2021-10-06, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ursäkta men jag har ingen aning om vad du yrar om. Du verkar helt förvirrad. Kan du hänvisa till vilket inlägg jag skrivit att "det är lag på att hus måste ligga en vecka på hemnet och ha en "till salu"-skylt för att folk ska få lägga bud på dem..."?

Annars får jag konstatera att du är i sämre skick än Esbjörn..
Vilken lag säger att ett hus måste ligga på hemnet och ha en "till salu" skylt utanför för att man ska få köpa det.
Du hävdar ju att så är fallet - då måste du väl kunna skaka fram lite bevis - eller du vet bara inte vad du talar om. Som i alla andra inlägg där du går bort dig i din egen dumhet.
Suck.
2021-10-06, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det kan lika gärna vara så att Esbjörn inte visste om att Binninge inte skulle dyka upp och att han där och då blev informerad om att han skulle få ha en ledsagare med sig istället, en ledsagare han inte visste vem det var och dessutom inte hade kommit när han kom dit. Då blev han arg och gick.

Lögnaren Binninge kommer naturligtvis aldrig att medge att han tagit beslut över Esbjörns huvud och enda chansen till klarhet i vad som faktiskt hände där, är att de tar upp det på rättegången. Men samtidigt, varför skulle de göra det? Det löser ingen knut, så vi får nog sväva i ovisshet.
Det är i sig ointressant för utgången - om än oerhört intressant för att kunna förstå hur en total katastrof som Binninge fungerar.
Det enda som betyder något är att kontraktet är vattentätt och att Esbjörn inte är dement (trots att en del framhärdar i det). Dessa två faktum räcker för att Ebba ska vinna målet.
2021-10-06, 17:44
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag skulle vilja påstå att du visst då har en väldigt god fantasi, så gör inte ner dig själv på det sättet igen. Använd den istället lite mer konstruktivt och mindre biased.

Det enda officiella fakta som har kommit fram runt det mötet är väl artikeln i Expressen den 24 november förra året?

Citat:
Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, säger advokat Katrin Björklund.

Katrin verkar bara ha pratat med Binninge och inte Esbjörn själv. Bara Binninge vet hur informerad Esbjörn är.

Binninge uttalar sig i samma artikel (det fetade är journalistens fråga):
Citat:
Esbjörn ville inte gå in själv utan ville ha en ledsagare in till mötet som ett stöd. Han ville inte sitta själv i rummet med Ebba och advokaten.

Borde inte du som ombud ha varit med fysiskt vid mötet och inte per telefon?

– Jo, det borde jag ha varit. Det bestämdes väldigt fort och jag hade inte möjlighet att infinna mig utan Esbjörn tyckte det gick bra om jag var med på telefon.

Återigen, bara Binninge vet hur informerad Esbjörn är.

Ingenstans står det att ledsagaren var på plats. Ingenstans står det att ledsagaren blev avvisad. Det står faktiskt inte heller att ledsagaren var avtalad sedan tidigare.

Vilken version är mest trolig?

A. Binninge, Esbjörn, Ebba och Katrin går med på att Esbjörn går dit med ledsagare fysiskt på plats och Binninge kvar i Örebro via telefon. Katrin vägrar kategoriskt tillträde till ledsagaren trots att de kommit överens om det och Esbjörn går hem igen. Binninge berättar inte om det här till media, varken då eller senare, trots att han berättar allt annat och lite till normalt sett.

B. Binninge, Ebba och Katrin går med på att Esbjörn går dit själv, men med Binninge kvar i Örebro via telefon. Esbjörn är ovetandes om att Binninge inte kommer vara på plats, utan blir överraskad av att han får nöja sig med en, för honom, okänd ledsagare istället för Binninge. Esbjörn går hem. Binninge drar en nödlögn i media för att inte misskreditera sin egen klantighet.
2021-10-06, 17:52
Medlem
WestleyRichardss avatar
Citat:
Vad advokater har för förhållningsregler kändes säkert inte så relevant för Esbjörn när hans följeslagare avvisades. Särskilt inte i skuggan av att senast han träffade Ebba och en annan kvinna, kände han efteråt att han blivit pressad och lurad att sälja sitt hus till henne.

Att det överhuvudtaget har funnits någon följeslagare på plats är inte klarlagt. Det kan lika väl vara att Esbjörn hade förväntat sig att Binninge skulle vara på plats.
Esbjörn kallade Binninge för sin revisor i polisförhöret så han verkar inte ha träffat sitt ombud innan mufen än mindre ha haft klart för sig vilken roll han har spelat.
2021-10-06, 17:52
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Svara på frågan istället för att svamla:

Har du ingen uppgift om detta går det bra att skriva det istället för att fantisera om vad jag tycker.

Var står det att en fastighets försäljning måste stå utannonserat?
2021-10-06, 17:59
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
Men varför tar han inte med sig någon bekant till mötet när dom ska skriva på kontraktet? om han kände sig pressad kunde han väl tagit med sig nån? hade han ringt Majkgård och sagt att jag ska träffa Ebba i huset så hade han nog fått sällskap dit.

Han hade ju ringt Matz men han hade inte tid.
(Enligt Esbjörn själv i polisförhöret)
2021-10-06, 18:08
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Det kan lika gärna vara så att Esbjörn inte visste om att Binninge inte skulle dyka upp och att han där och då blev informerad om att han skulle få ha en ledsagare med sig istället, en ledsagare han inte visste vem det var och dessutom inte hade kommit när han kom dit. Då blev han arg och gick.

