2021-10-06, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag konstaterar att du så fort du blir svarslös och förlorar en diskussion, så börjar du helt och hållet att fokusera på min person. Jag inser att detta hade kunnat vara en skön utväg, om den inte hade varit så förbenat enkel att avslöja.

Så, tillbaks till topic, du tycker att det finns en enorm skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är obefintlig. Vänligen berätta hur du tänker när du skriver så. Inser du själv att du gör dig lite löjlig och onödigt bias i dina bedömningar av ord?
Ok, fint. Jag accepterar att du inte vill svara på mina frågor om ditt inkonsekventa resonemang i historien och duckar, slingrar dig och sticker huvudet i sanden istället. Det är ju inte första gången så jag borde kanske redan ha förstått det. Så får man vara, även om diskussionerna blir omotiverat långtråkiga med en så ensidig approach. Släpper därför försöken och konstaterar att jag inte längre behöver fundera på om du projicerar ut dina tillkortakommande på meningsmotståndare eller inte. Nu vet jag.
Tack och God Eftermiddag!
2021-10-06, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Trådens eget incelsvin Kubun hänvisar till ”kvinnlig list” i fastighetsaffären. Kan inte vara lätt att se att kvinnor vill ha ett eget boende för sig och sina barn. Sådant måste Kubun givetvis stoppa. Vilken djävla looser.
På vilket sätt är Kubun så djävla mycket lösare än oss andra i den här tråden?

I övrigt tycker jag att du har rätt i att barn och deras föräldrar ska ha en egen bostad. Tycker bara att de inte bör lura och pressa till sig en från de som inte vill sälja, dvs inte gör det av sin egna fria vilja.

Särskilt inte när styrkeförhållandena är så stora med en ung, stark och rapp Ebba med följe mot en försvagad funktionsnedsatt ensam åldring.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-06 kl. 13:34.
2021-10-06, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag ska hjälpa dig då.
En handling är fritt vald om och endast om den handlande Esb hade kunnat välja att avstå ifrån handlingen.
Det kunde han ju eftersom hon inte hade utövat någon påtryckning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65
Ditt påstående om att jag blev svarslös är en av dina vanföreställningar! Du får gärna skriva "utan tvång" men utan "någon form av tvång" är ärligare och det som rätten använder. För dig som är oärlig är detta inte av betydelse, men det är det för oss som tror på lag och rätt och inte vill ha det pöbelvälde du och dina gelikar eftersträvar. Vad fri vilja är tycker jag braattha beskriver på ett ypperligt sätt. Läs och lär Krmkr!

Ok, du blir jätteimponerad över filososofiskt ABC genom copy-paste av beskärda delar ur Wiki. Du får dock ursäkta att vi som gått vidare från texter som den från Barnens bibel, behöver lite mer än infantilism för att bländas. Men säg för all del till om du är beredd att hoppa upp några paradigm, så kan vi fokusera lite på ett av filosofins mest centrala och heterogena begrepp — Den Fria Viljan. Vill dock påpeka att den inte har något att göra med det vi skrivit om här tidigare, vilket både du braattha hade vetat om ni förstått vad ni läste.

I alla händelser är det inte utan att jag och andra som förstår detta ler i mjugg, när vi åser att ni tycker att "ej tvång" är en synonym till "av egen fri vilja".
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-06 kl. 13:37.
2021-10-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ok, du blir jätteimponerad över filososofiskt ABC genom copy-paste av beskärda delar ur Wiki. Du får dock ursäkta att vi som gått vidare från texter som den från Barnens bibel, behöver lite mer än infantilism för att bländas. Men säg för all del till om du är beredd att hoppa upp några paradigm, så kan vi fokusera lite på ett av filosofins mest centrala och heterogena begrepp — Den Fria Viljan. Vill dock påpeka att den inte har något att göra med det vi skrivit om här tidigare, vilket både du braattha hade vetat om ni förstått vad ni läste.

I alla händelser är det inte utan att jag och andra som förstår detta ler i mjugg, när vi åser att ni tycker att "ej tvång" är en synonym till "av egen fri vilja".

Det är inte lätt för oss förståndiga när man har med dårar som Krmkr med angang att göra. Det är som det är sagt: Man skall inte försöka diskutera med en dåre den drar ned en till sin nivå och står en på erfarenhet.

