Citat:
Ursprungligen postat av
Switchblades
Vindarna har väl blåst väst -> öst typ hela veckan så Älvsborgsbron är ju inte omöjlig heller eller?
Som granne kan jag bara säga att hela skiten är tragisk. Har inte mycket sympati för denna fega jävel som tänkte ta fler med sig i sitt egna förfall.
Han ville väl bara bli känd, bara ihågkommen, och det är han väl nu. Stämplad som en galen bombman som säkert kommer visas skyldig till 100+ mordförsök.
Om det var Mark som avsiktligt orsakade explosionen, då hade hade han antagligen inte gjort det om han hade haft en nära vän i huset. Han betalade ju tillbaka ett lån till sin vän dagen innan explosionen, och jag tror knappast att han skulle ha sprängt huset om den vännen var där i huset.
Dock förstår jag självklart att människor är arga på den som orsakade explosionen, vem det än var.
Och jag förstår också att man kan kan vara rädd för sina grannar, som du var för Mark långt innan explosionen och som jag skrev om innan:
(FB) Göteborg: explosion i flerbostadshus Övre Husargatan (2021-09-28)
Men om du hade pratat med honom istället på ett vänligt sätt, så hade du kanske fått reda på vad du undrade om honom. Tex ringt på när du kände att det luktade kemikalier och frågat på ett trevligt sätt "ursäkta, jag bara undrar om du känner en konstig lukt".
Kanske hade han då också mått bättre pga din trevlighet, om han mådde dåligt, och insett att det han höll på med var dumt.
Om han nu höll på med något dumt. Han kan ju ha städat inför flytten eller rengjort något han skulle sälja eller liknande, och det var kanske det som luktade kemikalier, eller aceton som du skrev i tidigare inlägg.
Och det är förstås något som alla människor kan tänka på när det gäller sina grannar, att vara trevliga och vänliga mot dem.
Men det hela är tragiskt hur som helst, och jag hoppas att det blir bättre snart.