2021-10-02, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gsigora
Kanske utredningen men inte domen.

Någon skrev att jag bara läste delen om Mehdi - jag läste hela domen och helt ärligt tyckte jag att den var svag när det kommer till varför sonen inte kunde bo hos Madde. Jag minns inte exakt men vet att dom tryckte på att hon levde ett ostabilt liv och hade haft problem tidigare, tror även att det stod att hon inte ville samarbeta mer socialtjänsten men är osäker.

Om ni vill tro att jag hittar på så fine för mig, jag har ingen möjlighet att komma åt domen nu och eftersom jag hittade den av en slump hade jag ingen anledning att skriva ner målnummer eller liknande.

Det stämmer att om en vårdnadstvist gått så långt att den strandat i familjerätten och avgjorts i tingsrätten, vilket är en tidsutdragen process, så är domen offentlig. Det finns ingen dom.
Senast redigerad av Septemberflicka 2021-10-02 kl. 22:54.
Citera
2021-10-06, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Vet inte nåt om nån som eller så,vet bara varit otroligt mycket bråk mellan partners och Madde använt ungen mot mehdi.vaf som stämmer eller vad vet jag ej.
Men däremot vet jag mehdi verkligen gjort allt för ändra sitt liv till de bättre sen han lämnade fängelse 2018.just för sonens skull,medan alla vet Madde inte ändrat sig ett skit

Det är nog många som sett han har försökt men ständigt intriger o bråk. Hon är ju känd för o dra uppmärksamhet o skriverier till sig. Sen att hon har svårigheter o göra saker laglydigt funkar inte så bra med barn.. tror nog att nåt stort kommer rullas upp nu..
Citera
2021-10-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piraya1990
Det är nog många som sett han har försökt men ständigt intriger o bråk. Hon är ju känd för o dra uppmärksamhet o skriverier till sig. Sen att hon har svårigheter o göra saker laglydigt funkar inte så bra med barn.. tror nog att nåt stort kommer rullas upp nu..
Jo det e fan anmält känt Madde gärna tjafsar o bråkar för minsta lilla,
De bästa för medhi hade varit Madde åker in några år så han får all tid me sonen och inte Madde i närheten som ska jävlas mm,intala sonen att medhi är den sämsta människa som finns.
Man vill bara de ska gå bra för medhi,
Citera
2021-10-06, 17:43
Medlem
Finns det någon Förundersökningen att läsa
Citera
2021-10-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Från Sydsvenskan:

"De har gått i konkurs, struntat i att betala Skatteverket och hästköpare. En har till och med förbjudits att sälja hästar. Ändå kan de fortsätta annonsera på Sveriges största sajt för hästaffärer, Hästnet. HD och Sydsvenskan åkte till en av Skånes största handlare och utgav oss för att vara spekulanter."

"Alexandra Ferm ställer upp en brunvit ponny framför oss i stallgången. Ett elva år gammalt sto från Irland, ”supersöt och genomsnäll”, enligt annonsen.
– Väldigt, väldigt snäll. Bra som förstaponny, förklarar Alexandra Ferm.
Hon driver ett av Skånes största försäljningsstall. Vi har kommit hit genom att uppge att vi är intresserade av att köpa häst. Hon vet inte att vi är journalister.
Mötet äger rum på en udde vid Västra Ringsjön i Höör, i ett stall där Alexandra Ferm hyr in sig. En gång fanns här ett framstående stuteri som sålde sina arabhästar till shejker och andra internationella kunder."

"Alexandra Ferm förbjöds i våras av länsstyrelsen att bedriva handel med hästar. Det gjorde även hennes sambo Bo Johansson och det aktiebolag som handeln i dag drivs genom.
Om de fortsätter sälja riskerar de vite på en miljon kronor. Beslutet är fastställt av förvaltningsrätten, men har överklagats.
Bakgrunden är att Alexandra Ferm och sambon flera gånger avslöjats med att hålla och sälja hästar utan det tillstånd som krävs när verksamheten är av större omfattning. Länsstyrelsen har också konstaterat flera brister i djurhållningen.
En tid efter vårt besök i stallet ringer vi upp Alexandra Ferm och ställer frågor. Hon säger att orsaken till att hon saknar tillstånd och fått förbud beror på byråkrati och ett papper som lämnats in för sent.
– Jag har fått avslag av länsstyrelsen för att jag inte förstod att jag skulle lämna in en ny ansökan när jag flyttade ut till Höör från Ljungbyhed."

