2021-10-06, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Om du menar att det var betongssamhällets och jante äckels fel, så måste du väl mena att han var offer.

Du hade troligen glömt bort första delen av resonemanget, när du kom till senare delen. Somliga här har det inte lätt.

Det var ju också en jävla fint för sig. Känner du dig smart nu? Känner du dig viktig? Känner du dig "god"?

Mark var inget offer. Han var en redan instabil kuf som odlades till ett monster av ett sjukt verklighetsförnekande samhälle du och alla andra narcissister vägrar tillkännage någonsin bär en del av skulden till någonting negativt över huvud taget. Om han nu inte bara är en false flag patsy. Men aj fan förlåt att jag sa det. Jag blir ju helt förkrossad varje gång ni trött krystar ur er det urvattnade epitetet "foliehatt" på en.

Det är ni som borde lämna era luftslott. Jag sitter inte i något "pojkrum". Jag befinner mig precis som resten av oss i en sjuk verklighet ni desperat försöker få en att tro inte är sjuk och rutten.
Senast redigerad av torstenferdinand 2021-10-06 kl. 17:12.
Citera
2021-10-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjorn-I
Det suger. Nu kommer vi aldrig få ut en FUP. Allt kommer läggas ner.

Att Mark är död betyder inte på långa vägar att fallet är löst.
Däremot är han en misstänkt som fallit ifrån. Det återstår alltså trots allt en hel del frågor som väntar på svar
Senast redigerad av Tavelramskrok 2021-10-06 kl. 17:21.
Citera
2021-10-06, 17:20
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
(FB) Göteborg: explosion Fakta Mark Lorentzon
Vårdcentralen har kopplingar till Mark Lorentzons mamma, så ett bombastiskt modus operandi och incitament kan ju finnas. Mycket mycket konstigt om någon annan slumpvis kom på just denna udda tanke. Det är något som inte stämmer i dessa uppgifterna. Precis som uppgiftgen initialt att bomben gick av på innergården.
Om det inte är Mark som bombhotar så torde han väl ha en medarbetare (hemska och osannolika tanke) Ja. det ska bli intressant att se tidpunkten för det senaste säkra livstecknet. Finns ingen anledning för Mark att planera en sprängning och sedan packa sin dramatik i en Dramaten för att sedan ta sig mot vattnet. Bomben är en planerad handling och planen slutade nog inte där, men han kanske stötte på hinder på vägen.

Finns det någon information om bombhotet ringdes in eller om det levererades på annat sätt? Jag har bara sett att det mottogs men inte hur.

Jag tror det är väldigt osannolikt att han haft någon medhjälpare, det kanske är fördomar men rättshaverister känns ofta som individualister som agerar i sin egen bubbla.
Citera
2021-10-06, 17:21
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Med tanke på de senaste dagarnas vindar och strömmar är det inte omöjligt att kroppen drivit till fyndplatsen från södra Östersjön. Vi bör avvakta en rättsmedicinsk utredning innan vi drar några förhastade slutsatser.

Jag håller med om att något är lurt. En flashback-användare i tråden som är mycket insatt i utredningen har påpekat att Wolmesjö knullade en hora den aktuella natten. Kan han ligga bakom mordet i syfte att förhindra ML från att skvallra till frugan.

Jag (och förmodligen flera med mig), vill tacka dig för dina ovärderliga bidrag till utredningen. Hoppas du deltar i flera trådar här. Din förmåga att hela tiden oombett sammanfatta vad som skrivits i tråden - och samtidigt få precis allt om bakfoten - kommer väl till pass när en tråd ska förvandlas till bajs.
Citera
2021-10-06, 17:27
Medlem
Verkar som att branden utbröt på nr 22. Mark bodde på nr 20.

https://sverigesradio.se/grupp/10974

Karta gatunummer:

http://www.laddy.se/visa-bild/1461/
Senast redigerad av leosurvey 2021-10-06 kl. 17:48.
Citera
2021-10-06, 17:38
Medlem
smoerreboms avatar
Billigt och bra avslut för alla inblandade. Skadade och anhöriga slipper dra ut traumat och kostnaderna för rättsväsendet blir mer rimliga.

Skönt också att våra gäng inte riktigt är redo att wipa ut hela bostadshus i sina konflikter riktigt än.

