Citat:
Ursprungligen postat av
jjujju
Fast hon har väl inte skrivit att mannen är mer attraktiv än henne någonstans?
Det märks att du är en kille och inte vet hur kvinnor har det.

Ingen är ute efter en simp, tror jag. Kvinnor attraheras av män inte losers. Män som kan behandla kvinnor väl. Inte killar som grinar och har mammaproblem.
En attraktiv och klok man väljer en kvinna med bra knopp och själ. Är han enbart attraktiv så kanske han fungerar som du beskriver, men dom flesta kvinnorna vill ha en intelligent man som hon kan prata med OCKSÅ.
Nej man är inte dum om man gör slut för att man är olycklig i en relation. Man är smart och värderar sig själv och sitt liv högt. Som tur är så är vi inte muslimer, skönt.

Du har missuppfattat hur verkligheten fungerar. En attraktiv man (en med valmöjligheter) väljer kvinna, inte tvärt om. Om du inbillar dig att en attraktiv man ens skulle ge en "mindre snygg" kvinna tid för att lära känna henne så har jag en nyhet för dig - det funkar inte så.
Om han är en stark man kommer han forma kvinnan såsom han vill ha henne, inte tvärtom.
Och attraktiv man och intelligens är synonymt, du blir inte en attraktiv man utan en viss intelligens (status, resurser, utseende). Bara 1 (möjligen 2 om man föds rik) är medfött, utseendet.
Så, nu har vi rett ut den saken.
Min gissning är att TS aldrig fick barn med sitt ex och letar desperat efter en pappa till hennes barn, därför dumpade hon sitt ex.