2021-10-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Som jag nämnt tidigare flertalet gånger.
Samtliga attentatsmetoder kräver tillgång till information, denna tillgång till information utesluter attentat av den enkla anledningen att ett betydligt lättare och effektivare attentat hade kunnat genomföras med samma informationstillgång. Eller menar du att en agent för främmande makt genom en slump såg LV bränna förbi och tänkte ”den jäveln ska jag allt klippa!”?
Information finns alltid. Varför var följebilen långt bakom? Detta är ett attentat.
Citera
2021-10-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag frågade om däckspåren eftersom du kanske hade någon rimlig förklaring till det, men det hade du inte. Jag tror inte på fjärrstyrning när det finns tydliga tecken på att bilen bromsat.

Nu tycker du väl att jag låter löjlig och jag är ingen teknisk expert men kan det inte tänkas att det finns något automatiskt bromssystem i bilen som kickar in när den beter sig på ett visst sätt? Jag tänker mig då att den delen av systemet inte går att kontrollera utifrån men att det ändå inte räckt till för att undvika kraschen.

Ja, jag spekulerar vilt.

Men är det verkligen bromsspår vi ser på bilden? Jag tycker det ser märkligt ut.
Citera
2021-10-06, 18:47
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Att Vilks död var en olycka är väldigt osannolikt, han hade en extrem hotbild mot sig, största hotbilden i Sverige?

Polisens Range Rover har punkteringssäkra däck och kan köra vidare med en punktering så det kan vi bortse från. Det skulle aldrig kunnat ge den sladd som vi sett på bilderna.

Jörg Haider i Österrike blev mördad i en fejkad bilolycka och ingen tog på sig det mordet. Alla mord tar inte mördare sig på.
Hur vet du att Jörg Haider mördades i en fejkad olycka? Du hänvisar till en teori för att stärka en annan.
Citera
2021-10-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tycker du?

Vilks satt väl för övrigt inte häktad med en troligt följande livstidsdom för det skamligaste av brott hängande över sig?

Vad spelar det för roll, du missar ju helt poängen. Två vakter råkar somna samtidigt som alla kameror ballar ur. Detta skulle du alltså köpa som förklaring om Vilks lyckats hänga sig under t.ex. skyddsförvaring på polisstation?
Citera
2021-10-06, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonomom
Det är en teori, men enligt tidigare uppgifter var det inga färskingar som åkte med Vilks, den ene var instruktör i körutbildningar... Så de körde inte för första gången

Ett fordon modell större kör lugnt upp bredvid Vilks Rover och sedan utan förvarning så gör det en "pit manouver" och trycker Vilks bil av vägen. Ser det som mycket möjligt, mer troligt än att däcket skall ha exploderat som Rovern är byggd för att klara av.

Pansarskotts teorin? Inte omöjlig alls, i nordiska MC kriget användes stulna pansarskott som vapen. Islamister eller underrättelsetjänst från islamiskt land har köpt stulet pansarskott som sedan avlossades mot Vilks Rover. Har skett många sådana attacker i Irak och Syrien.
Citera
2021-10-06, 18:52
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nu tycker du väl att jag låter löjlig och jag är ingen teknisk expert men kan det inte tänkas att det finns något automatiskt bromssystem i bilen som kickar in när den beter sig på ett visst sätt? Jag tänker mig då att den delen av systemet inte går att kontrollera utifrån men att det ändå inte räckt till för att undvika kraschen.

Ja, jag spekulerar vilt.

Men är det verkligen bromsspår vi ser på bilden? Jag tycker det ser märkligt ut.
Jag vet inte hur fjärrstyrning fungerar men antar att man kan slå ut bromsarna.

Det är ju däckspår. Eller hur menar du?
Citera
2021-10-06, 18:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
De tre i bilen är ju kremerade. Går inte att obducera.
Va! Brunna, menar du. ANT.
Tragiskt i så fall.
Citera
2021-10-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ett fordon modell större kör lugnt upp bredvid Vilks Rover och sedan utan förvarning så gör det en "pit manouver" och trycker Vilks bil av vägen. Ser det som mycket möjligt, mer troligt än att däcket skall ha exploderat som Rovern är byggd för att klara av.

Pansarskotts teorin? Inte omöjlig alls, i nordiska MC kriget användes stulna pansarskott som vapen. Islamister eller underrättelsetjänst från islamiskt land har köpt stulet pansarskott som sedan avlossades mot Vilks Rover. Har skett många sådana attacker i Irak och Syrien.

Ja det är en tråd för konspirationsteorier....
Citera
2021-10-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag vet inte hur fjärrstyrning fungerar men antar att man kan slå ut bromsarna.

Det är ju däckspår. Eller hur menar du?

Jo men kanske finns det som sagt någon spärr i systemet som inte går att häva digitalt? Jag vet inte.

De där spåren ser konstiga ut, ser ju nästan ut som att det är jord utlagd på vägen. Men bilder lurar en ofta och jag vet inte hur färska bromsspår "ska" se ut.
Citera
2021-10-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Information finns alltid. Varför var följebilen långt bakom? Detta är ett attentat.

De som mördade Vilks gjorde det när Range Rovern som var följebil inte fanns nära Vilks Rover och kunde ge understöd. Jag tror också på att det var ett mord av Vilks.

En hel värld av muslimer hatade Vilks och han hade ett pris på sitt huvud. Underskatta inte exempel vad en regim som Iran kan genomföra mot någon som Vilks som blivit ett hatobjekt hos islamister/muslimer.
Citera
2021-10-06, 18:56
Medlem
Citat:

Fast så ser ju inte spåren ut. Bromsspåren går åt höger. Då hade ju bilen knappast åkt av till vänster Och vilket fordon skulle det vara? Snabbare och tyngre än en range Rover på 4,5 ton?
Citera
2021-10-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Finns inget som säger att bilen höll 160 vid olyckstillfället utan enbart två vittnen till en blaska som ogillar poliser och vill skapa rubriker. Att köra i ojämn hastighet är en del i att lättare se om man är förföljd.

Om de hållt normal hastighet så är det otroligt svårt att förstå hur olyckan kunnat bli så allvarlig.
Det hade varit lättare att klara en punktering eller annat tekniskt. Det uppstår inte en tvärsladd. Risken vid omkörning minskar. Dessutom vet vi nu att vinkeln mot vajern inte alls var så brant som tidigare antagits. Kanske hade t o m vajern klarat.

Solklart har det gått fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in