2021-10-05, 15:50
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Dödsfallen upp 56% bland tonåringar sen de började med vaccinationer i den åldersgruppen i UK

https://dailysceptic.org/2021/10/01/deaths-among-teenagers-up-56-since-vaccine-rollout-began/?fbclid=IwAR1q5QM003dKs7fqU8Ka5QTaQZqTi5eAPe7NaR3h Ut0fdygzvslPwkCRWow

Nej, inte ”sedan de börjat vaccinera”, utan jämfört med föregående år..
Alltså ett år när folk i UK satt inlåsta.

Hur ser det ut i jämförelse med 2019?
Kan ni inte berätta!

Jag undrar bara?
Denna typen av konspiratoriska siter brukar nämligen missa att ta med information som kan vara motsägelsefullt gentemot agendan..
Citera
2021-10-05, 15:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Det handlar om 0.4% återinfekterade. Med tanke på att förflutit så kort tid sedan första infektionen (max sedan början på 2020) så handlar det högst troligt om personer med något allvarligt fel på sitt immunsystem och som förvärrats sedan första infektionen. Har man problem med immunsystem så kan vilken infektion som helst bli allvarlig.
Var står det i rapporten?

https://www.clinicalmicrobiologyandinfection.com/article/S1198-743X(21)00422-5/fulltext
Senast redigerad av arbetet 2021-10-05 kl. 15:57.
Citera
2021-10-05, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Konstigt att ingen provaxxer kommenterade ditt inlägg. Trodde de skulle komma med en bra förklaring till detta också. Allt från dåliga cykelstyren till att distansundervisning, var min gissning.

Citat:
Dödsfallen upp 56% bland tonåringar sen de började med vaccinationer i den åldersgruppen i UK

https://dailysceptic.org/2021/10/01/deaths-among-teenagers-up-56-since-vaccine-rollout-began/?fbclid=IwAR1q5QM003dKs7fqU8Ka5QTaQZqTi5eAPe7NaR3h Ut0fdygzvslPwkCRWow

Spontan tanke är att det förra året dog färre än vanligt, personer i artikeln konstaterar det själv i samband med siffrorna över 1-14 år. I det sammanhanget så nämner han att det lär varit färre bilolyckor mm än vanligt under 2020. Kan även tänka mig att det var färre drunkningsolyckor mm.

Tittar man på 1-14 år så ser man ungefär samma skillnad (fast omvänd) mellan 2019 och 2020. Det troligaste svaret är helt enkelt att 2020 är ett undantag och att 2021 är en återgång till det normala. Det intressanta är egentligen varför 1-14 år fortsatt har lägre dödlighet än vanligt.
Citera
2021-10-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nej, inte ”sedan de börjat vaccinera”, utan jämfört med föregående år..
Alltså ett år när folk i UK satt inlåsta.

Hur ser det ut i jämförelse med 2019?
Kan ni inte berätta!

Jag undrar bara?
Denna typen av konspiratoriska siter brukar nämligen missa att ta med information som kan vara motsägelsefullt gentemot agendan..

Tyvärr finns inte den åldersgruppen separat i 2019 och bakåt men jag kollade en annan åldersgrupp - 1-14 år.

2019 avled det 934 personer i denna åldersgrupp.
2020 avled det 570 personer i denna åldersgrupp.

Jag tror jag har räknat rätt:

https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/weeklyprovisionalfiguresondeathsregisteredinenglan dandwales

Det tyder alltså att 2020 var ett år där dödligheten för yngre personer var väldigt lågt och skulle förklara ökningen vi nu ser när man jämför 2021 med 2020.

Om vi gör samma jämförelse för 2019 - 2021 (fram till vecka 37) för åldersgruppen 1-14 år:

2019 - 684
2020 - 578
2021 - 531

Hoppsan.

Ska kolla sifforna en gång till - det ser konstigt ut för hela året.
Senast redigerad av Kalmar2004 2021-10-05 kl. 16:10.
Citera
2021-10-05, 16:13
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:

Tack för länk!

På euromomo kan vi se att vi har en underdödlighet i gruppen 0-14 bland medlemsländerna. Färre barn har avlidit under pandemin en tidigare år, vilket visar på att vaccinering inte är nödvändigt för barn, i all fall för deras egen del. Sedan självklart har vi en problematik kring långcovid och MIS-C.

