Citat:
Ursprungligen postat av
Onlyplaydanuts
Tack för länk!
På euromomo kan vi se att vi har en underdödlighet i gruppen 0-14 bland medlemsländerna. Färre barn har avlidit under pandemin en tidigare år, vilket visar på att vaccinering inte är nödvändigt för barn, i all fall för deras egen del. Sedan självklart har vi en problematik kring långcovid och MIS-C.
I England kan vi se att 0-14 år har en underdödlighet 2020, som inte finns på samma sätt 2021. Jag tror inte att det beror på vaccinet att fler avlider 2021 jämfört med 2020. Även om det säkert finns några sådana dödsfall utan skillnaden ligger i att vi lever mer normalt nu, därför förolyckas fler barn i år. I Sverige har vi väl ett barn som kan ha avlidit av vaccinationen?
Men om vaccinet inte minskar dödligheten i den gruppen varför vaccinerar vi då? Detta visar ju att vaccineringen i den gruppen är helt meningslöst om man ser till avlidna. Sedan tror jag nog att det främsta anledningen till varför man gör det är för man vill minska smittan i samhället även om vi i Sverige inte vill erkänna det. Utan säger att det är för deras egen hälsas skull och för att det ska slippa en veckas frånvaro från skolan om de bli smittade.
På euromomo kan vi se att överdödligheten syns i alla andra åldersgrupper även för den 15-44 år. Den är väldigt stor den gruppen och det betyder ju inte att vi nödvändigtvis har en överdödlighet för 15-17 åringarna. Troligen har väl även de en underdödlighet.
Jag tycker att det är en skandal att barn och ungdomar 12-17 år vaccineras på skolor i bland trots att föräldrar/vårdnadshavare inte vill det. Hur kan man vaccinera människors barn mot deras vilja? Något som samhället inte kan göra med något annat vaccin. För andra vaccin kräver vårdnadshavares godkännande. Har detta hänt tidigare i modern tid? Om det sker något med barnen efter vaccinationen så vilar hela det ansvaret på beslutsfattarna, de har tagit sig rätten att göra detta med barnen över huvudet på föräldrarna.
Min son är under 12 år och inte aktuell för vaccination denna gång. Jag höll på att lära honom sitt personnr. Men nu vill jag inte att han ska kunna det. Det är det enda sätt för mig att förhindra att skolan vaccinerar honom den dagen hans åldersgrupp blir aktuell.