2021-10-06, 21:24
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Du har missuppfattat hur verkligheten fungerar. En attraktiv man (en med valmöjligheter) väljer kvinna, inte tvärt om. Om du inbillar dig att en attraktiv man ens skulle ge en "mindre snygg" kvinna tid för att lära känna henne så har jag en nyhet för dig - det funkar inte så.

Om han är en stark man kommer han forma kvinnan såsom han vill ha henne, inte tvärtom.

Och attraktiv man och intelligens är synonymt, du blir inte en attraktiv man utan en viss intelligens (status, resurser, utseende). Bara 1 (möjligen 2 om man föds rik) är medfött, utseendet.

Så, nu har vi rett ut den saken.

Min gissning är att TS aldrig fick barn med sitt ex och letar desperat efter en pappa till hennes barn, därför dumpade hon sitt ex.
Kvinnan väljer mannen (mest). Båda väljer varandra i slutändan men det är ju oftare en man dras med en kvinna han egentligen inte orkar med än tvärtom. I alla fall i Sverige. Vad som händer i muslimska länder är en annan femma och hör inte hit.

Är du dum i huvudet? Ursäkta språket men tror du på allvar att man vill skaffa barn med vem som helst? Om man nu är ute efter det. Så kan jag svara på frågan att NEJ det vill en kvinna inte. Om hon inte är totalt bakom flötet. Kvinnor vill ha barn med intelligenta män.

Kvinnor prioriterar intelligenta män, framför "enbart" en snygging. En snygging utan en hjärna förlorar kvinnan på nolltid. Finns ju ingen framtid!

Din gissning är enbart din gissning och kommer förbli din gissning. Det är inget faktum. Lägg inte ord i mun på TS och försök förvrida tråden för att du är en bitter man.

Jag tycker att vi ska låta TS förklara läget istället för att du ska spekulera en massa och skita ner tråden pga dina personliga problem och erfarenheter med kvinnor.
Citera
2021-10-06, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Menar du enda?

Nej, vi kvinnor kan vara rätt duktiga på att stava rätt, också…

Gäsp, kvinnohatarna måste ha riktigt tråkigt ikväll, om de infiltrerar varenda tråd i R&S!

TS: Kan du beskriva lite mer i detalj vad det är som hänt? Av det du skrivit så kan jag utläsa att du och killarna eventuellt haft för mycket/intensiv kontakt. Inte särskilt bra att prata i timmar med någon i telefon, i början. Då kan mystiken dö ut. Bättre att gå på några dejter med personen istället.

Det finns inget kvinnohat, sluta upp med offertänket. Män hatar inte kvinnor, att beskriva kvinnor är inte hat.

TS ger ett desperat intryck. Sånt kan skrämma iväg folk.
Senast redigerad av Rugg 2021-10-06 kl. 21:43.
Citera
2021-10-06, 21:29
Medlem
Citat:
Tycker inte alls så. Tycker ofta att dessa trådar handlar om att folk är lite aningslösa i sin kommunikation och hur man ska föra sig i kommunikationen för att nå fram till andra.

Det är ju inte särskilt konstigt, om man varit i en relation nyss. Tex har TS gjort det klassiska felet att ha för intensiv kommunikation. Kanske är det ngt hon lärt sig nu, genom tråden, att inte vara så intensiv nästa gång.

Att ingen vill ha TS finner jag föga troligt. För 45-åriga män är det ganska ofta ett rejält kap när de hittar en 10 år yngre kvinna som har intresse. Den ene mannen skrev ju tex att han ville träffa henne ännu mer efter att ha sett bilderna. Jag tror helt enkelt att TS behöver öva på sin kommunikation till nästa gång.

Det behöver alltid finnas lite mysterium osv i en kontakt. Man ska inte ha så många och täta kontakter innan man bokar en dejt. Och jag kan garantera att det finns väldigt många erbjudanden om dejt till en kvinna i TS ålder.
Du har så rätt. Är själv gammal och utseendet är inte viktigt, däremot personligheten. Tycker en kvinna att hon kan rida på sitt utseende utan att vara trevlig går hon fort i sopen.
Citera
2021-10-06, 21:37
Medlem
Citat:
Tycker inte alls så. Tycker ofta att dessa trådar handlar om att folk är lite aningslösa i sin kommunikation och hur man ska föra sig i kommunikationen för att nå fram till andra.

