera samma antal avlidna under perioder. Något som vi uppmärksammat ibland i tråden.
Enligt tidningen har de strängare reglerna gjort det lättare att, vid behov, manipulera statistiken.

Men Meduza hittade inga direkta bevis på att federala myndigheter gett order om att mörklägga statistiken.

De demografer tidningen intervjuat pekade dock på besynnerliga siffror i statistiken.

– Staden S:t Petersburg tycker verkligen om siffran tre, konstaterade demografen Aleksej Raksja. I slutet av april registrerade staden flera dagar i rad tre dödsfall. Man fick nästan intryck av att nån hade gett order om det hela.

Samtidigt visar S:t Petersburg upp en oroväckande statistik kring antalet dödsfall i lunginflammation.

Den 13 maj informerade stadens guvernör att nästan 700 personer har dött i lunginflammation de senaste tio veckorna. Ett antal som är nästan sex gånger fler än vanligt.
PUBLICERAD 16.05.2020 https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/16/rysslands-laga-dodssiffror-forvanar-myndigheterna-forsvarar-statistiken-envist
Senast redigerad av virvelbagg 2021-10-06 kl. 22:49.
Citera
2021-10-06, 22:49
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tar gärna Modernas vaccin. Tycks ju ge bästa skyddet. Anledningen till att FHM förlängde intervallet mellan dos1 och dos2 var ju för att de hade fått för sig att det var bättre med fler halvvaccinerade än fler färdigvaccinerade. Något som visat sig vara helt felaktigt dessutom. Speciellt mot Deltavarianten.

Har knappast gått före någon högre riskgrupp än den jag själv tillhör, då jag fick min andra spruta efter 4 veckor. Efter jag fick min andra spruta så backade ju dessutom FHM från 7 till 4 veckor igen. Många yngre än mig har fått sina sprutor med 4 veckors mellanrum. Så nej, jag har inte tagit någon annans spruta😄

Rätt kul att se er vaccinlobbyister när ni börjar tjafsa sinsemellan om vilket vaccin/lag som är bäst.. kan ni inte tona ner det lite... det blir alldeles för uppenbart vem ni jobbar för.

jisses... är kraven så låga för anställning nuförtiden?
Citera
2021-10-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Jo men nu pratade vi om en fullt frisk UD tjänsteman som haft covid 2 gånger och nu är helt rökt på grund av det.
Se reportaget på TV4 play
1. Hur vet vi att han var fullt frisk? Som sagt mycket som pågår i våra kroppar och inte allt är lätt att detektera!
2. Hur vet vi att han har haft coronacovid 2 gånger? Flertalet tester ger ju utslag för annat än just convid!
Citera
2021-10-06, 22:55
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Jo men nu pratade vi om en fullt frisk UD tjänsteman som haft covid 2 gånger och nu är helt rökt på grund av det.

Så du menar en Politiker som kör vaccinpropaganda? Hur länge ska du gå på samma fint?
Citera
2021-10-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag läste en gammal artikel om Ryssland och deras sätt att räkna covid avlidna.

Jag tror du skulle gilla det.
Ryssland förklarar sina exakta uppgifter med att landet utför ett stort antal obduktioner.

Enligt staden Moskva obducerar man alla avlidna som misstänkts ha dött i covid-19.
Artikeln handlar om att Ryssland registrerar så få avlidna men också att de tenderar att registrera samma antal avlidna under perioder. Något som vi uppmärksammat ibland i tråden.
Enligt tidningen har de strängare reglerna gjort det lättare att, vid behov, manipulera statistiken.

Men Meduza hittade inga direkta bevis på att federala myndigheter gett order om att mörklägga statistiken.

De demografer tidningen intervjuat pekade dock på besynnerliga siffror i statistiken.

– Staden S:t Petersburg tycker verkligen om siffran tre, konstaterade demografen Aleksej Raksja. I slutet av april registrerade staden flera dagar i rad tre dödsfall. Man fick nästan intryck av att nån hade gett order om det hela.

Samtidigt visar S:t Petersburg upp en oroväckande statistik kring antalet dödsfall i lunginflammation.

Den 13 maj informerade stadens guvernör att nästan 700 personer har dött i lunginflammation de senaste tio veckorna. Ett antal som är nästan sex gånger fler än vanligt.
PUBLICERAD 16.05.2020 https://svenska.yle.fi/artikel/2020/05/16/rysslands-laga-dodssiffror-forvanar-myndigheterna-forsvarar-statistiken-envist

Nu var ju detta en gammal artikel men fakta är att covid och lunginflammation ofta är samma sak.

