2021-10-06, 20:28
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Det jag menar, att som 7 har du svårare än män då utseendet är kvinnors ända egenskap
Du har problem med din kvinnosyn.

Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Är ditt nick represantivt för din ålder? 1986? Om du är 35 så har jag en nyhet till dig Karin, ditt bäst före datum är passerat, du skulle inte lämnat den senaste mannen.

Ingen seriös (läs: bra) man kommer vilja ha dig till något annat än ett booty call.
Trams. Ni flashbackincels har verkligen ingen verklighetsuppfattning alls
Citat:
Ursprungligen postat av ka86
Så om man är en 7:a har man svårare att få en man?
Nej
Citat:
Fast dess killar har båda varit 46 år. Är inte det ganska rimligt då att ha kontakt för dom har ju mycket svårare att få en 25-åring om jag säger så. Dessa tjejer kommer ju tycka 45-åringar är gubbar.
Ja
Citat:
Jo fast varför började dom att ha kontakt med mig då när dom såg att jag är 35
För att han var intresserad. Kan vara något helt annat som fick honom ointresserad. Du får berätta mer vad som sagts.
Citera
2021-10-06, 20:33
Medlem
Sockss avatar
Ja du...

Antingen var de ute efter ett snabbt ligg och det drog ut för långt på tiden så de gick vidare i förhoppning om att hitta ett ligg någon annan stans.
De kan också ha haft fler på gång samtidigt och någon annan var mer villig till att ligga. Alt att de vet om detta och därför har flera på gång i olika 'stadier' så att de alltid har någon som är redo att ligga.

Eller så blev det så intensivt att den ena där kände att det gick för fort och att det var för seriöst snack direkt.

Att en kvinna har svårare att få en karl i dagens läge när det råder ett överskott av män tror jag inte ett dugg på. Kanske är det så att de som skriver så själva sitter ensamma på kammaren och inte får nåt ragg.
Om man anser att en kvinnas enda egenskap är att vara snygg så är det inte så konstigt att de själva inte får någon på kroken.

Snarare är det ju så idag att kvinnor hellre är ensamma än nöjer sig med nån halvdan karl.
Citera
2021-10-06, 20:33
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du har problem med din kvinnosyn.

Trams. Ni flashbackincels har verkligen ingen verklighetsuppfattning alls

Nej

Ja

För att han var intresserad. Kan vara något helt annat som fick honom ointresserad. Du får berätta mer vad som sagts.

Nej, det är kvinnor som Du och TS som inte har någon koll, hon är 35 och "precis kommit ut ett långt förhållande" och blir förvånad när inte ens 46 åriga män vill ha henne. Ni tror ni alla är Guds gåva till män för att törstiga simps i hopp om lite fitta säger vad fan som helst.

Män med valmöjligheter, de attraktiva männen, går alltid, oavsett vad ni inbillar er, på utseende. Och en fräsch 20 åring går före alla 35 åriga kvinnor som passerat sina bäst före datum 8 år tidigare alla dagar i veckan.

TS var dum som släppte hennes senaste man för nu väntar ett ensamt liv på Tinder med katten i knäet och lådvinet på bordet. Snart börjar hon catfisha med bilder från sommaren 2012 och ändrar sin ålder till 29.
Citera
2021-10-06, 20:42
Medlem
CompressorVanes avatar
Åk och hälsa på och sluta joddla.

Prata i flera timmar!? Män vill sätta på inte prata.

En kvinna som är intresserad av en man offrar sig och åker till honom.
En kvinna kan cykla en mil om hon vill ha honom.
Om du ger intryck av att du leker eller att män måste göra allt för dig, lycka till säger jag.
Lek, oseriöst snack, BS, ”jag får den jag pekar på” stilen gör att vi män undviker dig för att vi blir aldrig speciell för dig.
Javisst du får säkert ligga, men inget mer.
Citera
2021-10-06, 20:47
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Nej, det är kvinnor som Du och TS som inte har någon koll, hon är 35 och "precis kommit ut ett långt förhållande" och blir förvånad när inte ens 46 åriga män vill ha henne. Ni tror ni alla är Guds gåva till män för att törstiga simps i hopp om lite fitta säger vad fan som helst.