Det är ju inte särskilt konstigt, om man varit i en relation nyss. Tex har TS gjort det klassiska felet att ha för intensiv kommunikation. Kanske är det ngt hon lärt sig nu, genom tråden, att inte vara så intensiv nästa gång.

Att ingen vill ha TS finner jag föga troligt. För 45-åriga män är det ganska ofta ett rejält kap när de hittar en 10 år yngre kvinna som har intresse. Den ene mannen skrev ju tex att han ville träffa henne ännu mer efter att ha sett bilderna. Jag tror helt enkelt att TS behöver öva på sin kommunikation till nästa gång.

Det behöver alltid finnas lite mysterium osv i en kontakt. Man ska inte ha så många och täta kontakter innan man bokar en dejt. Och jag kan garantera att det finns väldigt många erbjudanden om dejt till en kvinna i TS ålder.

TS vet inte vad som har hänt och det kan lika gärna vara så att mannen har gått och åkt och ramlat på cykel och är på sjukhus eller att han har träffat ett ex och är ihop med denna istället eller att han inte bryr sig för att han tycker det är roligare att spela dator hela dagen eller att han har åkt utomlands eller att hans telefon har gått sönder.
Citera
2021-10-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Riktigt snygga kvinnor har sina peak på 27-28 max därefter rasar allt.
Fel. Kvinnor är i regel som snyggast runt 35 år.
Citera
2021-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extendedhuman
Fel. Kvinnor är i regel som snyggast runt 35 år.
Inte om du är en hyfsat oerfaren 20-årig kille.
Citera
2021-10-06, 21:53
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Ja jag har ju haft en bättre vecka om jag säger så.

Har precis kommit ur ett långt förhållande och mår så bra och är så trygg med mig själv och vet vad jag vill och ser bra ut. Ärligt alltså. Absolut ingen 10-poängare. Skulle säga en stark 7:a i alla fall.

Hade kontakt nu i flera veckor med en kille och han sa flera gånger att han verkligen tyckte att jag var superhärlig. Pratade på telefon 3 gånger i TIMMAR men efter sista samtalet tog det slut. Han hörde aldrig av sig igen. Tråkigt men jaja det var väl något som skrämde bort honom.

Har kontakt med en till och vi klickade till en början. Skrev hur långa meddelanden som helst och han var så glad över att jag var en sån klipsk och skärpt tjej och pratade om att ses nu i helgen. Vi bestämde att vi skulle ses nästa vecka. Han har sett många bilder på mig på sociala medier. Men så ville han ha fler. Så vi skickade några till varandra. Och när jag hade skickat mina skrev han: Jag ska tänka efter , lagar mat nu. Typ så.
Sen skickade han att han ville ses ännu snabbare nu. Men det är något som inte stämmer tänkte jag. Varför skriver man först att man ska tänka efter när någon skickar bilder? Haha är inte det hur konstigt som helst?

/Karin

Shit alltså, snubbe nummer två kanske skriver så för att...se olika alternativ nedan.

- Han är en självsäker player som spelar svår för att sedan växla tempo och föreslå att ni skall ses snabbare.

- Han är en geniun och ärlig men socialt korkad människa som inte har insikt om att inte varje tanke behöver delas med en tjej i en chat.

- Han är manipulativ och empatilös. Skriver rätt ut att han skall tänka för att upprätthålla en maktposition. Du får alltså vänta, det är han som styr och kontrollerar.

- Han är en lustigkurre. Först skriver han att han måste tänka, för att sedan direkt skriva att han vill ses tidigare. En skön skämtare.