Lögnaren Binninge kommer naturligtvis aldrig att medge att han tagit beslut över Esbjörns huvud och enda chansen till klarhet i vad som faktiskt hände där, är att de tar upp det på rättegången. Men samtidigt, varför skulle de göra det? Det löser ingen knut, så vi får nog sväva i ovisshet.
Nej då, det var överenskommet innan att Esbjörn skulle få ha med sig en följeslagare men väl där hade Ebbas advokat tydligen ångrat sig, alternativt var deras okey givet bara för å locka Esbjörn till mötet. Ebbas advokat ogillade upplägget då hon ansåg att Esbjörns sällskap skulle kunna vara ett presumtivt vittne. Alltså Ebba med advokat = en enhet - Esbjörn med ombud via länk = en enhet och så denna tjej som körde Esbjörn i bil till mötet som en udda fågel enligt Ebbas advokat.

EDIT: Kan vara så också att Ebba inte informerat sin advokat om upplägget och att det bara skett mellan JB och henne. Får kolla upp detta.

Tjejen är en tös som jobbar (deltid tror jag) på den där Odalgården där Esbjörn huserar och som han var väl förtrogen med. Tjejen ringde upp Binninge, som hade bokat för en timme på Teams och väntade för att logga in, och talade om för JB att Esbjörn inte ville gå in ensam som Ebbas advokat insisterade på. JB bad då att få tala med Esbjörn och han vidhöll sitt krav på att få ha med tjejen in vilket Ebbas advokat fortsatt förvägrade honom och då sa JB åt honom att lämna och köra därifrån.

Ja och de lämnade då det tilltänkta mötet utan att Ebba med advokat fick någon presentation från tjejen vilket ju var helt följdriktigt då hon ju inte bjöds in för å närvara vid mötet. Därutav är Ebbas advokats uttalande om att hon lämnade utan att de fick möjlighet att fastställa hennes identitet uppkommet.

Fatta att Esbjörn vid det laget var vettskrämd för Ebba som höll på att skoja till sig hans fastighet. Han ville för inga pengar i Uppland en gång till sätta sig en mot två och signera några ytterligare dokument.
Senast redigerad av kubun 2021-10-06 kl. 18:20.
2021-10-06, 18:11
Medlem
Citat:
Han kanske inte ämnade sälja men tyckte att det var trevligt att träffa Ebba? Vi pratar ju om tiden under pandemin där de flesta följde rekommendationerna och träffade inte riskgrupper. Han kanske kände sig ensam? Han hade kanske svårt att få med sig någon dit? Hans vänner kanske inte ville utsätta sig för risk att träffa andra? Andra kanske inte tog honom på allvar eftersom han tidigare när andra velat köpa, hade sagt bestämt nej?

Enligt protokoll har även uthyrning varit på tapeten. Kanske var det det som de diskuterade vid de andra tillfällena?

Överste rikspajas i högform ser jag!! självutnämnd sektledare i Bpfc aka KRMKR. Ja Esbjörn hade såklart inte en tanke på att sälja rucklet när han träffade Ebba. Att Anticimex va där 2dagar va bara för dom tyckte det va kul va?. Att dom diskuterade priset med bud och motbud va såklart också bara på kul såklart. Hade du bara vart normalbegåvad hade även du fattat varför Esbjörn VALDE att inte ta med sina "kompisar" när denna affär diskuterades. Uthyrning!! på riktigt, om du tror att detta diskuterades är du tom dummare än jag trodde....
2021-10-06, 18:12
Medlem
Politikbyrån avhandlar Ebba idag 22.15 i TV2.

De kommer säkert att ta upp husköpet.
2021-10-06, 18:13
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WestleyRichards
Att det överhuvudtaget har funnits någon följeslagare på plats är inte klarlagt. Det kan lika väl vara att Esbjörn hade förväntat sig att Binninge skulle vara på plats.
Esbjörn kallade Binninge för sin revisor i polisförhöret så han verkar inte ha träffat sitt ombud innan mufen än mindre ha haft klart för sig vilken roll han har spelat.
Du också det där är en trådsanning - ja inte ens det - en trådlögn som din föregångare StörstBästVackrast envist hävdade fastän h*n blev bevisad om motsatsen av åtminstone en av sina vapendragare. Ebbas advokat bekräftade hennes existens i ett uttalande i en av våra kvällstidningar. Se förövrigt mitt nyligen postade inlägg.
2021-10-06, 18:39
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Politikbyrån avhandlar Ebba idag 22.15 i TV2.

De kommer säkert att ta upp husköpet.
Säkerligen så och de kan vara riktigt vassa. Här ett smakprov på vad som komma skall - en bild från deras senaste avsnitt

https://imgur.com/a/XwNEfyV
2021-10-06, 18:40
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Jag syftade på Esbjörn. När följeslagarskan blev avvisad valde Esbjörn också att gå.
Svårt att döma honom för det om det nu var så att han tidigare känt sig pressad och lurad när de var två mot en.

Ok men du skrev att han blev avvisad ?? Nu skriver du att du mena Esb och att han valde att gå.
Hur menar du ?
Någon ordning får det väl ändå va!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in