2021-10-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Men om en journalist ringer upp, går det bra då? För om inte, så skulle det inte bli många tv-program i aktuell genre ...

I övrigt är polisutredningen så illa skött att några seriösa personer ser sig kallade att agera för att få fram den information som fattas - till exempel den om att Lockerudvittnet såg en vit bil i Golf-storlek komma i hög fart in på Mariegärdes väg ett par minuter efter det att bråket i Kohagen hade tystnat. Med den kunskapen kan vi med största sannolikhet knyta den i fallet aktuella vita/lusa bilen till just Lockerud/Bråten. I förlängningen innebär det att gärningsmannen/gärningsmännen med lika stor sannolikhet återfinns bland dem som bodde i något av de två områdena i juni 1992.

Den här informationen - den om Lockerudvittnet och den vita bilen i Golf-klass - har av en person förmedlats till Peter Thylén på Kalla fall, eftersom Lockerudvittnet har sagt att polisen INTE har den informationen. Dessutom har Peter Thylén på Kalla fall blivit informerad om MLV som såg en vit bil komma på gång-/cykelvägen nerifrån Kohagen och upp mot Marieforsleden mellan 23:30 och 24:00. Den iakttagelsen skulle onekligen kunna passa in på den person som polisen anser ha strögat runt i Mariestad den aktuella natten och stött på unga tjejer i en bil som passar in på vittnens beskrivning.

Så jo, tråden går framåt - trots alla som gör sitt yttersta för att släcka kämpaglöden!
Vem som helst kan utge sig för att vara precis vad som helst här. Oavsett så förblir vi privatpersoner med anonyma id.
Du tror att du för tråden framåt när du i själva verket sänker den.
Du tror att du ger kalla fall mer att arbeta med, viktig info som de och alla usla poliser, enligt dig, inte kunnat få fram på 29år med betydligt mer fakta och befogenhet än vad du har.
Du anser att det är ok att kontakta människor som du ena stunden kan påstå vara traumatiserade och som inte orkar prata om detta. Dem kontaktar du med gott samvete. Du kan psykologi..... "Journalister gör ju detta- snacket" är lika "varför får inte jag skära med kniven när pappa får...." av ett litet barn.
Det märks att du har noll koll Ugglan och att ditt nick står för vishet känns ironiskt.
Du borde verkligen ta dig en lång funderare på vad du håller på med. Jag tror seriöst att om du inte är tappad bakom en vagn och påbackad ett par gånger så har du svaret på gåtan om stackars Helena och gör allt för att skydda den.
Citera
2021-10-06, 19:29
Medlem
Jag tycker seriöst att vi som finns här utan tunnelseende och storhetsvansinne ska fortsätta denna tråd och förbi se dem som vill förstöra den. Det blir en massa gnabb och det beror på självutnämnda experter.
Kan vi inte bara fortsätta att bolla med varandra, dela våra funderingar och hålla god ton.
Japp jag har haft en elak ton men bara emot de som förstör. Ska sluta med det också och bara besvara, kommentera, dem som är här för att seriöst spekulera Helenas försvinnande.
Hur är det med er andra, vad tror ni om spåret Cla#es och varför för eller emot? Håller ni fast vid den ni misstänkt innan Cla#es kom in i bilden? Hur tror ni att detta gått till?
Kom igen nu så gör vi ett nytt försök i väntan på svar från Kalla fall.
Citera
2021-10-06, 19:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Vem som helst kan utge sig för att vara precis vad som helst här. Oavsett så förblir vi privatpersoner med anonyma id.
Du tror att du ger kalla fall mer att arbeta med, viktig info som de och alla usla poliser, enligt dig, inte kunnat få fram på 29år med betydligt mer fakta och befogenhet än vad du har.
Du anser att det är ok att kontakta människor som du ena stunden kan påstå vara traumatiserade och som inte orkar prata om detta. Dem kontaktar du med gott samvete. Du kan psykologi..... "Journalister gör ju detta- snacket" är lika "varför får inte jag skära med kniven när pappa får...." av ett litet barn.
Det märks att du har noll koll Ugglan och att ditt nick står för vishet känns ironiskt.
Du borde verkligen ta dig en lång funderare på vad du håller på med. Jag tror seriöst att om du inte är tappad bakom en vagn och påbackad ett par gånger så har du svaret på gåtan om stackars Helena och gör allt för att skydda den.

Citat:
Jag tycker seriöst att vi som finns här utan tunnelseende och storhetsvansinne ska fortsätta denna tråd och förbi se dem som vill förstöra den. Det blir en massa gnabb och det beror på självutnämnda experter.
Kan vi inte bara fortsätta att bolla med varandra, dela våra funderingar och hålla god ton.
Japp jag har haft en elak ton men bara emot de som förstör. Ska sluta med det också och bara besvara, kommentera, dem som är här för att seriöst spekulera Helenas försvinnande.
Hur är det med er andra, vad tror ni om spåret Cla#es och varför för eller emot? Håller ni fast vid den ni misstänkt innan Cla#es kom in i bilden? Hur tror ni att detta gått till?

