2021-10-06, 18:23
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Förra året?

Vill du att jag letar upp dina inlägg från i år?

Inlägg där jag skulle påstått vad? Att skolan är en smittgenerator, eller att vaccinet skyddar mot smitta? Vet inte vad du vill "bevisa". Att läget inte är katastrofalt trots att skolan varit öppen i två månader? Du tror inte att vaccineringarna gör någon effekt alltså? För övrigt intressant att förra året dröjde det ett tag från det att skolorna öppnade till dess smittspridningen tog ordentlig fart helt utan vaccin. Anledningen var nog att smittan hade trycks tillbaka mycket under lovet. Då tar det ett tag innan det sätter fart igen.

Största hotet just nu är nog att effekten av vaccineringarna börjar avta. Får vi då samtidigt en omfattande smittspridning i skolan, kommer det garanterat sprida sig inom andra institutioner i samhället.
Citera
2021-10-06, 18:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
ok... dina svar förklarar en hel del om dig.

Om vi nu är inne på ett C19 forum och vi pratar C19.. det har inte slagit dig att det var dödstalet med C19 som jag ville att du skulle svara på?

Då förtydligar jag för de som behöver:
Hur många dog med C19 2020?
Hur många dog med C19 2021?

Låt oss se om det kommer ett svar

Jag ser att skribenten "virvelbagg" har kommit med siffror från en bättre källa än mina siffror. Därför föreslår jag att du bortser från siffrorna som jag presenterade, och istället förlitar dig på virvelbaggs siffror.

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Har du så dålig koll att du är tvungen att fråga det i tråden?

Enligt socialstyrelsen hade 9 441st personer covid som dödsorsak 2020.
https://sdb.socialstyrelsen.se/if_dor/resultat.aspx

När det gäller hur många som dog 2021, ligger det fortfarande i framtiden (hur kan man ens fråga så dumt tror du kostia är ett medium?)

Hur många som dog med är ju en knepigare fråga. Som jag förstår det plockar FoHM bort de dödsfall som inte hade med covid att göra. Så en samanställning på med känner inte jag till.

Tack för hjälpen att leta fram rätt siffror!
Citera
2021-10-06, 18:28
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du räknar helt tosigt som vanligt. Det är givetvis betydligt fler än 20-30 procent i Sverige som har eller har haft viruset och du måste ju räkna bort de som ändå oavsett corona skulle ha hamnat på sjukhus eller avlidit..

Nej, det var DU som skrev att viruset är ofarligt för 99,9% av befolkningen, inte jag.

Jaha, så man ska räkna bort halva befolkningen för att nå ned till din "farlighetsgrad"? Dumt av dig att inte skriva det i klartext då. Det hade underlättat. Du kanske borde angett att "farlighetsgraden" avsåg risk för dödsfall enbart bland gruppen under 25 år, utan underliggande sjukdomar. Annars kan man ju ta det för att du menade HELA befolkningen
Citera
2021-10-06, 18:34
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Ää nej, att "stänga ner" var hysteriskt, suboptimalt och hjärndött. Det insåg de flesta alldeles försent. Och nej hela världen stängde inte ner.

I princip allt du yrar om är fel, som vanligt. Men du kan iaf glädja dig åt du åtminstone hade rätt avseende att "fler dött med covid än pga sjutvapen senaste 1,5 året, i Sverige"

Stängde inte hela världen ned? Okej. Ja, det var ju skitenkelt att flyga och resa genom hela pandemin. Inga flyg stod på marken. Inga stängda gränser. Inga stängda butiker eller annat. Låter som du inte tagit in någonting av vad som hänt under pandemin.

Du är onekligen en av de mer hjärndöda skribenterna i den här tråden. Ja, det är ungefär 100 gånger fler som dött av Covid19 än av skjutvapen senaste 1,5 året i Sverige. Jobbigt för dig att smälta den informationen?
Citera
2021-10-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Stängde inte hela världen ned? Okej. Ja, det var ju skitenkelt att flyga och resa genom hela pandemin. Inga flyg stod på marken. Inga stängda gränser. Inga stängda butiker eller annat. Låter som du inte tagit in någonting av vad som hänt under pandemin.

Du är onekligen en av de mer hjärndöda skribenterna i den här tråden. Ja, det är ungefär 100 gånger fler som dött av Covid19 än av skjutvapen senaste 1,5 året i Sverige. Jobbigt för dig att smälta den informationen?

Att man tycker att det är rimligt att jämföra antalet personer som dött av ett skjutvapen (mördad) och ett virus är väl knappast speciellt intelligent heller.

Att ett virus ”dödat” fler personer än ett skjutvapen är och bör inte vara några konstigheter. Men jag vet inte, du kanske tycker det är fullt normalt att skjuta någon?
Citera
2021-10-06, 18:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambriel05
Det är väldigt intressant och lär kittla många socialpsykologers nyfikenhet hur folk runt om i världen fövandlats till vaccinbolagens egna lobbyister utan någon som helst belöning. Det här handlar inte om vilken åsikt jag eller någon annan har om vaccinet utan beteendet. Efter att ha pratat med många människor från alla samhällsklasser har jag kunnat dra slutsatsen att majoriteten har en väldigt stark åsikt om vaccinet utan att ha någon större vetskap om ämnet än vad man läst i media. Oftast rubriker och i bästa fall brödtexten. (obs. majoriteten). Detta gäller både folk som är för och emot. De flesta jag pratat med är för vaccin. Uppskattningsvis 60-70%. Det kritiska tänkandet lyser klart & tydligt med sin frånvaro. (Där ytterst få eller i de flesta fall knappt några kriterier uppfylls). Detta leder till slutsatsen vilken enorm kraft konformismen har på oss människor som art och hur mycket den faktiskt påverkar vårat beteende. Något som var och en kanske bör reflektera lite mer om.