” I många europeiska länders dödsstatistik ingår alla fall där den avlidna testat positivt för coronavirus. Ryssland följer andra regler.

Landet bokför inte automatiskt covid-19 som en dödsorsak trots att den avlidna har testat positivt. I statistiken finns även en annan avdelning där man bokför de fall där covid-19 enbart spelat en sekundär roll.”

” Enligt staden Moskva obducerar man alla avlidna som misstänkts ha dött i covid-19.

– Ryssland utför annars också obduktioner på 70 procent av alla avlidna, säger demografen Sergej Timonin till nättidningen Meduza.

I många europeiska länder är andelen enbart tio procent.
” – I vissa fall beror dödsfallen på coronaviruset, ibland inte, förklarade patologen Georgij Frank till BBC. Ifall den avlidne led av en svår cancer och en lindrig form av covid-19 är det förstås naturligt att fallet inte klassificeras.”

Låter som om ryssarna verkar ha bättre koll än resten av europa!
Citera
2021-10-06, 22:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Länk till inslaget?
Citera
2021-10-06, 23:11
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Nu var ju detta en gammal artikel men fakta är att covid och lunginflammation ofta är samma sak.

” I många europeiska länders dödsstatistik ingår alla fall där den avlidna testat positivt för coronavirus. Ryssland följer andra regler.

Landet bokför inte automatiskt covid-19 som en dödsorsak trots att den avlidna har testat positivt. I statistiken finns även en annan avdelning där man bokför de fall där covid-19 enbart spelat en sekundär roll.”

” Enligt staden Moskva obducerar man alla avlidna som misstänkts ha dött i covid-19.

– Ryssland utför annars också obduktioner på 70 procent av alla avlidna, säger demografen Sergej Timonin till nättidningen Meduza.

I många europeiska länder är andelen enbart tio procent.
” – I vissa fall beror dödsfallen på coronaviruset, ibland inte, förklarade patologen Georgij Frank till BBC. Ifall den avlidne led av en svår cancer och en lindrig form av covid-19 är det förstås naturligt att fallet inte klassificeras.”

Låter som om ryssarna verkar ha bättre koll än resten av europa!
Jag kände på mig att du skulle gilla artikeln!

Jag tänker inte döma någon.

Men om Sverige rapporterade likt Ryssland, kan du tänka dig hur diskussionerna gått då? Jag tror det skulle vara en omöjlighet, men det skulle helt klart varit otroligt underhållande.
Citera
2021-10-06, 23:12
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Länk till inslaget?
Tillåt mig
https://www.youtube.com/watch?v=RwWFBO4UW3I
Citera
2021-10-06, 23:12
Medlem
Surtrutens avatar
På TAP är det krav på munskydd under hela flygningen från Arlanda till Lissabon.liksom i tunnelbanan i Lissabon.
Det är första gången jag har haft munskydd mer än någon halvtimme, men det var helt okej.
Citera
2021-10-06, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag kände på mig att du skulle gilla artikeln!

Jag tänker inte döma någon.

Men om Sverige rapporterade likt Ryssland, kan du tänka dig hur diskussionerna gått då? Jag tror det skulle vara en omöjlighet, men det skulle helt klart varit otroligt underhållande.
Det finns för och nackdelar med båda sätten. Men att endast obducera 10% av de som dött och sedan bergsäkert påstå att 90% dött av convid är i princip bedrägeri!
Citera
2021-10-06, 23:16
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Det finns för och nackdelar med båda sätten. Men att endast obducera 10% av de som dött och sedan bergsäkert påstå att 90% dött av convid är i princip bedrägeri!
Till skillnad från Ryssland då som rapporterar samma antal avlidna i veckor. Och har en enorm överdödlighet som inte kan förklaras.
Citera
2021-10-06, 23:18
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
På TAP är det krav på munskydd under hela flygningen från Arlanda till Lissabon.liksom i tunnelbanan i Lissabon.
Det är första gången jag har haft munskydd mer än någon halvtimme, men det var helt okej.

Hm, portugiserna verkar vara försiktiga generaler med tanke på deras extremt höga vaccintäckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in