"Just nu pågår en skatteutredning mot det nya aktiebolaget. Skatteverkets kontroll visade att intäkter på tre miljoner kom in på företagets konto under 2017 utan att någon redovisning eller momsbetalning skedde. Nyligen blev företaget av med sin F-skattsedel, eftersom man inte lämnat in någon deklaration.
Bo Johansson som formellt äger Stall Alexandra Ferm AB och är styrelsesuppleant vill inte kommentera förbudet från länsstyrelsen, eller skatterevisionen.
– Vi har en advokat som jobbar på detta och innan hon är klar så kan jag inte diskutera det. Men detta är inte klart på något sätt, även om förvaltningsrätten beslutat om förbud. Det är överklagat. Och vad som händer vet vi någon gång nästa år, säger han.
Stall Alexandra Ferm har inte slutat sälja hästar. Tvärtom.
Trots förbudet från länsstyrelsen, den personliga konkursen där hästköpare drabbats och den pågående skatteutredningen kan hon och bolaget fortsätta att annonsera helt öppet på Sveriges största sajt för hästaffärer, Hästnet."

Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning

Läst nåt om den 15/10 😎
Citera
2021-10-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xtrasarskrivning

15/10 har ja läst nånstans 😎 lär nog va rejäl!
Citera
2021-10-07, 16:05
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Jo det e fan anmält känt Madde gärna tjafsar o bråkar för minsta lilla,
De bästa för medhi hade varit Madde åker in några år så han får all tid me sonen och inte Madde i närheten som ska jävlas mm,intala sonen att medhi är den sämsta människa som finns.
Man vill bara de ska gå bra för medhi,
Och varför vill man att det ska gå bra för Mehdi? Du verkar inte veta hur han är. Hotar Maddes vänner och beter sig riktigt äckligt. Varför framställer du honom som en ängel ?
Citera
2021-10-07, 16:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Och varför vill man att det ska gå bra för Mehdi? Du verkar inte veta hur han är. Hotar Maddes vänner och beter sig riktigt äckligt. Varför framställer du honom som en ängel ?

Är det saker som har hänt under tiden för den villkorliga frigivningen?
Citera
2021-10-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gsigora
Kanske utredningen men inte domen.

Någon skrev att jag bara läste delen om Mehdi - jag läste hela domen och helt ärligt tyckte jag att den var svag när det kommer till varför sonen inte kunde bo hos Madde. Jag minns inte exakt men vet att dom tryckte på att hon levde ett ostabilt liv och hade haft problem tidigare, tror även att det stod att hon inte ville samarbeta mer socialtjänsten men är osäker.

Om ni vill tro att jag hittar på så fine för mig, jag har ingen möjlighet att komma åt domen nu och eftersom jag hittade den av en slump hade jag ingen anledning att skriva ner målnummer eller liknande.

*Skrattar*
Det är väl snarare så att i detta läget fanns verkligen anledning att notera uppgiften.
Du är ju ändå så pass engagerad att du följer tråden

Utan källa har inlägget ingen trovärdighet!
Citera
2021-10-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det stämmer att om en vårdnadstvist gått så långt att den strandat i familjerätten och avgjorts i tingsrätten, vilket är en tidsutdragen process, så är domen offentlig. Det finns ingen dom.

Ett omhändertagande enligt LVU, som jag tolkar det är frågan om här, innebär ju dock en dom. Helt frikopplat från vårdnadstvist.

Om någon sådan dom finns ang barnet har jag ingen aning om dock.
Citera
2021-10-07, 23:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalisma
Ett omhändertagande enligt LVU, som jag tolkar det är frågan om här, innebär ju dock en dom. Helt frikopplat från vårdnadstvist.

Om någon sådan dom finns ang barnet har jag ingen aning om dock.

Det kan stämma, det borde finnas LVU-beslut från i våras då det verkade som sonen blev externt placerad. Det är däremot hård sekretess på LVU-handlingar, inget som ligger öppet på någons arbete så obehörig kan "råka se", mer troligt att en av föräldrarna visat Gsigora handlingarna.
Citera
2021-10-08, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Det kan stämma, det borde finnas LVU-beslut från i våras då det verkade som sonen blev externt placerad. Det är däremot hård sekretess på LVU-handlingar, inget som ligger öppet på någons arbete så obehörig kan "råka se", mer troligt att en av föräldrarna visat Gsigora handlingarna.

Det kan inte vara en SOL placering eftersom jag såg ett inlägg där sonen var placerad hos faderns bror?
Kan ju också vara en lögn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in