2021-10-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
I början på fupen, en utav poliserna som var först på plats, var det inte?

Red: sida 12-13 (fupens sidotal)
ska kolla
2021-10-05, 21:59
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Men hon verkar ju haft klippkort på psyket i flera år och minst två diagnoser. Det kan hon inte fejka. Sen lär hon bli dömd för mord ( med all rätt) ändå men det går ju inte att förneka att hon har mentala problem.
Jodå, absolut så går dessa diagnoser att fejka om man nu vill det.

Men mentala problem det har hon.
2021-10-05, 22:48
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag har ingen aning, mer än att rumpbilden inte var så smickrande i Fupen😅
När man föreställer sig de två bredvid varandra så🤣🤣
Jag vill gärna veta mer om E
När blev han beroende, osv. Det har skrivits om att de träffades på behandlingshem, men jag vet inte, får snarare känslan att L för.förde E och nästlade sig in.
Hela hennes sjukdomshistorik med massor av droger, rånat en mack(!), psyksjuk, vapenlicens, det känns riktigt shady, hur hon fick det.. sen försöka med att hon mår dåligt på skolan, antroposofJärna.. jag får en känsla av en misserabel kvinna som gått från famn till famn, tills männen fått nog. Hon är manipulativ och utnyttjar männens svaghet, självmedicinerar, att vara psyksjuk har blivit hennes livsstil, hon framhäver hur hon fått kämpa, samtidigt har det strösslats sjukskrivningar och piller efter henne. Hon gickbinte klart grundskolan. Om man gör en tidslinje, så har hon inte åstakommit mycket i sitt liv, bara tagit rygg på andra och spelat på sitt utseende. Fy fan.

En fantastisk bra sammanfattning Du har!
L var på fel väg redan när grundskolan gick åt helvete.
Resterande delen av livet har gått ut på att gråta sig fram i samhället, kränga ungar,supa, knapra piller och försöka nagla fast någon s.k pojkvän så länge det går tills dess att de inte orkar med henne längre.
Man kan ju fundera på hur många arbetsdagar denna kvinnan har presterat i livet…..

Ett axplock av idiotbeskrivningar ur FUP.
Hon fick en bil från E vilket enligt henne var totalt meningslöst. Sen beklagar hon sig i nästa andetag hur fan skulle hon få bort sina prylar om hon inte hade tillgång till bilen..
Sitter och tittar på lägenheter väl medveten om att hon inte skulle kunna få någon eftersom hon var skuldsatt och i k/k
Listan kan göras hur lång som helst.

Exet K var ju ganska tydlig med att han insåg att han bara blev en sämre människa i hennes närhet.
K kom ur det hela med livet i behåll kanske bara för att han har agerat vårdnadshavare för alla ungar.
Ännu ett exempel där någon anhörig,ex etc borde ha satt stopp för denna cirkusen redan på högstadienivå.
Det L nu skall ägna sig åt under sitt långa fängelsestraff är:

1. Drogfri
2. Se till att barnen hamnar hos någon som kan erbjuda en vettig uppväxt.
3. Sluta beklaga sig över hur jobbigt allt är: Ta tag i livet helt enkelt.
4. Sluta utgå från att Soc,Sjukvård, samhället i övrigt och s.k pojkvänner skall ta hand om henne.

Efter avtjänat straff och med ovanstående punkter på agendan så kanske det finns en minichans för henne att få ett hyggligt förortsliv.

Tyvärr tvivlar jag dock på att hon kommer att klara det.

Tyvärr lite av en inblick i Sveriges bottenträsk
2021-10-05, 23:52
Medlem
Som jag sagt från början och blev så påhoppad för - Lydia är White trash som bara levt på andra. Knarkat och prostituerat sig (nu heter det tydligen våldtäkt)

Vore intressant att höra Lassefjantens förklaring här - enligt honom så hade ju haft alla sina barn hela tiden. Var inte ihop med Emil, och hade bostad som hon betalade 12 000 kr för. Emil hade inte köpt henne en bil. Hon var bara kompis med Emil.
Lassefjant var garanterat en av dem som låg med henne vid sidan av. Hon har ju aldrig kunnat vara trogen. För han hade alla fel man kan ha. Men krigade satan minsann
2021-10-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
En fantastisk bra sammanfattning Du har!
L var på fel väg redan när grundskolan gick åt helvete.
Resterande delen av livet har gått ut på att gråta sig fram i samhället, kränga ungar,supa, knapra piller och försöka nagla fast någon s.k pojkvän så länge det går tills dess att de inte orkar med henne längre.
Man kan ju fundera på hur många arbetsdagar denna kvinnan har presterat i livet…..

Ett axplock av idiotbeskrivningar ur FUP.
Hon fick en bil från E vilket enligt henne var totalt meningslöst. Sen beklagar hon sig i nästa andetag hur fan skulle hon få bort sina prylar om hon inte hade tillgång till bilen..
Sitter och tittar på lägenheter väl medveten om att hon inte skulle kunna få någon eftersom hon var skuldsatt och i k/k
Listan kan göras hur lång som helst.