Exempel: https://www.psykologifabriken.se/sommarrepriser-sa-undviker-du-konformitet-pa-arbetsplatsen/

Hur lyder din analys kring hur många som har uppfattningen att vaccinet är farligt, men att viruset inte är det? Hur har man i så fall kommit fram till det?
Jag tror inte det har med konformitet att göra, även om majoriteten oftare har rätt än fel. Det har snarare att göra med att sjukdomen är långt, långt farligare än vaccinet. Lägg sedan till att mRNA-vaccinen har visat sig vara väldigt effektiva vad gäller allvarlig sjukdom.
Citera
2021-10-06, 18:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Att man tycker att det är rimligt att jämföra antalet personer som dött av ett skjutvapen (mördad) och ett virus är väl knappast speciellt intelligent heller.

Att ett virus ”dödat” fler personer än ett skjutvapen är och bör inte vara några konstigheter. Men jag vet inte, du kanske tycker det är fullt normalt att skjuta någon?

Nejdå, enda anledningen till jämförelsen var att någon idiot (har redan glömt vem), tyckte att Covid19 utgör sådant litet samhällsproblem då det är så få som dör. Jag jämförde då med andra samhällsproblem som exempelvis skjutningar och hur detta lyfts fram som ett gigantiskt samhällsproblem. Ett annat exempel är döda i trafiken, som inte heller det uppvisar ens en bråkdel av dödstalen jämfört med covid19. Då kan vi ju på goda grunder upphöra med trafiksäkerhetsarbete och sluta utreda mord med samma logik eller hur? Det är ju så få som dör och det kostar bara en massa resurser.
Citera
2021-10-06, 18:57
Medlem
Cuckslayers avatar
Varför gäller detta bara Moderna? Det borde gälla Pfizer också.

Vaccinforskarna har ju hela tiden sagt att Moderna och Pfizer är näst intill identiska
Citera
2021-10-06, 18:59
Medlem
Citat:

Haha tycker du "hela världen stängde ner" för att det var lite omständligare än vanligt att flyga till vissa länder
Du framstår verkligen som mer och mer korkad ju mer du yrar här i tråden.

Roande du fortsätter tjata om ett av dina få korrekta påstående här i tråden, "att fler dött av covid19 än av sjuktvapen senaste 1,5 året...😂
Senast redigerad av jerka11 2021-10-06 kl. 19:02.
Citera
2021-10-06, 19:07
Medlem
Citat:
Nej, det var DU som skrev att viruset är ofarligt för 99,9% av befolkningen, inte jag.

Jaha, så man ska räkna bort halva befolkningen för att nå ned till din "farlighetsgrad"? Dumt av dig att inte skriva det i klartext då. Det hade underlättat. Du kanske borde angett att "farlighetsgraden" avsåg risk för dödsfall enbart bland gruppen under 25 år, utan underliggande sjukdomar. Annars kan man ju ta det för att du menade HELA befolkningen
Nu sitter du och hittar på igen! Precis som du har gjort sedan ditt första inlägg. Vi vet att du gillar att sprida skräck och panik vid det här laget och att din catchphrase är katastrofen kommer om två veckor!
Citera
2021-10-06, 19:14
Medlem
Frågar igen:
Ni som skriker att alla ska vaccinera sig för att skydda andra,har ni själva vaccinerat er VARJE år mot influensan för att skydda andra?
Om inte,varför så viktigt nu?
Citera
2021-10-06, 19:17
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Jodå, det mesta jag skriver här brukar stämma. Samtidigt vänder jag mig mot påståenden som att smittan är ofarlig för 99,9% av befolkningen. Det är ju bara att räkna för att inse att det inte är så.

15 tusen döda. 15.000/0,001= 15 miljoner invånare förutsatt att ALLA har varit smittade.
Vi har bara 10 miljoner invånare och kanske har 20-30% varit smittade, vilket då innebär att vi måste ha mellan 50-75 miljoner invånare för att den matematiken ska gå ihop. Detta om man med "farligt" menar att man dör av viruset. Skulle snarare säga att dödssiffran ligger runt 0,5%-0,8% för de som blir smittade. I snitt. Pratar vi sjukhusvård per smittad landar vi runt 4% och då är det de som blir inskrivna och är man så pass sjuk att man behöver vård skulle i alla fall jag säga att det är farligt. Vanligast är ju att man får problem med andningen.

Det finns ju liksom en anledning till att hela världen stängt ned.
Citat:
Du räknar helt tosigt som vanligt. Det är givetvis betydligt fler än 20-30 procent i Sverige som har eller har haft viruset ...

Jag vill se ditt underlag till påståendet att mer än 20 - 30 % av Sveriges befolkning redan har haft Kina-viruset.

Citat:
... och du måste ju räkna bort de som ändå oavsett corona skulle ha hamnat på sjukhus eller avlidit..

Beträffande dödsfallen så kan du räkna bort cirka 10% som dog av orelaterade orsaker samtidigt som viruset fanns i kroppen. I övriga 90% av fallen, så var viruset med och orsakade dödsfallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in