Vad han är för lirare är det upp till dig att lista ut, för lite info för att ta det längre här.
Citera
2021-10-06, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Jo fast varför började dom att ha kontakt med mig då när dom såg att jag är 35
Analysen visar att den genomsnittliga åldern på världens vackraste kvinna har stigit från 33 år 1990 till 39 år 2017. Allra vackrast anses kvinnor alltså vara strax innan 40-strecket.22 okt. 2017
Citera
2021-10-06, 22:02
Medlem
Den första killen, han kanske fortfarande är intresserad men han är lite upptagen för tillfällighet. Det är inte bara killen som ska höra av sig utan du kan också höra av dig till honom om du gillar honom man får gör det.

Samma sak den andra men lite underlig kommentar att jag får se. Som att han var osäker på dina bilder

Du verkar osäker, eftersom du ger oss så lite för oss att gå på och att detta får dig att reagera starkt. Ingen av dessa killar verkar som att dom har dumpat dig. Jag tror du är dålig på att kommunicera bara.
Citera
2021-10-06, 22:10
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Kvinnan väljer mannen (mest). Båda väljer varandra i slutändan men det är ju oftare en man dras med en kvinna han egentligen inte orkar med än tvärtom. I alla fall i Sverige. Vad som händer i muslimska länder är en annan femma och hör inte hit.

Är du dum i huvudet? Ursäkta språket men tror du på allvar att man vill skaffa barn med vem som helst? Om man nu är ute efter det. Så kan jag svara på frågan att NEJ det vill en kvinna inte. Om hon inte är totalt bakom flötet. Kvinnor vill ha barn med intelligenta män.

Kvinnor prioriterar intelligenta män, framför "enbart" en snygging. En snygging utan en hjärna förlorar kvinnan på nolltid. Finns ju ingen framtid!

Din gissning är enbart din gissning och kommer förbli din gissning. Det är inget faktum. Lägg inte ord i mun på TS och försök förvrida tråden för att du är en bitter man.

Jag tycker att vi ska låta TS förklara läget istället för att du ska spekulera en massa och skita ner tråden pga dina personliga problem och erfarenheter med kvinnor.

Låter inte som en intelligent man som "dras med en kvinna" 🤣

Det finns tro det eller ej snygga män med intelligens, dessa har dock valmöjligheter och väljer bevisligen inte någon som du.
Citera
2021-10-06, 22:17
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Låter inte som en intelligent man som "dras med en kvinna" 🤣

Det finns tro det eller ej snygga män med intelligens, dessa har dock valmöjligheter och väljer bevisligen inte någon som du.
Ingen har sagt att hela befolkningen är intelligent men kvinnor och män fungerar olika, männen har lätt för att bli bekväma och tänka att "allt annat är ju ändå bra så att hon blivit lite fet gör inget" medan en kvinna typ har noll tolerans, mot allt. Hon vet att hon kan få bättre, och det kan hon hela livet om hennes man inte håller måttet. Det finns alltid någon för en kvinna. Det är väldigt sällsynt att hon ska vara "helt ensam" utan att det inte ska vara självvalt. Men män som inte valt att vara ensamma finns det mängder av.

Klart att det finns snygga män med intelligens, ingen har sagt något annat.

Jodå, snygga intelligenta män väljer snygga intelligenta kvinnor tillbaka!

Kul att du blev både sur och ägd. Ha det bra! *vinkar*
Citera
2021-10-06, 22:20
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Ingen har sagt att hela befolkningen är intelligent men kvinnor och män fungerar olika, männen har lätt för att bli bekväma och tänka att "allt annat är ju ändå bra så att hon blivit lite fet gör inget" medan en kvinna typ har noll tolerans, mot allt. Hon vet att hon kan få bättre, och det kan hon hela livet om hennes man inte håller måttet. Det finns alltid någon för en kvinna. Det är väldigt sällsynt att hon ska vara "helt ensam" utan att det inte ska vara självvalt. Men män som inte valt att vara ensamma finns det mängder av.

Klart att det finns snygga män med intelligens, ingen har sagt något annat.

Jodå, snygga intelligenta män väljer snygga intelligenta kvinnor tillbaka!

Kul att du blev både sur och ägd. Ha det bra! *vinkar*

Nja, upp till ca 25 om hon är i bra form, sen går det snabbt utför, fråga TS. 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in