2021-06-16, 20:20
Medlem
När jag drack som mest:

Färdig mat från butiken ca 69 kr, ingen färdig micro mat dom tillagas i butik och säljs.

Carbonara med bacon.
Filmjölk.
Resorb.
Två klunkar vatten i timmen.
Magnesium.
Dvitamin.

Oftast gjorde jag maten innan jag blev helt. Vill inte glömma plattan på.

Flera gånger jag ska micra och ser gårdagens mat ligga i micron 😬.

Mitt intag:
Sidfläsk, pasta, ägg, köttfärs, nötkött och potatis.

När jag känner mig helt blir det gulaschsoppa på burk.

Brukade matporra Mannerström på Youtube 😂😁
Citera
2021-10-04, 05:01
Medlem
rytaris avatar
Vad de gör på söndagar? Det går bra att supa en söndag också, krogen, hemgjort, nödraketer.
Citera
2021-10-04, 10:03
Medlem
Galdars avatar
Har arbetat med en alkoholist , han åt ofta rätt simpla saker som , prinskorv och potatis , ärtsoppa , konserver , knäckebröd med kaviar , han la mer tid på hur han skulle gömma sprit i red Bull glas flaskor i kylen i stället för att tänka på maten . Förövrigt en mycket trevlig kollega.

På söndagar "arbetade " han inom hemtjänsten där han tog hand om sin handikappade vän , ( de söp tillsammans ) .
Citera
2021-10-04, 11:13
Medlem
vadsadusadus avatar
Minns att min morbror alltid gjorde hamburgare till oss när vi var där, lagom i början av hans alkoholism. Nu har nån granne till honom sett honom handla av fiskbilen nån gång, men till vardags är det rätt ont om mat sägs det.
Citera
2021-10-04, 11:21
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rytari
Vad de gör på söndagar? Det går bra att supa en söndag också, krogen, hemgjort, nödraketer.

Vad är en nödraket :P?
Citera
2021-10-04, 11:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
3,5:a
Citera
2021-10-04, 11:25
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
3,5:a

Haha jahaja..

Föredrar smällare (2,8or)

Citera
2021-10-04, 11:26
Medlem
astmaanfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket

Det är folköl.

Anledningen till varför alkoholister slutar att äta är för att de tar energin från alkoholen, hungern försvinner. Det är runt 200kcal i en 50cl öl. Dricker man 15 enheter på en dag så ger det 3000kcal vilket är över dagsbehovet för en man. Dessutom gör de inte av med så mkt energi då de oftast sitter stilla när de häver i sig alkohol.
Citera
2021-10-04, 11:30
Avslutad
Såg en alkis som satt och åt en "korv" med pölsa. Kall. (Sån som finns med risgrynsgröt, ärtsoppa, bruna bönor.)😵🤢
Citera
2021-10-04, 13:33
Medlem
Svettiga-babbars avatar
Det finns fullblodsalkisar som jobbar heltid, tjänar bra, ofta har familj. Men de har lagt upp tillvaron så att de kan dricka mycket och ofta utan att det märks för omgivningen.

En frilansande journalist till exempel kan ju supa dygnet runt så länge artiklarna kommer in i tid. Då får man hålla sig någorlunda nykter under de timmarna man skriver och korrar. Han kanske käkar brunchbuffé med tillhörande bubbel och grogg på en söndag. Tro mig, sådana människor finns det många av.
Citera
2021-10-04, 19:56
Medlem
Om du menar Lasse på parkbänken så äter väl han det han har råd med men spriten går ju först.
På söndagar brukar ju "Alkisar" redan ha ett lager redo men om dom inte har det så är det väl handsprit eller 3,5or
Citera
2021-10-04, 21:14
Medlem
Adolf.Flodas avatar
Det jag har bevittnat på mycket nära håll, är att de äter mycket konserver såsom makrill i tomatsås, sardiner och dylikt.

När de har fyllesittning hemma i soffan så kan någon av de mindre drängfulla klämma ur sig att det kan vara bra att få i sig något i magen.

I många fall finns någon av alkisgubbarnas tanter med och tar på sig uppgiften att rota fram wienerkorvar alternativt bullens pilsnerkorv och värma på. Sedan delas det ut en eller två korvar på en papptallrik med lite senap och kechup på kanten till gänget.

Konserver har gubbarna som backup när det inte finns någon tant till hands. Det händer även att de värmer på någon slags fryst färdigrätt från Findus.

Om det ska lyxas till någon gång ibland och de har råd att ta en sväng på krogen för att supa och få i sig en matbit så är lokala kinarestaurangen med rättigheter en favorit. Där dricker de Falcon extra stark för 45 kronor och äter något de kan prata om i veckor efter i parkerna. "Wookad biff med gröönsaker och räker"

På söndagar nyktrar de oftast till och blir mindre pratglada vad jag märkt. Rökhostan och ångesten tar över för en dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in