2021-10-06, 03:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Vad CBC - Kanadas svar på SVT - påstår är en allvarlig biverkan är oväsentligt. Det är en allvarlig biverkan om du kan få hjärtproblem.
Men lindrig myokardit är ingen allvarlig åkomma.

Du riskera betydligt allvarligare kärlproblem och mycket annat av COVID19-infektion som vaccinerna skyddar dig ifrån.
Citera
2021-10-06, 03:12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Som komplement till den artikeln jag tidigare postade (även nedan) om ökad risk för myokardit p.g.a Modernas vaccin efter 2a dosen i unga män 18-24 år i Ontario, Kanada, har kanadensaren Kelly Brown fortsatt att undersöka och analysera detta och trots att unga män som tagit andra dosen har nått en platå fortsätter myokardit att uppmätas blanda unga män i Kanada, både från Pfizers och Modernas vaccin och det är stigande kurva. Alltså långt efter att man fått en andra dos. Mycket skrämmande:

Kelly Browns twitter: https://imgur.com/BJG4xBy

Artikeln från Kanadas statsmedia: https://www.cbc.ca/news/canada/toronto/covid-19-ontario-september-29-moore-briefing-update-1.6193455
Citera
2021-10-06, 03:14
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men lindrig myokardit är ingen allvarlig åkomma.

Du riskera betydligt allvarligare kärlproblem och mycket annat av COVID19-infektion som vaccinerna skyddar dig ifrån.
Vi pratar förbi varandra. Jag menar inte allvarlig i strikt medicinisk bemärkelse; jag menar allvarlig i att något som ska skydda dig (vaccinet) inte ska ge dig sådana här biverkningar, när infektion av covid för en ung skulle vara som en vanlig förkylning. FAKTA. Är du ung och hälsosam finns det NOLL nytta med vaccinet. FAKTA.

I en undercover-intervju av eminenta Project Veritas säger folk själv från Johnson & Johnson att unga inte behöver vaccinet: https://www.projectveritas.com/news/johnson-and-johnson-children-dont-need-the-f-cking-covid-vaccine-because/.
Citera
2021-10-06, 03:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Vi pratar förbi varandra. Jag menar inte allvarlig i strikt medicinisk bemärkelse; jag menar allvarlig i att något som ska skydda dig (vaccinet) inte ska ge dig sådana här biverkningar, när infektion av covid för en ung skulle vara som en vanlig förkylning. FAKTA. Är du ung och hälsosam finns det NOLL nytta med vaccinet. FAKTA.
Du menar att fe 300+ fall av MIS-C vi sett i Sverige så här långt inte är en allvarlig komplikation.

Det är just en av de allvarliga kärlproblem jag pratar om hos unga. Tillsammans med myokardit man också ser i större utsträckning hos smittade även vid lindriga COVID19-infektioner.

Vad tror du händer med de siffrorna om vi struntar i att skydda de unga? MIS-C är ett direkt livshotande tillstånd som man kan dö av.
Citera
2021-10-06, 03:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Varnas för ny dödsvåg nu i Aftonbladet. Tydligen mycket ansträngt läge i Grekland nu trots vaccineringarna. Är väl bara en tidsfråga innan den mutationen hittar även till Sverige som numera är vidöppet. Känns som lamm till väg till slakt
Nu ska man väl inte vara alltför dramatisk men det visar hur viktigt de sista procenten är när det gäller vaccintäckning.

Man ligger bara på drygt 60+% i Grekland.
Citera
2021-10-06, 03:26
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Du påstod att vaccinet räddar liv på unga annars hade de i princip dött. Medelåldern på dödsfall är typ 83, högre än medellivslängden i många europeiska länder som är typ 82.

Nej det har jag inte påstått. Varför ljuger du? Bara läsa inlägget igen.
Citera
2021-10-06, 03:27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du menar att fe 300+ fall av MIS-C vi sett i Sverige så här långt inte är en allvarlig komplikation.

Det är just en av de allvarliga kärlproblem jag pratar om hos unga. Tillsammans med myokardit man också ser i större utsträckning hos smittade även vid lindriga COVID19-infektioner.

Vad tror du händer med de siffrorna om vi struntar i att skydda de unga? MIS-C är ett direkt livshotande tillstånd som man kan dö av.
Koppling mellan MIS-C och covid är inte klarlagd. Men nice try att ljuga.
Citera
2021-10-06, 03:27
Medlem
Citat:

I en undercover-intervju av eminenta Project Veritas säger folk själv från Johnson & Johnson att unga inte behöver vaccinet: https://www.projectveritas.com/news/johnson-and-johnson-children-dont-need-the-f-cking-covid-vaccine-because/.

Finns ingen sådan värld som du beskriver - Det är antingen Covid 19 med "Högre risker även för yngre ELLER vaccin med lägre risker. Tycker dock inte de borde vara "tvångs vaccinering" då vaccin ej är riskfritt och då kommer alltid en viss procent reagera fel på en allvarlig biverkan om det blir tvång.

MEN jämför du vaccin eller covid-19 så är sannolikheten större att du drabbas allvarligare av covid-19 myokardit punkt. Varför Fördelarna väger över risken och är NYTTA.
Citera
2021-10-06, 03:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Finns ingen sådan värld som du beskriver - Det är antingen Covid 19 med "Högre risker även för yngre ELLER vaccin med lägre risker. Tycker dock inte de borde vara "tvångs vaccinering" då vaccin ej är riskfritt och då kommer alltid en viss procent reagera fel på en allvarlig biverkan om det blir tvång.

MEN jämför du vaccin eller covid-19 så är sannolikheten större att du drabbas allvarligare av covid-19 myokardit punkt. Varför Fördelarna väger över risken och är NYTTA.
Ja, enkom för myokardit kanske, men riskerna med nuvarande vaccin är högre för unga personen än att få covid. PUNKT.
Citera
2021-10-06, 03:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Koppling mellan MIS-C och covid är inte klarlagd. Men nice try att ljuga.
Jo, så gott som och du trollar:

Multisystem Inflammatory Syndrome in Children (MIS-C) Associated with Coronavirus Disease 2019 (COVID-19)

https://emergency.cdc.gov/han/2020/han00432.asp
Citera
2021-10-06, 03:44
Medlem
Citat:
Ja, enkom för myokardit kanske, men riskerna med nuvarande vaccin är högre för unga personen än att få covid. PUNKT.

Skicka mig den data:n då på det du påstår, eller sluta trolla bara.

Jag har förståelse för att man med "oro" kan känna att vaccin är läskigt när inget är 100%. Men så är livet tyvärr inget är riskfritt.
Citera
2021-10-06, 03:50
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Skicka mig den data:n då på det du påstår, eller sluta trolla bara.

Jag har förståelse för att man med "oro" kan känna att vaccin är läskigt när inget är 100%. Men så är livet tyvärr inget är riskfritt.
Mellan 1-5% av biverkningarna hos vaccin rapporteras. Det har aldrig rapporteras så många biverkningar kring de nya covidvaccinen jämfört med alla andra vaccin under 15 års tid. Go figure.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in