Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-06, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Om uppgifterna stämmer är det anmärkningsvärt att fyndplatsen för väskan inte undersöktes av kriminaltektiker förrens efter flera dagar. Isf är det ett märkligt ointresse eller schabbel från utredarnas sida.
Det vet vi inte. Det är ju inte så att polisen går ut till media regelbundet och berättar om vad som sker. FU är sekretessbelagd. Det tog några dagar innan fyndet släpptes till media.
Citera
2021-10-06, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Det var ju en fredag hon försvann? (Anmäld försvunnen lördag) Så då gick det en färja 19:15 (Polferries) som stämmer bra in i tiden, dock så var ju alltså inte maken i så fall med på den eftersom han var hemma senare på kvällen/natten.

Sant. Om kroppen åkte med färjan fredag kväll måste det nästan vara planlagt. Att hämta kroppen och köra den till Ystad och lösa biljett på två timmar känns tight.
Citera
2021-10-06, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det vet vi inte. Det är ju inte så att polisen går ut till media regelbundet och berättar om vad som sker. FU är sekretessbelagd. Det tog några dagar innan fyndet släpptes till media.

Väskan hittades söndag. Polisstationen var då stängd och lämnades in måndagen. Skickades till polisen i malmö på tisdagen. Men det dröjde tills fredagen innan upphittarna förhördes.
Citera
2021-10-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Väskan hittades söndag. Polisstationen var då stängd och lämnades in måndagen. Skickades till polisen i malmö på tisdagen. Men det dröjde tills fredagen innan upphittarna förhördes.
Det är sant. Lite väl mycket saktfärdighet. Frågan är om man sett över kamerorna i området för att se om makens bil florerat i närheten.
Citera
2021-10-06, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EllDiablo
Varför nämns inte barnet nånstans som var med i bilen när maken hämtade upp B? Eller har jag missat något?
Det undrar jag med. Har frågat några gånger, men ingen svarar. Barnen är det som oroar mig mest. Var är de? Får de stöd?
Citera
2021-10-06, 11:57
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Om uppgifterna stämmer är det anmärkningsvärt att fyndplatsen för väskan inte undersöktes av kriminaltektiker förrens efter flera dagar. Isf är det ett märkligt ointresse eller schabbel från utredarnas sida.

Kl 10:05
Citat:

Citat:
Kl 10:31
Citat:
Det är sant. Lite väl mycket saktfärdighet. Frågan är om man sett över kamerorna i området för att se om makens bil florerat i närheten.

Från att "vi" inte vet till insikten att det är sant tog 26 min.

Återigen är det anmärkningsvärt oengagerat att inte det tänkta BO,s väska och dess fyndplats rönte större intresse än att det segdrogs flera av dom som alltid vilktiga första dagarna i en presumtiv mordutredning
Senast redigerad av Taggad 2021-10-06 kl. 11:59.
Citera
2021-10-06, 12:01
Medlem
Sumpings avatar
Citat:
'
Bra påpekande.
Det finns säkert övervakningskamera på Preemmacken och man får hoppas att polisen kollat.
Fyndplatsen av handväskan ligger bara ett tiotal meter från macken (enl den bild som finns i pressen).
Det är inte svårt att föreställa sig att den person som haft väskan har tankat sin bil på macken och i samband med det slängt in väskan i buskaget. Precis efter macken går den väg som leder direkt till Polenfärjan.
Det är inte heller särskilt svårt att föreställa sig att kroppen dumpats någonstans mellan Malmö och Ystad.
Citera
2021-10-06, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumping
'
Bra påpekande.
Det finns säkert övervakningskamera på Preemmacken och man får hoppas att polisen kollat.
Fyndplatsen av handväskan ligger bara ett tiotal meter från macken (enl den bild som finns i pressen).
Det är inte svårt att föreställa sig att den person som haft väskan har tankat sin bil på macken och i samband med det slängt in väskan i buskaget. Precis efter macken går den väg som leder direkt till Polenfärjan.
Det är inte heller särskilt svårt att föreställa sig att kroppen dumpats någonstans mellan Malmö och Ystad.
Det sista... då måste han väl haft en medhjälpare med tanke på att han kom tillbaka till bilen ensam? Eller ska han låst in henne nånstans, eller dödat henne, för att hämta henne senare på kvällen/natten?
Citera
2021-10-06, 12:21
Medlem
Citat:
Kl 10:05

Kl 10:31

Från att "vi" inte vet till insikten att det är sant tog 26 min.

Återigen är det anmärkningsvärt oengagerat att inte det tänkta BO,s väska och dess fyndplats rönte större intresse än att det segdrogs flera av dom som alltid vilktiga första dagarna i en presumtiv mordutredning

Jag har full förståelse att polisen inte släpper allt till media i en pågående utredning. Speciellt inte om det pågår spaning. Men dom säger att dom hoppas finna henne vid liv och då är det givetvis brådskande med tips från allmänheten. Varför har man inte eftersökt iakttagelser mellan Oxie och Ystad fre kväll till lör kväll. Kollat om någon bil på sträckan använt dashcam? Varför vänta 4 dagar med att fråga upphittarna av väskan om dom sett något i samband med fyndet, kanske t.o.m såg personen som dumpade väskan?

Även om dom redan vet att hans bil rört sig denna sträcka vid aktuell tidpunkt borde alla iakttagelser vara värdefulla.
Citera
2021-10-06, 12:48
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
]Det sista... då måste han väl haft en medhjälpare med tanke på att han kom tillbaka till bilen ensam? Eller ska han låst in henne nånstans, eller dödat henne, för att hämta henne senare på kvällen/natten?
[/b]

Citat:
Sant. Om kroppen åkte med färjan fredag kväll måste det nästan vara planlagt. Att hämta kroppen och köra den till Ystad och lösa biljett på två timmar känns tight.

"Medhjälparen" är Beata. De har planerat det ihop. Även modern är invigd.
Fetning andra stycket: Jag är säker på att även själen var med på färjan om kroppen åkte.
Citera
2021-10-06, 12:54
Medlem
ursalunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VastraGotaland
Det undrar jag med. Har frågat några gånger, men ingen svarar. Barnen är det som oroar mig mest. Var är de? Får de stöd?

Barnen är omhändertagna och placerade i en familj . Igår kom deras mormor till Sverige. Några personer startade en grupp för att hjälpa henne ekonomiskt med vistelse i Sverige.
Senast redigerad av ursalund 2021-10-06 kl. 12:57.
Citera
2021-10-06, 12:56
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

"Medhjälparen" är Beata. De har planerat det ihop. Även modern är invigd.
Fetning andra stycket: Jag är säker på att även själen var med på färjan om kroppen åkte.
Kan du utveckla vad det är som indikerar det?
På vad sätt skulle deras konspiration inkludera väskan vid bensinstationen?

Fövr, skaver hela förvinnandet en hel del.
Senast redigerad av Taggad 2021-10-06 kl. 13:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in