Jag hoppas ni andra orkar fortsätta försöka få Krmkr att dra sitt förnuft tillfånga. Jag gör det inte. För mig är lag och rätt det viktiga, inte att vinna en diskussion med infantila politiska megafoner. Tinget skall besluta och förhoppningsvis kommer lagen att stå i centrum och inte fantasier. Vi måste ha en fastighetsmarknad som fungerar i Sverige och då får man inte ändra sig utan sakliga skäl bara för att man pressas från sina "vänner" som borde stå på ens sida.
2021-10-06, 13:47
Bannlyst
Har tanken någonsin varit uppe att vi har med två luriga och pressande kvinnor att göra, som drar i Esbjörn från varsitt håll? Då hade i alla fall pusselbitarna passat ihop, att Esbjörn är en person som inte förmår bättre än att han låter sig luras och pressas.

Som det är nu ger Esbjörn uttryck för; mot somligas bestämda uppfattning; att han lurats och pressats av Ebba, medan samma personer äcven menar att han lurats och pressats av Majkgård, trots att han inte bekräftar detta. Är det verkligen möjligt att ni inte ser det barocka i detta motsägelsefulla resonemang, där två pressande kvinnor i alla fall hade burit logikens kännetecken.
2021-10-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ok, fint. Jag accepterar att du inte vill svara på mina frågor om ditt inkonsekventa resonemang i historien och duckar, slingrar dig och sticker huvudet i sanden istället. Det är ju inte första gången så jag borde kanske redan ha förstått det. Så får man vara, även om diskussionerna blir omotiverat långtråkiga med en så ensidig approach. Släpper därför försöken och konstaterar att jag inte längre behöver fundera på om du projicerar ut dina tillkortakommande på meningsmotståndare eller inte. Nu vet jag.
Tack och God Eftermiddag!

Jag är väldigt glad att du så tydligt tar avstånd från mitt inlägg och tycker att det projicerar skribentens tillkortakommande på meningsmotståndare och har en ensidig approach. Anledningen till min glädje beror givetvis på att inlägget till 98 % är en direkt kopia av ditt tidigare inlägg. Jag håller med om att det saknar verkshöjd.

Citat:
Jag konstaterar att du så fort du blir svarslös och förlorar en diskussion, så börjar du heöt och hållet att fokusera på min person. Jag inser att detta hade kunnat vara en skön utväg, om den inte hade varit så förbenat enkel att avslöja.

Så, tillbaks till topic, du tycker att jag ljuger när jag skriver att det finns en skillnad mellan "utan tvång" och "av egen fri vilja", medan skillnaden mellan "utan tvång" och utan "någon form av tvång" är enorm. Vänligen berätta hur du tänker när du skriver så. Inser du själv att du gör dig lite löjlig och onödigt bias i dina bedömningar av ord?
2021-10-06, 13:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Du jag har garanterat belägrat mångdubbelt fler kvinnor än du och det ser man med lätthet på just att du så skamligt hoppar på denna så utsatta grupp som framlever sina liv i djupaste tragisk konstant sorg. Att du inte har förstånd till bättre det har vi sett men nu visar du verkligen fram ditt fula tryne. Tror du blir en större man av att chikanera andra svagare bröder.

Ja inte bara kvinnlig list å politisk slughet nyttjade hon till max utan även det vi nyligen avhandlat - nämligen sin stjärnglans som en av Sveriges absolut mest kända och ständigt exponerad i TV och det redan innan hennes husaffärsdebacle.

Ja, Ebba är känd, men det är både på gott och ont. Har Esbjörn sagt någonting om att han gick dit för att få träffa en kändis? Om han inte är KD:are, så lär han inte vara så imponerad av en partiledare från det hållet, även om det är en i byn.
2021-10-06, 13:55
Medlem
Citat:
Har tanken någonsin varit uppe att vi har med två luriga och pressande kvinnor att göra, som drar i Esbjörn från varsitt håll? Då hade i alla fall pusselbitarna passat ihop, att Esbjörn är en person som inte förmår bättre än att han låter sig luras och pressas.

