2021-10-06, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustaf73
Han var en god människa intressera sig av att hjälpa dom som hamnat snett i livet med sysselsättning mm och var engagerad i säkra gator och jag som skriver detta är född i Sverige och kan inte beskriva i ord vad jag känner med hans familj mm R.I.P

Det är tragiskt, men att en man blir skjuten med 10 skott för att han är en god människa har jag lite svårt att tro...
Citera
2021-10-06, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skriventen
Om han va lugn och skötsam varför blev han mördad då?

Jag undrar samma sak. Nog förtjänar man inte att bli brutalt mördad på detta vis, men vad var anledningen? Fanns det ens någon anledning?
Må han vila i frid och må hans fru, barn och resten av familjen finna någon form av frid i den kaos de måste befinna sig i.
Ett sjukt jävla land Sverige har kommit till att bli. Skrämmande!!
Citera
2021-10-06, 12:15
Medlem
Varför blev han skjuten? Var han involverad i kriminalitet? Eller ett störningsmoment för de kriminella gällande narkotikaförsäljning? Hamnat i gräl med någon blatteunge med pistol?
Citera
2021-10-06, 12:16
Medlem
Citat:
Du vet inte vem han är du förnedrar bara hans familj när du skriver så ta reda på sanningen innan du skriver grejer till mig som inte stämmer
Citera
2021-10-06, 12:17
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuan
Han vars namn som förekommer i tråden berättar lite om sitt liv i denna artikeln från 2019.

https://corren.se/nyheter/linkoping/vag-av-bilbrander-skakar-stadsdelen-om5667958.aspx
Bra artikel.
Jag gissar att det var hans engagemang med ungdomar som gjorde att han knäpptes. Några/någon tyckte att han lägger sig i saker som han inte hade att göra med. Lösningen på mordet finns i offrets mobiltelefon., tror jag. Där kommer polisen att hitta kommunikation med mördare. Kanske stämde de träff och han blev mördad? Eller han som stämde träff hade i uppdrag att locka ut offret och någon annan avrättade offret.

Det här mordet tror jag att polisen löser. De har nog en/flera mgm i förvar innan veckan är slut.
Den som sköt är troligen ung, 17-20 år tror jag. Men gjorde det på uppdrag av någon äldre, typ en ledare som är 25-35 år. Kanske någon av offrets gamla vänner.
Jag tror absolut att han lämnat det kriminella och var på de godas sida nu.

Så otroligt hemskt att han skulle plikta med livet. Tre barn förlorar sin pappa. En kvinna förlorar sin man. Hoppas att de skyldiga får långa straff.
Citera
2021-10-06, 12:17
Medlem
Citat:
Han var en god människa intressera sig av att hjälpa dom som hamnat snett i livet med sysselsättning mm och var engagerad i säkra gator och jag som skriver detta är född i Sverige och kan inte beskriva i ord vad jag känner med hans familj mm R.I.P

Det kanske bara är vad du har sett.

Vi får väl se vad som kommer fram med tiden.

Jag bodde ett tag granne med en ynklig kvinnomisshandlare, ingen på gården visste någonting, vi trodde bara att hans fru var så där vanligt Polack-spacklad med massor av smink och parfym för att det anses se "lyxigt" ut bland forna öststatare.

I själva verket spacklade hon över spåren efter daglig misshandel som ingen visste om.

Många på gården tyckte om gubben hennes, som var hjälpsam och trevlig, jag ogillade honom från start då han absolut hatade alla djur från vilda fåglar och igelkottar till folks katter och hundar, och dessutom luktade han alltid sprit, dolt av vidrigt rakvatten

Du kanske bara har sett fasaden?
Citera
2021-10-06, 12:19
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Jag tror för att han försökte förhindra att unga skulle rekryteras till en kriminell bana.
Och för att han försökte få unga att lämna redan påbörjad kriminell bana.
Citera
2021-10-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSwe
Det är tragiskt, men att en man blir skjuten med 10 skott för att han är en god människa har jag lite svårt att tro...
Det jag skrev är sant ta reda på sanningen innan du ni utrycker er vad är problemet tänker inte svara på vissa av era skit kommentarer tänk på hans familj i stället………
Citera
2021-10-06, 12:26
Medlem
Citat:
Det jag skrev är sant ta reda på sanningen innan du ni utrycker er vad är problemet tänker inte svara på vissa av era skit kommentarer tänk på hans familj i stället………

Vi försöker inte smutskasta någon utan bara ta reda på fakta. Men du kanske kan garantera att han hade rent mjöl i påsen?
Citera
2021-10-06, 12:32
Medlem
Citat:
Du vet inte vem han är du förnedrar bara hans familj när du skriver så ta reda på sanningen innan du skriver grejer till mig som inte stämmer
Han förnedrar väl för fan ingen genom att fråga dig, som verkar ha lite koll, varför han blev mördad. Speciellt då han enligt din utsago var lugn och skötsam nu. Frågan är väl berättigad?

Sen är det inte helt orimligt att anta att någon som avrättas med 10 skott, inte har helt rent mjöl i påsen själv? Naturligtvis kan det hända och har hänt, men det är absolut inte det vanliga.
Citera
2021-10-06, 12:35
Medlem
Citat:
Sen är detta supertragiskt för de närstående, naturligtvis. Men om de som stod honom när är smarta, så håller ni er borta ifrån flashback. Det blir många skitkommentarer osv när folk spekulerar eller häver ur sig rasistiskt skit. Så är det bara. Håll er därför härifrån och har ni något att komma med så gå till polisen. Simple as that.
Citera
2021-10-06, 12:37
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Varför blev han skjuten då? Har du nån egen teori?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in