2021-10-06, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
om ett hus är till salu - hur tänkte du att man skulle lägga ett första bud...?
Kan du länka mig husannonsen, en uppgift till vilken mäklare Esbjörn anlitade eller lägga upp en bild på Till Salu-skylten utanför hans hus?
Tack på förhand!
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-06 kl. 16:59.
2021-10-06, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Han blev inte avvisad. Han avvek på eget bevåg (eller enligt kubun, på Binninges direktiv). Enligt kubun så var det Ebbas ombud som nekade tillträde för ledsagaren och det är okända fakta vad Ebba tyckte om saken.

Men situationen där är inte helt solklar vad det var som hände. Var det avtalat att Esbjörn skulle ha med sig en ledsagare istället för Binninge? Var ledsagaren på plats när identitetsdiskussionen pågick? Var ledsagarens identitet känd av Esbjörn? Var Esbjörn verkligen med på att Binninge inte skulle komma dit, utan bara vara med på telefon och att han fick nöja sig med en ledsagare?

Det lilla som stod i tidningsartikeln ger inte några som helst ledtrådar och kubuns version måhända är helt sann, men varför uttalade sig inte Binninge om det i samma artikel? Det hade varit rätt avslöjande till Ebbas nackdel om det hade hänt? Binninge har inte uttalat sig mer om det senare heller, så har det verkligen hänt så som kubun påstår? Varför skulle Binninge hålla tyst om något så graverande?
Eftersom han inte ville träffa Ebba och hennes ombud ensam så var avvisandet av följeslagaren ett avvisande av Esbjörn.
2021-10-06, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
borde Matz förstått att ESB höll på att sälja, när Matz fick frågan om han ville matcha/bjuda över Ebbas bud?
Känner inte till den uppgiften. Var har du sett den?
2021-10-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Kan du länka mig husannonsen, en uppgift till vilken mäklare Esbjörn anlitade eller lägga upp en bild på Till Salu-skylten utanför hans hus?
Tack på förhand!
Du bevisar bara gång på gång att du inte är vuxen nog att köpa hus.
Vilken lag menar du kräver att man sätter ut skylt med "till salu" -eller anlitar mäklare?
Skulle det vara förbjudet att i samtal med grannar och bekanta nämna att man är intresserad av att sälja och om någon vet någon som känner någon som kan tänka sig att köpa så får denna någon gärna höra av sig. Vilken lag skulle det bryta mot? Vilken god sed skulle det bryta mot? Vilket budord skulle det bryta mot? Vems moral förkastar något sådant?

Dina inlägg visar ju uppenbart att du inte är intresserad av juridiken utan bara att hata Ebba.
Du hittar på fel som ingen annan ser och sedan maler du på om att alla som inte ser dessa konspirerar i någon form av sekt.
Senast redigerad av martinator 2021-10-06 kl. 17:07.
2021-10-06, 17:06
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag syftade på Esbjörn. När följeslagarskan blev avvisad valde Esbjörn också att gå.
Svårt att döma honom för det om det nu var så att han tidigare känt sig pressad och lurad när de var två mot en.

Ebbas ombud är advokat. De måste hålla sig till vissa etiska regler. En sådan sak är att Ebbas ombud måste förhandla med Esbjörns ombud om han har ett sådant. Ebba och hennes ombud kunde således inte ostraffat pressa Esbjörn under mötet, eller få honom att gå med på något mot sin vilja. Speciellt inte när Binninge var med på telefon och säkert spelade in allt som sades.

Sedan köper jag att det mentalt inte kan vara så roligt att vara i Esbjörns skor och behöva träffa Ebba öga mot öga. Där kan en medperson vara trevligt att ha för att ha med någon i rummet, någon som är på samma sida.

Största klantarslet här, var återigen Binninge. Åtar man sig att vara ombud för någon som bor långt bort och där alla andra inblandade bor/verkar, så måste man ta det i beaktande att det kan ställa till det för en själv. Binninge tyckte det var okay att Esbjörn var utan honom på mötet, vilket är ännu mer underligt om man tycker att Esbjörn har en massa kognitiva problem. Känns som att Binninge är typen som skulle uppmana sina egna barn att leka på motorvägen.
2021-10-06, 17:07
Bannlyst
Citat:
Du bevisar bara gång på gång att du inte är vuxen nog att köpa hus.
Vilken lag menar du kräver att man sätter ut skylt med "till salu" -eller anlitar mäklare?
Skulle det vara förbjudet att i samtal med grannar och bekanta nämna att man är intresserad av att sälja och om någon vet någon som känner någon som kan tänka sig att köpa så får denna någon gärna höra av sig. Vilken lag skulle det bryta mot? Vilken god sed skulle det bryta mot? Vilket budord skulle det bryta mot? Vems moral förkastar något sådant?

