2021-10-06, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Ändå aningen märkligt.

Verkar haft ett fast jobb, 3 småbarn där hemma, svensk fru, kristen, småsaker i brottsregistret, medelålders.

Verkar blivit helt ihjälpepprad.

Jag tror inte detta är kopplat till brottslighet utan kanske någon affär han hade med fel kvinna eller skjuten av misstag eller något.

Jag tycker inte rån/grova rån är småsaker. Dessutom är det i princip alltid toppen av ett isberg personerna är dömda för.
Citera
2021-10-06, 13:25
Medlem
mastarns avatar
19 skott? alltså..

Verkar som någon verkligen verkligen ville ha honom död... lutar åt att det var personligt i såfall, då han inte riktigt passar in på gemene gängkriminell så tror jag på följande:

Love or Money

Teori 1

Han hade en affär men någons fru/flickvän och denna ville återupprätta sin heder och det rejält...

Teori 2

Han blåste fel person/personer på en större summa 💵 💵 och antagligen någon han hade relation till sedan innan och detta gjorde då sveket oförlåtligt.

Eller Wildcard de tog fel offer helt enkelt tough luck i såfall
Citera
2021-10-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Jag tycker inte rån/grova rån är småsaker. Dessutom är det i princip alltid toppen av ett isberg personerna är dömda för.
Kom igen nu. Han dömdes för ett rån 2009 (!). Sedan dess ett rent register.
Citera
2021-10-06, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Det är alltid samma visa i trådar med invandrare dom är så snälla osv. oftast bara snömos. Han är ju t.ex. dömd för brott om namnet i tråden är rätt. Någon som vet vad det gällde?

Han dömdes 2009 för grov stöld och brott mot knivlagen (knogjärn) till skyddstillsyn med samhällstjänst 140 timmar enl Lexbase
Citera
2021-10-06, 13:41
Medlem
Har svårt att tro att BO var den egentliga måltavlan.
Citera
2021-10-06, 13:48
Medlem
Kan omöjligt ha varit rätt person som blivit skjuten.. oavsett hans domar tidigare så tillhör han knappast gängmiljö, troligare att han ingripit av någon anledning och då blivit skjuten, tro va ni vill men de här är en stor chock
Citera
2021-10-06, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Varför blev han skjuten då? Har du nån egen teori?
Nix har inte en aning om varför eftersom han levde ett Svensson liv! Jag själv har varit kriminell i 10 års tid Men jag lever på den rätta sidan om lagen sedan 23 år tillbaka vilket innebär tycker du att jag är en kriminell person då då har man fullständigt fel men slut skrivet! Har man jobb fru o barn kan du inte eller alla här bli mer Svensson skriver inte mer nu….
Citera
2021-10-06, 13:52
Medlem
Det var 6 skott som hördes, hörde ingenting efteråt trots att vissa har sagt att de hört ett fordon lämna platsen. Dock regnade det ganska mycket med smatter på fönsterrutor. Men vi hörde ingenting förrän polisen anlände några minuter senare.
Citera
2021-10-06, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gul-apelsin
Det är alltid samma visa i trådar med invandrare dom är så snälla osv. oftast bara snömos. Han är ju t.ex. dömd för brott om namnet i tråden är rätt. Någon som vet vad det gällde?
Från tidigare i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Nja, domen jag nämner ovan där han stod åtalad för rån härrör från september 2009, så ett decennium är kanske mer rättvisande. Vid det tillfället var han bland annat misstänkt för att tillsammans med flera andra ha deltagit i en misshandel där de i grupp slog ner en ensam, för dem obekant person med 5-10 slag i ansiktet och sedan sparkade honom i huvudet flera gånger när han låg ner. Nahir erkände att han ingick i gruppen, men förnekar att han deltog i misshandeln. Däremot erkände han att han rotade igenom mannens fickor när han låg nerslagen på marken och stal hans mobiltelefon samt plånbok.
Ja, en riktigt fin kille alltså...
Citera
2021-10-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSwe
Vi försöker inte smutskasta någon utan bara ta reda på fakta. Men du kanske kan garantera att han hade rent mjöl i påsen?
Vill du ta reda på fakta kontakta en väldigt nära anhörig så har du fakta
Citera
2021-10-06, 14:13
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKITGUBB3
.....
Är det ett gängrelaterat mord? Har inte kunnat läsa mig till detta. Det kan lika gärna varit så att BO har legat med fel kvinna och en svartsjuk man kan vara GM.
Citera
2021-10-06, 14:15
Medlem
SKITGUBB3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeffeOe
Är det ett gängrelaterat mord? Har inte kunnat läsa mig till detta. Det kan lika gärna varit så att BO har legat med fel kvinna och en svartsjuk man kan vara GM.

Det var Muharrem som började prata om gäng så du får fråga honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in