Män med valmöjligheter, de attraktiva männen, går alltid, oavsett vad ni inbillar er, på utseende. Och en fräsch 20 åring går före alla 35 åriga kvinnor som passerat sina bäst före datum 8 år tidigare alla dagar i veckan.

TS var dum som släppte hennes senaste man för nu väntar ett ensamt liv på Tinder med katten i knäet och lådvinet på bordet. Snart börjar hon catfisha med bilder från sommaren 2012 och ändrar sin ålder till 29.
Fast hon har väl inte skrivit att mannen är mer attraktiv än henne någonstans?

Det märks att du är en kille och inte vet hur kvinnor har det. Ingen är ute efter en simp, tror jag. Kvinnor attraheras av män inte losers. Män som kan behandla kvinnor väl. Inte killar som grinar och har mammaproblem.

En attraktiv och klok man väljer en kvinna med bra knopp och själ. Är han enbart attraktiv så kanske han fungerar som du beskriver, men dom flesta kvinnorna vill ha en intelligent man som hon kan prata med OCKSÅ.

Nej man är inte dum om man gör slut för att man är olycklig i en relation. Man är smart och värderar sig själv och sitt liv högt. Som tur är så är vi inte muslimer, skönt.
Citera
2021-10-06, 20:47
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenerVERSALER
Det jag menar, att som 7 har du svårare än män då utseendet är kvinnors ända egenskap
Ända egenskap?
Citera
2021-10-06, 20:57
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Fast hon har väl inte skrivit att mannen är mer attraktiv än henne någonstans?

Det märks att du är en kille och inte vet hur kvinnor har det. Ingen är ute efter en simp, tror jag. Kvinnor attraheras av män inte losers. Män som kan behandla kvinnor väl. Inte killar som grinar och har mammaproblem.

En attraktiv och klok man väljer en kvinna med bra knopp och själ. Är han enbart attraktiv så kanske han fungerar som du beskriver, men dom flesta kvinnorna vill ha en intelligent man som hon kan prata med OCKSÅ.

Nej man är inte dum om man gör slut för att man är olycklig i en relation. Man är smart och värderar sig själv och sitt liv högt. Som tur är så är vi inte muslimer, skönt.

Du har missuppfattat hur verkligheten fungerar. En attraktiv man (en med valmöjligheter) väljer kvinna, inte tvärt om. Om du inbillar dig att en attraktiv man ens skulle ge en "mindre snygg" kvinna tid för att lära känna henne så har jag en nyhet för dig - det funkar inte så.

Om han är en stark man kommer han forma kvinnan såsom han vill ha henne, inte tvärtom.

Och attraktiv man och intelligens är synonymt, du blir inte en attraktiv man utan en viss intelligens (status, resurser, utseende). Bara 1 (möjligen 2 om man föds rik) är medfött, utseendet.

Så, nu har vi rett ut den saken.

Min gissning är att TS aldrig fick barn med sitt ex och letar desperat efter en pappa till hennes barn, därför dumpade hon sitt ex.
Citera
2021-10-06, 21:03
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:

Hahaha Jesus Christ. 🤣 Snacka om att göra en extremt långtgående, hatisk och bitter kvinnohats-analys, utifrån att en okänd TS snackat lite flyktigt med 2(!) äldre män på internet.

Precis som andra sagt i tråden så är det snarare så att kontakter på internet oftast är lite halvskumma och ofta väldigt flyktiga. Om man inte ganska snart bokar en dejt, så tenderar det att rinna ut i sanden.