I England kan vi se att 0-14 år har en underdödlighet 2020, som inte finns på samma sätt 2021. Jag tror inte att det beror på vaccinet att fler avlider 2021 jämfört med 2020. Även om det säkert finns några sådana dödsfall utan skillnaden ligger i att vi lever mer normalt nu, därför förolyckas fler barn i år. I Sverige har vi väl ett barn som kan ha avlidit av vaccinationen?

Men om vaccinet inte minskar dödligheten i den gruppen varför vaccinerar vi då? Detta visar ju att vaccineringen i den gruppen är helt meningslöst om man ser till avlidna. Sedan tror jag nog att det främsta anledningen till varför man gör det är för man vill minska smittan i samhället även om vi i Sverige inte vill erkänna det. Utan säger att det är för deras egen hälsas skull och för att det ska slippa en veckas frånvaro från skolan om de bli smittade.

På euromomo kan vi se att överdödligheten syns i alla andra åldersgrupper även för den 15-44 år. Den är väldigt stor den gruppen och det betyder ju inte att vi nödvändigtvis har en överdödlighet för 15-17 åringarna. Troligen har väl även de en underdödlighet.

Jag tycker att det är en skandal att barn och ungdomar 12-17 år vaccineras på skolor i bland trots att föräldrar/vårdnadshavare inte vill det. Hur kan man vaccinera människors barn mot deras vilja? Något som samhället inte kan göra med något annat vaccin. För andra vaccin kräver vårdnadshavares godkännande. Har detta hänt tidigare i modern tid? Om det sker något med barnen efter vaccinationen så vilar hela det ansvaret på beslutsfattarna, de har tagit sig rätten att göra detta med barnen över huvudet på föräldrarna.

Min son är under 12 år och inte aktuell för vaccination denna gång. Jag höll på att lära honom sitt personnr. Men nu vill jag inte att han ska kunna det. Det är det enda sätt för mig att förhindra att skolan vaccinerar honom den dagen hans åldersgrupp blir aktuell.
Citera
2021-10-05, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Tack för länk!

På euromomo kan vi se att vi har en underdödlighet i gruppen 0-14 bland medlemsländerna. Färre barn har avlidit under pandemin en tidigare år, vilket visar på att vaccinering inte är nödvändigt för barn, i all fall för deras egen del. Sedan självklart har vi en problematik kring långcovid och MIS-C.

I England kan vi se att 0-14 år har en underdödlighet 2020, som inte finns på samma sätt 2021. Jag tror inte att det beror på vaccinet att fler avlider 2021 jämfört med 2020. Även om det säkert finns några sådana dödsfall utan skillnaden ligger i att vi lever mer normalt nu, därför förolyckas fler barn i år. I Sverige har vi väl ett barn som kan ha avlidit av vaccinationen?

Men om vaccinet inte minskar dödligheten i den gruppen varför vaccinerar vi då? Detta visar ju att vaccineringen i den gruppen är helt meningslöst om man ser till avlidna. Sedan tror jag nog att det främsta anledningen till varför man gör det är för man vill minska smittan i samhället även om vi i Sverige inte vill erkänna det. Utan säger att det är för deras egen hälsas skull och för att det ska slippa en veckas frånvaro från skolan om de bli smittade.

På euromomo kan vi se att överdödligheten syns i alla andra åldersgrupper även för den 15-44 år. Den är väldigt stor den gruppen och det betyder ju inte att vi nödvändigtvis har en överdödlighet för 15-17 åringarna. Troligen har väl även de en underdödlighet.

Jag tycker att det är en skandal att barn och ungdomar 12-17 år vaccineras på skolor i bland trots att föräldrar/vårdnadshavare inte vill det. Hur kan man vaccinera människors barn mot deras vilja? Något som samhället inte kan göra med något annat vaccin. För andra vaccin kräver vårdnadshavares godkännande. Har detta hänt tidigare i modern tid? Om det sker något med barnen efter vaccinationen så vilar hela det ansvaret på beslutsfattarna, de har tagit sig rätten att göra detta med barnen över huvudet på föräldrarna.

Min son är under 12 år och inte aktuell för vaccination denna gång. Jag höll på att lära honom sitt personnr. Men nu vill jag inte att han ska kunna det. Det är det enda sätt för mig att förhindra att skolan vaccinerar honom den dagen hans åldersgrupp blir aktuell.

Jag tycker också 12 år är för lågt - från 15-16 hade rätt.

Sen tycker jag du gör fel när du kollar chansen att avlida när man är i den åldern och om det är värt att vaccinera sig.

Det kan uppstå massa andra långvariga problem om man får Covid 19.

