2021-10-06, 17:26
  #241
Medlem
SKITGUBB3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Inget brott men ett ögonbrynshöjande faktum, för det är en väldigt ovanlig tid att vara ut för en familjefar. Ingen hund som sprang omkring herrelös är omnämnd så han var inte ut för att rasta den.

Gick han ut för att kolla att bilen stod kvar eller att inga satungar tänkte elda bilar på parkeringen?

På natten kan man kanske springa på en galning men det är mycket ovanligt? Kanske större sannolikhet att springa på satungarna som bränner bilar. Men att dom skulle vara beväpnade är mindre sannolikt, dock inte helt osannolikt.

Polisen kollar väl hans telefon nu för att se vem han ringt eller vem som ringt honom och när.

Alla jobbar inte 7-16 själv tycker jag om att jobba på nätterna, gör det mig till en bandit?
Citera
2021-10-06, 17:33
  #242
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Lambo brukade vara bra. Mycket knarkhandel men alltid skötts snyggt och inga fiender.

Tills Berga folk började flytta dit. Då drog dom uppmärksamhet till Lambohov från Ryd, Skäggetorp och Berga.

Skulle säga att lambohov har delad allians som Ryd. Hälften av lambo är sk och hälften av lambo är Berga, precis som i Ryd.

Nu vet jag inget om BO men tror han inte hade gjort något större fel, han vart nog bara ett offer som hämnd för det var den snabbaste dom kunde hitta med koppling till andra sidan.
Citera
2021-10-06, 17:38
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomEnSnarFramtid
Lambo brukade vara bra. Mycket knarkhandel men alltid skötts snyggt och inga fiender.

Tills Berga folk började flytta dit. Då drog dom uppmärksamhet till Lambohov från Ryd, Skäggetorp och Berga.

Skulle säga att lambohov har delad allians som Ryd. Hälften av lambo är sk och hälften av lambo är Berga, precis som i Ryd.

Nu vet jag inget om BO men tror han inte hade gjort något större fel, han vart nog bara ett offer som hämnd för det var den snabbaste dom kunde hitta med koppling till andra sidan.

Frågan blir ju då vad "kopplingen" var. Det verkar ju aningen tunt med att svågern skulle vara associerad med HA.
Citera
2021-10-06, 17:41
  #244
Medlem
InomEnSnarFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Frågan blir ju då vad "kopplingen" var. Det verkar ju aningen tunt med att svågern skulle vara associerad med HA.

Vet inte vem BO är men hade han varit en råtta som t.ex shappa osv så hade man vetat.

Tror han bara blev ett offer snabbt eller så har han gjort något fel mot någon personligen, dvs inte gängkopplat
Citera
2021-10-06, 18:12
  #245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HughJazzburn
Jag är trebarnsfarsa, och ränner ute på nätterna ibland pga att jag jobbar udda tider. Kriminell för det?

Har du även kamphund, skumma vänner inom krogbranschen, tidningsartiklar där du pratar ut om din tidigare kriminella bana, en facebook där (andra uppenbart kriminella) skriver saker som "mafioso" och ett belastningregister som innefattar grova överfallsrån? Plus i kanten om det finns kampsportare i familjen och du har ett namn som man behöver googla för att förstå innebörden av.
__________________
Senast redigerad av Periodic 2021-10-06 kl. 18:41.
Citera
2021-10-06, 18:17
  #246
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
... en jäkla ful kamphund som är med på 90 % av hans Facebook-bilder.

https://www.facebook.com/nailo.bozan
Vad är det för omslagsbild?
En bild med en massa män som försöker posera som att de är ett farligt gäng med skjutvapen. Lagliga vapen? Var är bilden tagen?
Omslagsbilden i kombination med kamphundsbilderna = jag är farlig, jag är gangster. Och dessutom dömd för våldsbrott.
Alltså, vad tror ni? Han var inte en man med rent mjöl i påsen.
Citera
2021-10-06, 18:22
  #247
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TortyrMicke
Vad är det för omslagsbild?
En bild med en massa män som försöker posera som att de är ett farligt gäng med skjutvapen. Lagliga vapen? Var är bilden tagen?
Omslagsbilden i kombination med kamphundsbilderna = jag är farlig, jag är gangster. Och dessutom dömd för våldsbrott.
Alltså, vad tror ni? Han var inte en man med rent mjöl i påsen.


Det orangea som ena killen håller i handen är en lerduva. Men är inte de flesta bilderna ganska gamla?



Det är deras blås V90 där polisen ställt ut sina små gula pluppar va?
__________________
Senast redigerad av halaltarzan 2021-10-06 kl. 18:27.
Citera
2021-10-06, 18:23
  #248
Medlem
Gick nyligen förbi lambohov kyrka då jag bor här polisen är utanför. Står en samling med folk där. Jag här en säga min bror är död tyckte jag hon sa i gråt.

Det kändes ledsamt att höra det.
Citera
2021-10-06, 18:25
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fairy87
Gick nyligen förbi lambohov kyrka då jag bor här polisen är utanför. Står en samling med folk där. Jag här en säga min bror är död tyckte jag hon sa i gråt.

Det kändes ledsamt att höra det.
Mycket tragiskt
Citera
2021-10-06, 18:30
  #250
Medlem
Den här S*happa som någon skrev kanske var GM. Kan man hitta honom här någonstans?

https://instagram.com/bandidosmcsweden?utm_medium=copy_link
Citera
2021-10-06, 18:31
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Den här S*happa som någon skrev kanske var GM. Kan man hitta honom här någonstans?

https://instagram.com/bandidosmcsweden?utm_medium=copy_link

Fortfarande inte han.
Citera
2021-10-06, 18:32
  #252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fairy87
Gick nyligen förbi lambohov kyrka då jag bor här polisen är utanför. Står en samling med folk där. Jag här en säga min bror är död tyckte jag hon sa i gråt.

Det kändes ledsamt att höra det.

Minnesstund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in