En hel del (både kvinnor och män) använder bara internetsnackandet som ett tidsfördriv också och är inte seriösa med att vilja/våga träffa nån IRL. Utan gör det bara för nyfikenhet osv.
Citera
2021-10-06, 21:05
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Ni är ju helt störda. ”Utseende är kvinnors enda egenskap” ”ålder är kvinnors enda egenskap” om verkligen män tycker så så är jag glad att jag slipper er!
Citera
2021-10-06, 21:07
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Hahaha Jesus Christ. 🤣 Snacka om att göra en extremt långtgående, hatisk och bitter kvinnohats-analys, utifrån att en okänd TS snackat lite flyktigt med 2(!) äldre män på internet.

Precis som andra sagt i tråden så är det snarare så att kontakter på internet oftast är lite halvskumma och ofta väldigt flyktiga. Om man inte ganska snart bokar en dejt, så tenderar det att rinna ut i sanden.

En hel del (både kvinnor och män) använder bara internetsnackandet som ett tidsfördriv också och är inte seriösa med att vilja/våga träffa nån IRL. Utan gör det bara för nyfikenhet osv.

Dessa trådar ploppar upp till och från där grundprincipen alltid är den samma.

1. Kvinna mellan 30-36.
2. Ego från Sex and the City.
3. Problem med att ingen man vill ha henne (iallafall inte de män hon vill ha).
4. Vill höra att det inte är hennes fel.
Citera
2021-10-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ja jag har ju haft en bättre vecka om jag säger så.

Har precis kommit ur ett långt förhållande och mår så bra och är så trygg med mig själv och vet vad jag vill och ser bra ut. Ärligt alltså. Absolut ingen 10-poängare. Skulle säga en stark 7:a i alla fall.

Hade kontakt nu i flera veckor med en kille och han sa flera gånger att han verkligen tyckte att jag var superhärlig. Pratade på telefon 3 gånger i TIMMAR men efter sista samtalet tog det slut. Han hörde aldrig av sig igen. Tråkigt men jaja det var väl något som skrämde bort honom.

Har kontakt med en till och vi klickade till en början. Skrev hur långa meddelanden som helst och han var så glad över att jag var en sån klipsk och skärpt tjej och pratade om att ses nu i helgen. Vi bestämde att vi skulle ses nästa vecka. Han har sett många bilder på mig på sociala medier. Men så ville han ha fler. Så vi skickade några till varandra. Och när jag hade skickat mina skrev han: Jag ska tänka efter , lagar mat nu. Typ så.
Sen skickade han att han ville ses ännu snabbare nu. Men det är något som inte stämmer tänkte jag. Varför skriver man först att man ska tänka efter när någon skickar bilder? Haha är inte det hur konstigt som helst?

/Karin

Du vet inte vad som har hänt. Det kan vara slumpmässig anledning som inte har med hur du ser ut att göra.
Citera
2021-10-06, 21:15
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Dessa trådar ploppar upp till och från där grundprincipen alltid är den samma.

1. Kvinna mellan 30-36.
2. Ego från Sex and the City.
3. Problem med att ingen man vill ha henne (iallafall inte de män hon vill ha).
4. Vill höra att det inte är hennes fel.

Tycker inte alls så. Tycker ofta att dessa trådar handlar om att folk är lite aningslösa i sin kommunikation och hur man ska föra sig i kommunikationen för att nå fram till andra.

Det är ju inte särskilt konstigt, om man varit i en relation nyss. Tex har TS gjort det klassiska felet att ha för intensiv kommunikation. Kanske är det ngt hon lärt sig nu, genom tråden, att inte vara så intensiv nästa gång.

Att ingen vill ha TS finner jag föga troligt. För 45-åriga män är det ganska ofta ett rejält kap när de hittar en 10 år yngre kvinna som har intresse. Den ene mannen skrev ju tex att han ville träffa henne ännu mer efter att ha sett bilderna. Jag tror helt enkelt att TS behöver öva på sin kommunikation till nästa gång.

Det behöver alltid finnas lite mysterium osv i en kontakt. Man ska inte ha så många och täta kontakter innan man bokar en dejt. Och jag kan garantera att det finns väldigt många erbjudanden om dejt till en kvinna i TS ålder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in