2021-10-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nu tycker du väl att jag låter löjlig och jag är ingen teknisk expert men kan det inte tänkas att det finns något automatiskt bromssystem i bilen som kickar in när den beter sig på ett visst sätt? Jag tänker mig då att den delen av systemet inte går att kontrollera utifrån men att det ändå inte räckt till för att undvika kraschen.

Ja, jag spekulerar vilt.

Men är det verkligen bromsspår vi ser på bilden? Jag tycker det ser märkligt ut.

NEj det finns inget system som bromsar bilen av sig själv.

Och, ja det är bromsspår
Citera
2021-10-06, 18:59
Avstängd
Merwinnas avatar
Ingen har tagit på sig attentatet ännu, och det borde de väl ha gjort, om det hade varit mussarna? Så det kanske var en olycka i alla fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Reda
De tre i bilen är ju kremerade. Går inte att obducera.

Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Va! Brunna, menar du. ANT.
Tragiskt i så fall.

Vad är skillnaden? I den temperatur som utvecklades, kan de mycket väl ha blivit fullständigt kremerade. Det dröjde ju även innan brandkåren kom dit och släckte.
Citera
2021-10-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
De som mördade Vilks gjorde det när Range Rovern som var följebil inte fanns nära Vilks Rover och kunde ge understöd. Jag tror också på att det var ett mord av Vilks.

En hel värld av muslimer hatade Vilks och han hade ett pris på sitt huvud. Underskatta inte exempel vad en regim som Iran kan genomföra mot någon som Vilks som blivit ett hatobjekt hos islamister/muslimer.

Tur att han lämnat särbon hemma och hann åka konstinstallationen i sthlm innan. Det var kanske Vilks som planerat alltihop själv... 😂
Citera
2021-10-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Om de hållt normal hastighet så är det otroligt svårt att förstå hur olyckan kunnat bli så allvarlig.
Det hade varit lättare att klara en punktering eller annat tekniskt. Det uppstår inte en tvärsladd. Risken vid omkörning minskar. Dessutom vet vi nu att vinkeln mot vajern inte alls var så brant som tidigare antagits. Kanske hade t o m vajern klarat.

Solklart har det gått fort.

Inte så fort när den kör över vajern eftersom den bromsat för fullt ett tag innan
Citera
2021-10-06, 19:02
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Om de hållt normal hastighet så är det otroligt svårt att förstå hur olyckan kunnat bli så allvarlig.
Det hade varit lättare att klara en punktering eller annat tekniskt. Det uppstår inte en tvärsladd. Risken vid omkörning minskar. Dessutom vet vi nu att vinkeln mot vajern inte alls var så brant som tidigare antagits. Kanske hade t o m vajern klarat.

Solklart har det gått fort.
Det finns inget solklart här och du har inte lyckats framställa någon teori om att så skulle vara fallet.
Citera
2021-10-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
NEj det finns inget system som bromsar bilen av sig själv.

Och, ja det är bromsspår

Andra bilmärken har den funktionen... väl...
Citera
2021-10-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ingen har tagit på sig attentatet ännu, och det borde de väl ha gjort, om det hade varit mussarna? Så det kanske var en olycka i alla fall.

Vad är skillnaden? I den temperatur som utvecklades, kan de mycket väl ha blivit fullständigt kremerade. Det dröjde ju även innan brandkåren kom dit och släckte.

Tror du det var en slump att Vilks dagen innan satt i en konsinstallation som simulerade en krasch i polisbil? Blir en hel del slump här.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte bromsspår utan sladdspår från en brinnande bil som just träffats av ett pansarskott.

Spår som går precis rakt fram i kanske 50 meter är inte sladdspår. Sladdspåren börjar först när det bär iväg åt vänster
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte bromsspår utan sladdspår från en brinnande bil som just träffats av ett pansarskott.

Platsen är perfekt för attack med pansarskott, skytten kan ligga gömd i skogen utmed vägen och sedan få ett perfekt skottfält när Vilks Rover närmar sig. Hade inte gått i stadsmiljö, skytten hade blivit sedd.

Få tag i ett pansarskott/RPG är inte omöjligt på något sätt för kriminella islamister. Handlar bara om pengar och rätt kontakter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Ett fordon modell större kör lugnt upp bredvid Vilks Rover och sedan utan förvarning så gör det en "pit manouver" och trycker Vilks bil av vägen. Ser det som mycket möjligt, mer troligt än att däcket skall ha exploderat som Rovern är byggd för att klara av.

Pansarskotts teorin? Inte omöjlig alls, i nordiska MC kriget användes stulna pansarskott som vapen. Islamister eller underrättelsetjänst från islamiskt land har köpt stulet pansarskott som sedan avlossades mot Vilks Rover. Har skett många sådana attacker i Irak och Syrien.

...eller ett fordon modell större låter sig bli omkörd av Range Rovern, efter att ett annat långsamt fordon sinkat följebilens hastighet ex genom någon seg tradaromkörning...
Citera
2021-10-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Tur att han lämnat särbon hemma och hann åka konstinstallationen i sthlm innan. Det var kanske Vilks som planerat alltihop själv... 😂
Du skrattar åt detta mord på tre människor. Du är en vidrig slemsäck.
Citera
2021-10-06, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Andra bilmärken har den funktionen... väl...

Jo absolut. Men det kan rimligen inte finnas igen skyddsbil. Det faller ju på sin egen orimlighet.
Hoppas jag verkligen. Eftersom bilen är byggd för att ramma saker och har urkopplade krockkuddar just för att kunna bryta igenom barriärer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in