2021-10-06, 16:36
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Så här i efterhand åldrades inte ditt inlägg så bra, ViaGetty
Med tanke på de senaste dagarnas vindar och strömmar är det inte omöjligt att kroppen drivit till fyndplatsen från södra Östersjön. Vi bör avvakta en rättsmedicinsk utredning innan vi drar några förhastade slutsatser.
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Hur kan polisen säga att de inte misstänker brott?

Jag köper inte att man begår självmord genom att hoppa ner i vattnet o drunkna sig själv på något sätt.

Något är lurt här.

Jag håller med om att något är lurt. En flashback-användare i tråden som är mycket insatt i utredningen har påpekat att Wolmesjö knullade en hora den aktuella natten. Kan han ligga bakom mordet i syfte att förhindra ML från att skvallra till frugan.
Citera
2021-10-06, 16:37
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Nej det gör han inte så fort han drar kortet larmar bankens system, blåljusen och de kommer farande i högsta fart. Har han inte kontanter med sig eller väldigt snälla bekanta så åker han fast snart.

Men han kan ha planerat för flykt och lagt undan pengar och kläder etc. Kanske köpt en skrotbil kontant och privat. Då avgöra storleken på hans tillgångar hur länge han kan hålla sig borta. Har han släkt i polen kan det vara dit han flyr.

Eller så tänker han ta livet av sig. Med en sten runt benen och hoppa ner från någon av de många kajerna i Göteborg och lämna ett stort mysterium efter sig.

Han måste ha missat att knyta fast stenen ordentligt.
Citera
2021-10-06, 16:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Man får inte glömma att Mark som är GM vägrade bära ett ansiktsvisir av plast när han träffade sin mor på ett ålderdomshem. Detta mitt under en pandemi där det dött några tusen på liknande hem?!

Det finns nog inga krav öht som han hade gått med på för att säkra sin försörjning. Galningen försökte ju även mörda över 100 grannar när bostadsbolaget inte lät han bo gratis i huset!
Han borde blivit ihjälslagen för länge sen. Smuts.. tvii

Men det är väl samhällets fel att mamma aldrig klippte navelsträngen

Bit för bit så formade detta äckliga, kvävande betongsamhälle hans vanföreställningar. Jante äckel som dig drev honom till det vansinne du låtsas ondgöra dig över men i själva verket är tacksam över då det ger dig vatten på kvarn.

Men jag ser honom inte som ett offer. Jag tycker inte synd om honom. Så den skiten kan du lägga ner med innan du ens börjar.
Citera
2021-10-06, 16:43
Medlem
PorrePonks avatar
Ändå lite synd att gubbstackarn dog, han hade kunnat ge svar på många nu obesvarade frågor.
Citera
2021-10-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Man får inte glömma att Mark som är GM vägrade bära ett ansiktsvisir av plast när han träffade sin mor på ett ålderdomshem. Detta mitt under en pandemi där det dött några tusen på liknande hem?!

Det finns nog inga krav öht som han hade gått med på för att säkra sin försörjning. Galningen försökte ju även mörda över 100 grannar när bostadsbolaget inte lät han bo gratis i huset!
Han borde blivit ihjälslagen för länge sen. Smuts.. tvii

Men det är väl samhällets fel att mamma aldrig klippte navelsträngen

Nä, loppet var väl kört för Marks del långt tidigare. Men det hindrar ju inte att man diskuterar de mekanismer som fört honom så långt att han försöker spränga ett hus i luften. Vad man kan konstatera är väl att han varit väldigt ensam i livet, en tragedi i sig, och att om han hade haft ett socialt skyddsnät hade detta troligtvis aldrig inträffat.
Citera
2021-10-06, 16:47
Medlem
Min brors kusins avatar
Jag såg faktiskt när dom drog upp han ur Göta Älv vid nocken på Stenpiren. Syntes bra från vårat lunchrum. Vi pratade om och undrade om det var Mark dom fiskade upp....
Citera
2021-10-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yax
Nä, loppet var väl kört för Marks del långt tidigare. Men det hindrar ju inte att man diskuterar de mekanismer som fört honom så långt att han försöker spränga ett hus i luften. Vad man kan konstatera är väl att han varit väldigt ensam i livet, en tragedi i sig, och att om han hade haft ett socialt skyddsnät hade detta troligtvis aldrig inträffat.

Vet inte hur meningsfull en sådan diskussion skulle kunna bli med tanke på att väldigt få verkar veta nånting alls om honom och hur han levt.

Men visst, Marks sociala skyddsnät = Mammas pengar
Mammas pengar tog slut och tiden kom ikapp.

Borde nog vara en tråd i en helt annan forumsdel tänker jag.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2021-10-06 kl. 16:53.
Citera
2021-10-06, 16:48
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Menar du att de som inte har lyckats bilda familj/inte klarar arbete inte har något existensberättigande?

Bry dig inte om sådana kommentarer. Typiskt flashback trams. Ödmjukhet finns inte på kartan. Personer som är så dömande är nog osäkra och marks öde påminner om deras egna tillvaros skörhet. Jag tycker det finns en stor tragik i detta. Uppenbarligen en man med psykiska problem som fallit mellan stolarna. Många behöver lämna pojkrummet och lyfta blicken.
Citera
2021-10-06, 16:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
I flera europeiska länder t ex Frankrike och Italien har man något som heter "social housing". Det är bostäder som oftast ägs av kommunen där människor med bl a låg inkomst kan bo.
Då har vi det bättre här. Det blir väldigt utpekande med sådant.
Citera
2021-10-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexkl87
Mark är död. Det var honom de hittade i vattnet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dnkWVw/person-hittad-dod-i-vattnet

Det suger. Nu kommer vi aldrig få ut en FUP. Allt kommer läggas ner.
Citera
2021-10-06, 16:57
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Bit för bit så formade detta äckliga, kvävande betongsamhälle hans vanföreställningar. Jante äckel som dig drev honom till det vansinne du låtsas ondgöra dig över men i själva verket är tacksam över då det ger dig vatten på kvarn.

Men jag ser honom inte som ett offer. Jag tycker inte synd om honom. Så den skiten kan du lägga ner med innan du ens börjar.

Om du menar att det var betongssamhällets och jante äckels fel, så måste du väl mena att han var offer.

Du hade troligen glömt bort första delen av resonemanget, när du kom till senare delen. Somliga här har det inte lätt.
Citera
2021-10-06, 16:58
Medlem
08-55331000s avatar
Man måste betala hyran åsså

(FB) Göteborg: explosion Fakta Mark Lorentzon
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Det kan ju kanske ha påverkat hyresvärdens beslut att vräka honom.
Det viktigaste med beslutet är vräka verkar hänga samman med att hyresgästen inte har betalat hyran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in