Så nära man kan komma glada nyheter i dagens samhälle
Citera
2021-10-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Med tanke på de senaste dagarnas vindar och strömmar är det inte omöjligt att kroppen drivit till fyndplatsen från södra Östersjön. Vi bör avvakta en rättsmedicinsk utredning innan vi drar några förhastade slutsatser.

Jag håller med om att något är lurt. En flashback-användare i tråden som är mycket insatt i utredningen har påpekat att Wolmesjö knullade en hora den aktuella natten. Kan han ligga bakom mordet i syfte att förhindra ML från att skvallra till frugan.

Låt mig bespara dig lite tid genom att säga att ingen rättsmedicinsk utredning i världen, på något sätt överhuvudtaget, kommer påvisa att kroppen färdats från södra Östersjön till centrala Göteborg. Det är helt uteslutet.

Han har hoppat från Älvsborgsbron, eller mer sannolikt cyklat rakt ner i vattnet i närheten av fyndplatsen.

Varsågod.
Citera
2021-10-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Billigt och bra avslut för alla inblandade. Skadade och anhöriga slipper dra ut traumat och kostnaderna för rättsväsendet blir mer rimliga.

Skönt också att våra gäng inte riktigt är redo att wipa ut hela bostadshus i sina konflikter riktigt än.

Man gjorde väl ett gott försök i Linköping häromåret?
Citera
2021-10-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Switchblades
Bor i lägenheterna som var direkt påverkade.

Vet att det fanns brandfarliga burkar(målarfärg) i ett källarförråd. Dock inte tillräckligt för att skapa en sådan kraftig explosion som gör att dörrar 6 våningar upp sprängs in av trycket. Förrådet är förseglat med tjock ståldörr. Det var alltså ingen brand i nån lägenhet utan röken kom från trapphuset in i lägenheterna vars dörrar flög upp av tryckvågen. (Jag har pratat med flera grannar som verifierat detta)

En iakttagelse som är gjord är att en man som bor i området sågs utanför nr 22 sekunder efter explosionen. Mannen bor inte i den uppgången och har inget där att göra mitt i en regnig kall natt iförd enbart tshirt och byxor/skor. Han ska också helt oberört rört sig ifrån området och har varken igår eller idag befunnits på några av informationsmöten som varit i Saronkyrkan. Märkligt när han inte kan få information på annat sätt eller ens komma tillbaka till sin lägenhet. Mannen i fråga skulle jag beskriva som väldigt underlig/”kufig” och lite som en enstöring.

Vill inte spekulera för mycket men det finns ingen anledning av honom att befinna sig på den platsen exakt vid tidpunkten av explosionen. Polisen vet om detta och gissningsvis sitter han inne eller så undviker han området helt och hållet, men varför går inte säga…

Om någon annan som bor där såg honom i samband med detta så hör gärna av er. Polisen vill säkert veta mer
Intressant ML syntes alltså utanför nr 22 sekunder efter explosionen. Nu säger man ju också att det är där man tror branden har startat.

Då är vi väl väldigt nära case closed.
Senast redigerad av leosurvey 2021-10-06 kl. 17:59.
Citera
2021-10-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrbjorn-I
Det suger. Nu kommer vi aldrig få ut en FUP. Allt kommer läggas ner.
Men fy va tråkigt för hans mamma kanske nu
Men hoppas han inte gjort nåt mer innan han gick och dog 🤮🤮🤮😫😫
Citera
2021-10-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom

En bra sammanfattning av en sanningssägare.

Fattas bara att dom organiserade kriminella börjar spränga hus med vittnen i.

Alla överlevde och allting slutade så bra det kunde sluta med tanke på hur många som kunde dött. Lorentzon är död men han slipper sitt lidande i fortsättningen och offren slipper oroa sig för hans återkomst.
Citera
2021-10-06, 18:04
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Vad konstigt det blev nu, jag var nästan säker på att han hade flytt till Polen men var ändå tveksam till hur han skulle hålla sig undan en längre tid när han var efterlyst av Interpol.
Det finns INGET som talar för att han INTE flytt till Polen. Det enda som talar emot en flykt till Polen är Hovslättsdoktrinen. Enligt den kvävande doktrinen skall alla rimliga spår förnekas och avfärdas omedelbart.
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Ändå bäst det som hände.
Vad har du gjort din jävel!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här