Uträkningen gick väl till på följande sätt - man tog data tillgängligt för alla risker med att låta Covid 19 bränna igenom 16-18-åringarna och la det i en vågskål - sen tog man alla risker med att vaccinera större andelen av 16-18 år och la det i en annan vågskål. Om den ena vågskålen vägde över så valde man det i andra vågskålen.

Riskerna för skador och lidande bedömdes alltså högre om vi skulle låta Covid 19 bränna igenom de mellan 16 och 18 år jämfört med skadorna och lidandet om vi vaccinerar 60-80% av de mellan 16 och 18 år.
Citera
2021-10-05, 16:27
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Spontan tanke är att det förra året dog färre än vanligt, personer i artikeln konstaterar det själv i samband med siffrorna över 1-14 år. I det sammanhanget så nämner han att det lär varit färre bilolyckor mm än vanligt under 2020. Kan även tänka mig att det var färre drunkningsolyckor mm.

Tittar man på 1-14 år så ser man ungefär samma skillnad (fast omvänd) mellan 2019 och 2020. Det troligaste svaret är helt enkelt att 2020 är ett undantag och att 2021 är en återgång till det normala. Det intressanta är egentligen varför 1-14 år fortsatt har lägre dödlighet än vanligt.
Kan vara så enkelt. De som har barn i den åldern får väl snart reda på vad denna ökning beror på. De lägger nog mer tid på att googla på vilken moped deras 14åring ska ha ändå så.
Citera
2021-10-05, 16:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Katastrof!? Superpandemi!? Massdöd!?

Vet inte om du skrivit det, men i närheten, iaf. Jag har ingen agenda, jag är bara systematiskt tråkig, med kalla fakta; det är ingen katastrof, det är en liten, isolerad, överdödlighet, man måste se igenom medias försök att spela med myndigheterna i skådespelet C19!

C19 är en förkylningsvirus, som delar av mänskligheten har begränsat immunförsvar mot, det sollar direkt bort människor, dels riktigt gamla som snart skulle dött av vilken virus som helst, dels lite "halvgamla", med svagt immunförsvar, många av dem från MENA. Vad är ditt problem? Vad ska du göra åt det? Naturen har sin gång, nästan inga dör i C19, relativt den gigantiska befolkningen på jorden ( har jag läst 5 miljoner av 7,8 miljarder?), de flesta som dör, är redan nästan där.

De flesta dör inte av skjutningar (bara 100-150 pers/år), då har vi inget problem med det heller?
Citera
2021-10-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet2021
De trodde vaccinet skulle ha en större effekt. Man både smittas och kan smitta

Detta var en del i strategin uppifrån att man inte skulle kunna smitta, för att få flera att vaccinera sig i solidaritet mot omgivningen.
Citera
2021-10-05, 16:31
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det kan man tro, men det syns inte ett spår av det i statistiken. Så sluta fantisera.

Increases in COVID-19 are unrelated to levels of vaccination across 68 countries and 2947 counties in the United States

https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7

"Both countries have over 75% of their population fully vaccinated and have more COVID-19 cases per 1 million people than countries such as Vietnam and South Africa that have around 10% of their population fully vaccinated."

Jo tjena, att dom mäter förekomsten av infektioner lika bra i Sydafrika och Vietnam som på Island. Den artikeln cherripickar friskt.
Citera
2021-10-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De flesta dör inte av skjutningar (bara 100-150 pers/år), då har vi inget problem med det heller?

Men lugn nu....Skjutningar är ju en aktivitet som kräver ett skjutvapen, och en människa som avfyrar det. Hur kommer du ens på tanken att jämföra det med virus?
Citera
2021-10-05, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
"Both countries have over 75% of their population fully vaccinated and have more COVID-19 cases per 1 million people than countries such as Vietnam and South Africa that have around 10% of their population fully vaccinated."

Jo tjena, att dom mäter förekomsten av infektioner lika bra i Sydafrika och Vietnam som på Island. Den artikeln cherripickar friskt.

Kolla på den här grafen:

https://link.springer.com/article/10.1007/s10654-021-00808-7/figures/2

Hur man man påstå att vaccineringen inte minskar antal fall?

Gruppen 0-5% vaccinering faller utanför men det beror väl på att det rör sig om fattiga länder som inte har råd med testning.

Annars går det ju från 700 fall/100.000 i gruppen länder med 5-10 vaccinerade till 250-300 fall/100.000 när vaccineringen är över 70%.

Då ska man också tänka på att länder med väldigt låg vaccineringsgrad förmodligen inte testar lika mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in