Men jag, Reimer och Thord har levererat ny information till Kalla fall. Hur går det för dig?
Citera
2021-10-06, 19:40
Medlem
Citat:
Klockren beskrivning 👍Instämmer till fullo .
Citera
2021-10-06, 19:42
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Mitt inlägg var inte en fråga.
Förlåt.. Hi, hi så fel det kan bli! 🤭😅
Citera
2021-10-06, 19:43
Medlem
Sculleys avatar
Citat:

Om man bortser från Hannas vittnesmål som jag anser är en efterhandskonstruktion, då finns det väl inget som talar emot att Cla#es kan vara ensam GM?
Citera
2021-10-06, 19:45
Medlem
Citat:
Efter att ha trott i alla år på att det är någon väldigt nära Helena som är skyldig och att de dessutom skulle vara två stycken så är det inte helt lätt att överge de tankarna måste jag erkänna. Det jag tänker kring Claes är att det kanske är just pga att låsningen finns hos GW bland annat att det ska vara två stycken nära som detta fall aldrig blivit uppklarat. Då kan Claes vara svaret på gåtan. Tänker också att Kalla fall inte kan ha plockat in honom bara på grund av att han setts i en vit bil denna kväll. De måste ha något som fått dem att plocka in honom. Synd att ingen har något att berätta om honom. Sockerhals visste ju lite men hon är inte kvar eller?
Citera
2021-10-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Om man bortser från Hannas vittnesmål som jag anser är en efterhandskonstruktion, då finns det väl inget som talar emot att Cla#es kan vara ensam GM?
Nej. Därför är jag så nyfiken på vad som fick dem att fastna för honom, vad de har på honom.
Genom åren så har den stora frustrerande frågan varit just tystnadrn. Cla#es kan vara förklaringen.
Dessutom så har ju trots allt Kalla fall verkligen trott på honom, och sägs fortsätta arbetet. Han är väldigt intressant tycker jag.
Hannas vittnesmål är väldigt flytande, är enlig mig och jag tror att hon påverkats av annat runt om. Tror inte att hon sitter och ljuger utan själv blivit väldigt "förvirrad" av allt.
Citera
2021-10-06, 19:54
Medlem
MrsPollifaxs avatar
Efter en paus med bara läsande och reflekterande över tråden måste jag få säga, mycket skitsnack. Har engagerat mig i detta fall pga känner igen mig i HA. Samma tid, liknande kläder och skor. Övertygad att hon inte berättade allt om sitt liv för varken systrar eller vänner. Det nya spåret med CL var en överraskning, men bara bra om det blir löst. Tror dock inte riktigt på det. Har varit i området. Provgått sträckan, mätt och funderat om avstånd och ljud. Läst tråden minutiöst.
Hundvittnet tror jag på. Vet hur förvirrande det kan vara att klura ut vilken kväll det var, vilken tid osv. Man blir lite svävande men sanningen är nog att detta hördes den här kvällen, vit bil sågs upprepade gånger och nu ett annat vittne LoVi som blir ytterligare en bekräftelse. Kan bara hålla med Sockerhals; de flesta bryr sig inte om vad man skriver, alla har fullt upp med att jaga ugglor. Jag håller så länge fast vid min teori om vad som hänt. Hoppas bara på ett avslut och vill säga till Ugglan, du gör ett bra jobb! Fortsätt!
MrsP
Citera
2021-10-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Efter att ha trott i alla år på att det är någon väldigt nära Helena som är skyldig och att de dessutom skulle vara två stycken så är det inte helt lätt att överge de tankarna måste jag erkänna. Det jag tänker kring Claes är att det kanske är just pga att låsningen finns hos GW bland annat att det ska vara två stycken nära som detta fall aldrig blivit uppklarat. Då kan Claes vara svaret på gåtan. Tänker också att Kalla fall inte kan ha plockat in honom bara på grund av att han setts i en vit bil denna kväll. De måste ha något som fått dem att plocka in honom. Synd att ingen har något att berätta om honom. Sockerhals visste ju lite men hon är inte kvar eller?
Sockerhals finns kvar på FB men vi får se om hen återkommer till tråden. Hoppas det.
Jag hade en ursprunglig gm-intressant med som jag inte riktigt kan släppa. Har haft den sedan dag ett från Helenas försvinnande. Sånt sitter kvar. Jag hoppas att vi en gång får svaret på detta.
Citera
2021-10-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag tror inte tråden vill ha ny info. Det finns en grupp som är nyfikna på ClLe men eftersom ingen direkt input kommer om honom så har de inget att skriva. Ny input om andra eventuella spår blir därför extremt frustrerande för dem.

Nu har ju du bidragit till ClLe-spåret genom att tipsa om ett nytt vittne. Men eftersom team ClLe är vittnesexperter så har de väl redan insett att detta vittne bara har inbillat sig det hela efter att ha läst i tidningen.

Egentligen är det beklämmande för team ClLe att du kommer med ett nytt möjligt vittne med relevans för ClLe-spåret när deras tips var att ClLe fick vatten med sin bror på Stadt.

Gissa vilket tips som gav skratt och vilket som väcker intresse!
Kommer med nytt vittne? Lockerudsvittnet har varit känt i tråden länge. Vet inte när jag läste det första gången men det är absolut inte nytt. Man behöver faktiskt inte tillhöra varken team ugglan eller team pudelfrillan då båda går över gränsen hela tiden för hur man bör uppföra sig. Allt är inte svart eller vitt.
Citera
2021-10-06, 20:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Kommer med nytt vittne? Lockerudsvittnet har varit känt i tråden länge. Vet inte när jag läste det första gången men det är absolut inte nytt. Man behöver faktiskt inte tillhöra varken team ugglan eller team pudelfrillan då båda går över gränsen hela tiden för hur man bör uppföra sig. Allt är inte svart eller vitt.

Du har verkligen inte läst eller förstått någonting? Det nya med Lockerudvittnet (!) är att informationen om den vita bilen i Golf-klass INTE tidigare har nått polisen! Lägg till detta vittnet MLV, vars information heller inte är känd för polisen. MLV har aldrig varit i kontakt med polisen överhuvudtaget.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-10-06 kl. 20:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in