2021-10-06, 22:07
Medlem
Hoppas Jonas Wahlström låter sy upp en genuin vargskinnspäls, tycker dagens mode är så tråkigt med allt det syntetiska.
Citera
2021-10-06, 22:09
Medlem
Tsarevitjs avatar
Ett vidrigt handlande. Vad har man för rätt att döda friska djur som man har fött upp i sin djurpark. Jag kommer aldrig mer att besöka Skansen. Jag tycker också det är hemskt att slakta grisar och boskap. Men det är för att vi ska överleva. Men vi äter inte varg. Man ska inte döda djur i onödan.
Citera
2021-10-06, 22:11
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag håller med. Vargar är sadistiska elaka mördare.

Människor har empati och framförhållningsförmåga. Kasta in en varg i en inhägnad och den kommer att slakta varenda individ där inne för skojs skull. Vargar är blodtörstiga mördarmaskiner utan någon som helst plats i skogen. Alla mår bättre om de försvinner. Precis alla.

Aha, människan är så otroligt empatisk säger du. Det är väl därför vi har tagit kål på varandra sedan urminnestider, av alla möjliga och omöjliga anledningar. Var snäll och ta inte i så du spricker. Människan har FÖRMÅGA till empati, men använder den sällan tyvärr.

Vargen, precis som alla andra rovdjur, dödar inte urskillningslöst, dock händer det om de kommer in i ett hägnat område, det gäller för alla rovdjur dock. Människan är märklig, hatar vargen men det går bra att ha jakthundar, eller hundar överhuvudtaget, hyckleri.

Lägg ner alla jävla djurparker.
Citera
2021-10-06, 22:11
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Vargarna har fyllt sitt syfte och skall ge plats åt något annat pälsdjur. Minns inte vilket. Så därför ska dom bort. Det är inte en värld för blödiga vargälskare. Begriper inte vad TS bölar om.
Citera
2021-10-06, 22:22
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Helt rätt , fyra varghanar som aldrig kommer att gå i avel utbytta mot vårt mest hotade däggdjur där avkomman kan planteras ut och stötta upp den vilda populationen. Precis så ska en djurpark jobba. Bra att de inte viker ner sig för alla så kallade djurvänner. Hoppas skansenchefen inte får allt för många mordhot eller dårar efter sig.
Raka och klara förklaringar , hejja Skansen!

+1 på den!
Citera
2021-10-06, 22:25
Medlem
Hamleyss avatar
Det är jävligt fel att ha vargar i bur. Vargar ska ströva fritt. Helst utanför Sverige.

Nästa snilledrag är tydligen att vargarna ska ersättas av fjällrävar?
Också ett mycket märkligt val av boskap...
Citera
2021-10-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Bra. Jävla skitdjur.
Bättre än dig i alla fall!
Citera
2021-10-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PorrePonk
Lika bra att dom avlivas, dom som vill åka på vargkollo kan blicka österut till vårat grannland, där finns det massvis med varg.
Alla har väl inte råd att åka till ryssland för att titta på djur?
Citera
2021-10-06, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greven101
Kan vi inte bara utrota vargen när de väl håller på???
Bättre utrota sura rovdjurshatare!
Citera
2021-10-06, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Varför blir detta stora rubriker? Skansen avlivar björnungar hela tiden när de blir för gamla och det inte finns nån park som kan ta emot dem.
Har allt för mig det blir liv när de gör det med blev ju ett jävla liv när de avliva en giraff i Köpenhamn zoo.
Citera
2021-10-06, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsarevitj
Ett vidrigt handlande. Vad har man för rätt att döda friska djur som man har fött upp i sin djurpark. Jag kommer aldrig mer att besöka Skansen. Jag tycker också det är hemskt att slakta grisar och boskap. Men det är för att vi ska överleva. Men vi äter inte varg. Man ska inte döda djur i onödan.
Ska vi släppa ut dem då?
Fundera ist på varför vi låser in vilda djur från första början, det om något är sjukt.
Men Stockholmarna vill väl se naturen på ett säkert sätt.
Citera
2021-10-06, 22:37
Medlem
Ganonitos avatar
Man borde avliva Skansens ledning istället. Vargarna gör nog mer nytta än dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in