Svara på frågan istället för att svamla:
Citat:
Tack på förhand!
Har du ingen uppgift om detta går det bra att skriva det istället för att fantisera om vad jag tycker.
2021-10-06, 17:10
Medlem
Citat:
Svara på frågan istället för att svamla:

Har du ingen uppgift om detta går det bra att skriva det istället för att fantisera om vad jag tycker.
Det är ju du som svamlar och lever i en fantasivärld där det är lag på att hus måste ligga en vecka på hemnet och ha en "till salu"-skylt för att folk ska få lägga bud på dem...
det är ett bisarrt infantilt argument som inte ens min tioåring skulle hålla fast vid efter att ha fått förklarat hur det fungerar. Men du stångar dig blodig och framhärdar i din offentliga idioti.

Visa nu istället vilken lag du anser underbygger din tes.
2021-10-06, 17:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Eftersom han inte ville träffa Ebba och hennes ombud ensam så var avvisandet av följeslagaren ett avvisande av Esbjörn.

Det kan lika gärna vara så att Esbjörn inte visste om att Binninge inte skulle dyka upp och att han där och då blev informerad om att han skulle få ha en ledsagare med sig istället, en ledsagare han inte visste vem det var och dessutom inte hade kommit när han kom dit. Då blev han arg och gick.

Lögnaren Binninge kommer naturligtvis aldrig att medge att han tagit beslut över Esbjörns huvud och enda chansen till klarhet i vad som faktiskt hände där, är att de tar upp det på rättegången. Men samtidigt, varför skulle de göra det? Det löser ingen knut, så vi får nog sväva i ovisshet.
2021-10-06, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ebbas ombud är advokat. De måste hålla sig till vissa etiska regler. En sådan sak är att Ebbas ombud måste förhandla med Esbjörns ombud om han har ett sådant. Ebba och hennes ombud kunde således inte ostraffat pressa Esbjörn under mötet, eller få honom att gå med på något mot sin vilja. Speciellt inte när Binninge var med på telefon och säkert spelade in allt som sades.

Sedan köper jag att det mentalt inte kan vara så roligt att vara i Esbjörns skor och behöva träffa Ebba öga mot öga. Där kan en medperson vara trevligt att ha för att ha med någon i rummet, någon som är på samma sida.

Största klantarslet här, var återigen Binninge. Åtar man sig att vara ombud för någon som bor långt bort och där alla andra inblandade bor/verkar, så måste man ta det i beaktande att det kan ställa till det för en själv. Binninge tyckte det var okay att Esbjörn var utan honom på mötet, vilket är ännu mer underligt om man tycker att Esbjörn har en massa kognitiva problem. Känns som att Binninge är typen som skulle uppmana sina egna barn att leka på motorvägen.

Vad advokater har för förhållningsregler kändes säkert inte så relevant för Esbjörn när hans följeslagare avvisades. Särskilt inte i skuggan av att senast han träffade Ebba och en annan kvinna, kände han efteråt att han blivit pressad och lurad att sälja sitt hus till henne.
2021-10-06, 17:14
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Vad advokater har för förhållningsregler kändes säkert inte så relevant för Esbjörn när hans följeslagare avvisades. Särskilt inte i skuggan av att senast han träffade Ebba och en annan kvinna, kände han efteråt att han blivit pressad och lurad att sälja sitt hus till henne.

Hade inte Binninge förklarat det för honom, när Esbjörn skrev på fullmakten? Att Binninge sköter allt snack med Ebba och hennes ombud. Esbjörn behöver bara sitta där och lyssna.
2021-10-06, 17:15
Bannlyst
Citat:
Det är ju du som svamlar och lever i en fantasivärld där det är lag på att hus måste ligga en vecka på hemnet och ha en "till salu"-skylt för att folk ska få lägga bud på dem...
det är ett bisarrt infantilt argument som inte ens min tioåring skulle hålla fast vid efter att ha fått förklarat hur det fungerar. Men du stångar dig blodig och framhärdar i din offentliga idioti.

Visa nu istället vilken lag du anser underbygger din tes.
Ursäkta men jag har ingen aning om vad du yrar om. Du verkar helt förvirrad. Kan du hänvisa till vilket inlägg jag skrivit att "det är lag på att hus måste ligga en vecka på hemnet och ha en "till salu"-skylt för att folk ska få lägga bud på dem..."?

Annars får jag konstatera att du är i sämre skick än Esbjörn..
2021-10-06, 17:18
Bannlyst
Citat:
Det kan lika gärna vara så att Esbjörn inte visste om att Binninge inte skulle dyka upp och att han där och då blev informerad om att han skulle få ha en ledsagare med sig istället, en ledsagare han inte visste vem det var och dessutom inte hade kommit när han kom dit. Då blev han arg och gick.

Lögnaren Binninge kommer naturligtvis aldrig att medge att han tagit beslut över Esbjörns huvud och enda chansen till klarhet i vad som faktiskt hände där, är att de tar upp det på rättegången. Men samtidigt, varför skulle de göra det? Det löser ingen knut, så vi får nog sväva i ovisshet.

Citat:
Hade inte Binninge förklarat det för honom, när Esbjörn skrev på fullmakten? Att Binninge sköter allt snack med Ebba och hennes ombud. Esbjörn behöver bara sitta där och lyssna.

Jag skulle vilja påstå att du visst då har en väldigt god fantasi, så gör inte ner dig själv på det sättet igen. Använd den istället lite mer konstruktivt och mindre biased.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in