2021-10-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio

Tillägg:

Är det sevärd? Ja, så man blir varse om hur jävla dålig rullen är i förhållande till, ja faktiskt - alla andra Bond filmer.
Citera
2021-10-06, 15:47
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Skriver Ian Fleming fortfarande 007-böcker? De verkar ju aldrig sina. Såg Goldfinger och Live and let die samt Moonraker som barn.
Sedan var vi spons på någon Pierce Brosnan eller hur han stavar sitt namn på nittiotalet? som vi var på releasen till eller förhandsvisning.
Sillen smörja den filmen var.
Gillade Goldfinger men den senaste gav mig tillräckligt för att inte se vidare.
Hoppas böckerna som nu filmas är mycket bättre

Fleming har varit död i över femtio år. Han skrev sina böcker på 50-talet och tidiga 60-talet. De flesta filmer som gjorts efter 60-talet har bara boktiteln och detaljer kvar av originalstoryn.
Citera
2021-10-06, 16:16
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Har du dåligt minne eller har du bara inte sett Sean Connerys första fyra filmer eller den George Lazenby gjorde?

Nu syftade jag främst på moderna Bond filmer. Skulle aldrig kritisera Connery. Han VAR Bond
Citera
2021-10-06, 18:20
Medlem
WhereIsRussias avatar
Q är gay för att Ben Whishaw själv är det, det är inget påtvingat utan en förlängning av Bens person. Till skillnad från Bond så är ju Q en utbytbar person genom filmerna vilket är extra tydligt i The world is never enough där Llewellyn överlämnar facklan till John Cleese i samma scen.
Citera
2021-10-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Q är gay för att Ben Whishaw själv är det, det är inget påtvingat utan en förlängning av Bens person. Till skillnad från Bond så är ju Q en utbytbar person genom filmerna vilket är extra tydligt i The world is never enough där Llewellyn överlämnar facklan till John Cleese i samma scen.
Om nu en homosexuell person ej kan spela en karaktär utan att den måste ändras till bög så kanske personen i fråga inte är rätt person för jobbet
Citera
2021-10-06, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Nu syftade jag främst på moderna Bond filmer. Skulle aldrig kritisera Connery. Han VAR Bond
OK, ber om ursäkt för missförståndet
Håller med om att Bond var bättre förr
Citera
2021-10-06, 21:15
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Om nu en homosexuell person ej kan spela en karaktär utan att den måste ändras till bög så kanske personen i fråga inte är rätt person för jobbet

Rollerna han får är oftast hetero
Citera
2021-10-06, 21:57
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
OK, ber om ursäkt för missförståndet
Håller med om att Bond var bättre förr

Finns faktiskt inget att be om ursäkt för, jag borde ha gjort det klart i inlägget att jag rankade dåtid högre än nutid även när det gällde Bond (och inte bara exempelvis Jurassic Park) men jag missade tydligen att förtydliga det (skrev i "hettans stund")

Läxa lärd så det är bara att gå vidare.
Citera
2021-10-06, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Rollerna han får är oftast hetero
Och Major Boothroyd, dvs Q, är inte bög, om det nu var ett krav från hans sida så är han ju inte rätt man för jobbet
Citera
2021-10-06, 22:45
Avslutad
Enorm besvikelse. Till och med Quantum of Solace är ju flera klasser bättre. Den här filmen känns ju som en återgång till Pierce Brosnans usla filmer med noll verklighetsförankring. Jag trodde att Brosnans filmer skulle aldrig slåss när det gäller uselhet men ta mig fan så är det nog bara Goldeneye som är sämre än detta skit.

Filmens enda höjdpunkt kommer i början när de kör i Italien och man hör ljuvlig musik från I hennes majestäts hemliga tjänst. (Som för övrigt är den bästa filmen med råge)
Kul att Lazenby i mångt och mycket har fått upprättelse medans han fortfarande lever. Måste värma att många tycker att "hans" film är den bästa...

Tur att jag såg detta skräpet i Polen där biljetten kostade mig 16.5 zl (37 kr)
I Sverige kostar det 169 kr, snacka om överpris...

Undrar vad som ska hända nu när Bond har dött? Men man kan ju alltid lösa det på samma sätt som när "Bobby" dog i Dallas, nämligen att denna film är bara någons dröm.
Ger man Craig några tiotals miljoner extra så ställer han nog upp i ännu en film och går nog med på att denna smörja bara var en ond mardröm...
Citera
2021-10-07, 00:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ge exempel om möjligt

Citat:
Varför gjorde de inte den mycket sexige Ana De Armas till den nya 007 istället?
Jag kan inte riktigt förstå varför hennes karaktär inte var med mer. Var det ett pk statement att hon inte blev en ny Bondbrud utan sin egna karaktär som kunde stå på egna ben? Planerar amazon en spinoff med henne i huvudrollen? Valde de bort henne för att hon skulle överskugga den nya svarta bond kvinnan?. Enligt mig så marknadsfördes hon som en stor del av filmen.
Citera
2021-10-07, 09:47
Medlem
Sir Dwains avatar
Jaha det var väl en ok film, inte särskilt bra men det tycker jag sällan att Bondfilmerna är. Då är Mission Impossible-serien (särskilt de senaste i den) betydligt bättre i ungefär samma genre.

Inte så många Flemingberättelser kvar, jag hoppas nästa blir den episka titeln "007 in New York".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in