Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Du menar att hon ljuger (video):
Överläkaren: Det blir konsekvensen av att inte ta vaccinet
Flera länder bland annat Frankrike kräver att vårdpersonal är vaccinerade. Vad kan man kräva när det gäller vården och vaccin? Och hur ser konsekvenserna ut av att ta vaccin eller inte?Anna Starbrink, hälso- och sjukvårdsregionråd för Liberalerna, och Karin Frisell, överläkare på IVA-avdelningen på Mälarsjukhuset i Eskilstuna diskuterar.
https://www.tv4.se/klipp/va/13367985/overlakaren-det-blir-konsekvensen-av-att-inte-ta-vaccinet
Jag tittade på klippet och hon säger augusti september, du skrev efter sommaren och det tänkte jag inte inkluderade Auguste samt inkluderade 5 dagar i oktober.
Hon säger att alla har varit ovaccinerade och att de är mellan 30 och 50, sådär. En på fyra, en på fem dör säger hon.
Så då fick jag titta igen.
I augusti och september har de som vårdats i Sörmland på IVA enligt SIR varit 86,7% ovaccinerade och 13,3% vaccinerade och det handlar om 15 personer.
11 av dessa är mellan 30-50 och alla dom har varit ovaccinerade och en har avlidit.
3st har varit äldre en 50 år. En som är 69 år och som är ovaccinerad samt 2st som är 76 år bägge vaccinerade. 69 åringen har avlidit samt en av 76 åringarna.
Det har också vårdats en 1åring som inte registrerats avliden och som självklart är ovaccinerad.
Detta är ju Sörmland, kanske det finns fler IVA avdelningar en hennes där?
Jag tänker inte säga att någon ljuger. Men detta är de uppgifter som jag hittar på SIR.
Men 3 avlidna av 15 blir ju en av fem så som hon sa men två av dem är äldre en 60 år och det var ju inte riktigt som hon sa samt att en var ju vaccinerad....
EDIT:Ser att jag skrev fel. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Jag hade kastat om vaccinerade och ovaccinerade när jag skrev hur % var för hela gruppen. Har rättat det.