Som det är nu ger Esbjörn uttryck för; mot somligas bestämda uppfattning; att han lurats och pressats av Ebba, medan samma personer äcven menar att han lurats och pressats av Majkgård, trots att han inte bekräftar detta. Är det verkligen möjligt att ni inte ser det barocka i detta motsägelsefulla resonemang, där två pressande kvinnor i alla fall hade burit logikens kännetecken.
Esbjörn är i en tydlig beroendeställning till madamen på Odalgården som sköter hans dagliga liv med mat, tvätt, städning och hans personliga hygien. Det är därför hemtjänstpersonal, till skillnad mot kursgårdskurtisaner, inte får ta emot gåvor eller arv. Lagstiftarna har sett den stora risken med att äldre blir känslomässigt bundna till sina hjälpare, andra däremot är snabba att utnyttja detta.
2021-10-06, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappa65

Jag hoppas ni andra orkar fortsätta försöka få Krmkr att dra sitt förnuft tillfånga. Jag gör det inte. För mig är lag och rätt det viktiga, inte att vinna en diskussion med infantila politiska megafoner. Tinget skall besluta och förhoppningsvis kommer lagen att stå i centrum och inte fantasier. Vi måste ha en fastighetsmarknad som fungerar i Sverige och då får man inte ändra sig utan sakliga skäl bara för att man pressas från sina "vänner" som borde stå på ens sida.
Hoppar över att kommentera dina obligatoriska självförklenande invektiv. Hoppas det är ok att jag gärna försöker hålla en viss nivå?

Du börjar storvulet, sturskt och framåtlutat med att stipulera att lagen ska stå i centrum, eftersom du tycker att lag och rätt är mycket viktigare än fantasier. I kommande mening skriver du dina overifierade fantasier om att Esbjörn är pressad av sina vänner, som om de vore sanningar.

Inser du själv hur ofantligt inkonsekvent och ologisk du är, tom på det område som du påstår dig värna om?
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-06 kl. 13:59.
2021-10-06, 14:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Okay, jag biter. Hur har Ebba pressat Esbjörn? Till skillnad från Majkgård som ser till att Esbjörn får mat i magen, sköter hans hygien och ger honom ett hem (och inte bara en bostad), vad har Ebba att komma med i påtryckningsväg?

När skulle denna press ha skett? Bara på kontraktsdagen, eller konstant under dessa två månader?

Om Esbjörn har känt sig pressad under resans gång, varför har han inte gjort sig okontaktbar tidigare? Han har förmågan att göra sig själv okontaktbar om han vill och har så gjort även mot Ebba.
2021-10-06, 14:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Esbjörn är i en tydlig beroendeställning till madamen på Odalgården som sköter hans dagliga liv med mat, tvätt, städning och hans personliga hygien. Det är därför hemtjänstpersonal, till skillnad mot kursgårdskurtisaner, inte får ta emot gåvor eller arv. Lagstiftarna har sett den stora risken med att äldre blir känslomässigt bundna till sina hjälpare, andra däremot är snabba att utnyttja detta.
Ja, att du inte förmår att inse det inkonsekventa i din konspirationsteori var inget som förvånande. Oddsen för det var mycket låga.

Jag tänkte mer på de som klarar av att höja blicken från sin egen navel och inte så lätt fastnar i prestige.
2021-10-06, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Okay, jag biter. Hur har Ebba pressat Esbjörn? Till skillnad från Majkgård som ser till att Esbjörn får mat i magen, sköter hans hygien och ger honom ett hem (och inte bara en bostad), vad har Ebba att komma med i påtryckningsväg?

När skulle denna press ha skett? Bara på kontraktsdagen, eller konstant under dessa två månader?

Om Esbjörn har känt sig pressad under resans gång, varför har han inte gjort sig okontaktbar tidigare? Han har förmågan att göra sig själv okontaktbar om han vill och har så gjort även mot Ebba.
Jag tänkte egentligen att du skulle svara på dina frågor. Att laborera med tanken på att Esbjörn har lätt för att låta sig påverkas, luras och manipuleras. Inte bara av en enda person i livet utan som en personlighetsegenskap som han har. Kanske som en följd av hans ålderssvaghet, kanske som han alltid har varit. Vad kan Ebba haft att komma med i påstryckningsväg? Jag kan personligen komma på massor, men vill undvika att komma in i polemik under detta tankeexperiment.

Jag har ju sett hur du skickligt hanterat frågor för att vända det till Ebbas fördel många gånger. Försök för en stund att sätta Esbjörn i fokus, vad han själv säger och hur Ebbas påtryckningar skulle kunna gått till.

Jag lovar att inte hålla dig ansvarig för dem utanför denna diskussion.
Senast redigerad av Krmkr 2021-10-06 kl. 14:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in