Exet K var ju ganska tydlig med att han insåg att han bara blev en sämre människa i hennes närhet.
K kom ur det hela med livet i behåll kanske bara för att han har agerat vårdnadshavare för alla ungar.
Ännu ett exempel där någon anhörig,ex etc borde ha satt stopp för denna cirkusen redan på högstadienivå.
Det L nu skall ägna sig åt under sitt långa fängelsestraff är:

1. Drogfri
2. Se till att barnen hamnar hos någon som kan erbjuda en vettig uppväxt.
3. Sluta beklaga sig över hur jobbigt allt är: Ta tag i livet helt enkelt.
4. Sluta utgå från att Soc,Sjukvård, samhället i övrigt och s.k pojkvänner skall ta hand om henne.

Efter avtjänat straff och med ovanstående punkter på agendan så kanske det finns en minichans för henne att få ett hyggligt förortsliv.

Tyvärr tvivlar jag dock på att hon kommer att klara det.

Tyvärr lite av en inblick i Sveriges bottenträsk

I så fall är det något synnerligen märkligt i historien, då hon lyckats läsa in gymnasiekompetensen för att klara både allmän och särskild behörighet samt blivit antagen till utbildningsprogrammet Landskapsarkitekt på SLU i Uppsala. Det tyder snarast på en stark person med viss intellektuell förmåga och vilja att förändra sitt/barnens liv till det bättre för framtiden.

Så under någon period tycks hon haft viss stabilitet och ordning i sitt liv. Att hon de senaste åren och med sitt bagage blev allt mer psykisk nedbruten för att "klappa igenom" totalt är en fruktansvärd sorglig historia som drabbar så många.
2021-10-06, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag har inte ifrågasatt L, det jag menar var gällande att Em*l skulle haft såna problem, som skribenten antyder.

Han var inskriven/deltog i ett beroendeprogram för alkoholproblematik som han inte lyckades följa riktigt. Så ja, E hade vissa problem vilka låg bakom hans flytt till Bålsta och byte av arbetesgivare.
2021-10-06, 00:09
Medlem
Hade ett av barnen på allvar sett sin pappa skjuten??
Fy fan, stackars barn om det stämmer.

Sen en fundering..
Inte van att läsa FUP så va snälla...
En del av beslagen står det "utlämnat" på.
Betyder det att någon anhörig till E hämtat grejerna eller vad?
Minns inte riktigt vad det var för beslag tyvärr.

Ang att många sidor journalanteckningar finns så är min tanke dubbel.
En dag är barnen stora och kan läsa, några vuxna kanske pratar om det och deras barn hör osv.
Samtidigt så är det intressant information då det någonstans visar att hon är trasig.

Läst tråden och FUP och får känslan av att dom två skulle inte ens haft ett one night för dom var skadliga för varann.
2021-10-06, 00:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
I början på fupen, en utav poliserna som var först på plats, var det inte?

Red: sida 12-13 (fupens sidotal)
Polisen som körde hollywood-all-in i sitt PM? Herrejösses, så pinsam?
2021-10-06, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80y
de har öppet mellan 9-15 tis o torsd så tydligen dagsöp han eller så äre skitsnack

E är tydligen från Bålsta och närpolisen kanske känner honom sedan tidigare, verkar känna Es barn, så polisens öppettider idag kanske inte har med saken att göra alls.
2021-10-06, 00:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Vad ska man göra för att bli välkänd hos lokalpolisen som alkoholmissbrukare? Emil verkar ju ha haft ett hyfsat ordnat liv med jobb, hus, körkort och vänner. Sen förtjänar han VERKLIGEN Inte att bli mördad men jag undrar varför han var känd hos polisen för sitt missbruksproblem. Han verkar inte ha kört rattonykter eftersom han har körkortet kvar.

Jag tror också att alkoholmissbruk är en sjukdom.

Tja, E hade väl bott i Bålsta i hela sitt liv. Suttit på bykrogen i tid och otid kanske, olika fester som fått polisnärvaro på kanske. Kanske spenderat ett flertal nätter i fyllecellen genom åren, pga kan inte ta hand om sig själv.....

Spekulation, bara.

Men de 2 stockholmsförorter som jag har bott i så såg man snabbt vilka de lokala alkisarna var som stammisar på bykrogen.
2021-10-06, 00:27
Medlem
Tycker detta är tragiskt för båda parter! Lätt o dömma någon när man själv inte vart på plats eller veta exakt bakgrund till denna tragiska händelse! 2 familjer får tyvärr leva med denna trista händelse så länge dom lever. Tankar går till både Emil samt Lydia och deras anhöriga.....så onödigt men vi har inte hela historien så av respekt så tänk på vad ni säger i detta forum. Mvh Peter Skantz
2021-10-06, 00:28
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Med tanke på hur psykvården, vården överhuvudtaget ser ut, så är det ingen som har koll.
Årskontroll...det händer mycket på ett år. När man läst de journaler som kommit ut med fupen, är det tydligt att den läkare som för tillfället ska bedöma patienten, inte har gått igenom äldre journaler.
Obland är hon rökare, ibland aldrig rökt, ett år ingen medicin, nästa köper hon på svarta marknaden. Inget alkoholmissbruk, men varför har hon då antabus?
Hejja Sverige friskt humör!
Det finns knappt engagerade läkare, det finns ingen tid att sätta sig in i varje patient. Som en jävla cirkus. Så, jo, det går att fuska med systemet.

Jaa, eller alternativet att ingen får någon riktig hjälp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in