2021-10-05, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är allvar nu. Sverige har öppnat och vi går mot katastrof om vi inte är skyddade.
2 enkla frågor till dig som ärkealarmist:
Hur många gånger nu har vi gått mot katastrof enligt dig? Har det inträffat någon katastrof hittills?
Senast redigerad av Nibiru2011 2021-10-05 kl. 13:00.
Citera
2021-10-05, 12:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Nu får du fan skärpa dig, Jag har inte skrivit att dödligheten är högre för de vaccinerade.
Jag har skrivit att dödligheten är högre för de VACCINERADE SOM HAMNAR PÅ IVA JÄMFÖRT MED DE OVACCINERADE SOM HAMNAR PÅ IVA.

Det är inte samma sak som att fler vaccinerade hamnar på Iva och det är inte samma sak som att fler vaccinerade dör än ovaccinerade, hur jävla svårt ska det vara att förstå enkla meningar ?

Om du har några invändningar mot det jag faktiskt skriver är du välkommen att framföra dessa men sluta med dina halmgubbar och invända mot sådant jag inte skrivit.

Att tjejer har svårt med logik vet jag men du börjar faktiskt bli patetisk.
Hehe..

Den enda chansen att dina argument skulle ha någon logisk bäring är att det avlider folk i COVID-19 utan att någonsin hamna på IVA. Du får därför gärna visa mig statistik över vilka som avlidit i COVID-19 med respektive utan vård på IVA så kan vi fortsätta diskussionen. Detta i Sverige respektive Israel.

Fram tills dess förutsätter jag att den enda statistiken som är tillgänglig är den som avser antalet vårdade för COVID-19 på IVA i respektive länder och avlidna i COVID-19 (alldeles oavsett huruvida de avled på IVA eller inte). Och där har du kraftigt fel.

Lycka till!
Citera
2021-10-05, 12:47
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Under en kortare period, ja, som en sidoeffekt av vaccinet.

Tyvärr har det bildats en världsomspännande kult kring den här "sidoeffekten", som tror att man kan "stoppa pandemin" om bara alla barn och vuxna injicerar den heliga vätskan som gör dem till fullvärdiga medlemmar i Church of mRNA.

Att det finns dom som har en överdriven tro på vaccinens effekt är ett marginellt problem jämför med dom som tror vaccin är en bluff och en konspiration. mRNA vaccin fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2021-10-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hut många gånger har vi gått mot katastrof enligt dig? Har det inträffat någon katastrof hittills?
Den inträffar om två veckor.
Citera
2021-10-05, 13:01
Medlem
Citat:
Jag tolkar nog inte deras rapport riktigt lika som dig.
När det står " för vilken det för närvarande inte finns information om samtidiga sjukdomar"
eller "för vilken inga samtidiga sjukdomar ännu har införts i systemet;"
Så tolkar du det som att det inte finns andra sjukdomar ?

Det är väl så det brukar rapporteras?

Inga kända riskfaktorer eller andra sjukdomar.

Eller menar du att om man kollar tillräckligt noga så kommer man hitta andra sjukdomar som missats innan?
Citera
2021-10-05, 13:05
Medlem
Citat:
Nu får du fan skärpa dig, Jag har inte skrivit att dödligheten är högre för de vaccinerade.
Jag har skrivit att dödligheten är högre för de VACCINERADE SOM HAMNAR PÅ IVA JÄMFÖRT MED DE OVACCINERADE SOM HAMNAR PÅ IVA.

Det är inte samma sak som att fler vaccinerade hamnar på Iva och det är inte samma sak som att fler vaccinerade dör än ovaccinerade, hur jävla svårt ska det vara att förstå enkla meningar ?

Om du har några invändningar mot det jag faktiskt skriver är du välkommen att framföra dessa men sluta med dina halmgubbar och invända mot sådant jag inte skrivit.

Att tjejer har svårt med logik vet jag men du börjar faktiskt bli patetisk.

Du är nog ute och cyklar.

När du påstår "dödligheten är högre för de VACCINERADE SOM HAMNAR PÅ IVA JÄMFÖRT MED DE OVACCINERADE SOM HAMNAR PÅ IVA." - jämför du då t ex 80-åriga ovaccinerade som hamnar på IVA med 80-åriga vaccinerade eller 40-åriga ovaccinerade med 40-åriga vaccinerade?

För det låter som du klumpar ihop alla åldersgrupper och jämför ovaccinerade 40-åringar som hamnar på IVA och trots att IVA är en ganska allvarlig sak så har de väldigt bra chans att klara sig med 80-åriga vaccinerade personer.
Citera
2021-10-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Att det finns dom som har en överdriven tro på vaccinens effekt är ett marginellt problem jämför med dom som tror vaccin är en bluff och en konspiration. mRNA vaccin fungerar alldeles utmärkt.
Fast det är väl precis tvärtom. De som tror att det är en bluff är mest ett problem för sig själva.

Men de som lider av vanföreställningen att man kan stoppa pandemin genom att tvångsvaccinera hela världen är ett hot mot civilisationen.

Den första gruppen är kattkvinnorna. De vill bara bli lämnade ifred. Den andra gruppen är häxbrännarna som jagar dem med högafflar.
Citera
2021-10-05, 13:16
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Jag vet inte vad jag ger mig in i när jag tar en Alvedon ens, försöker inte förstå hur det funkar heller, för jag kommer aldrig att uppnå den medicinska kompetensen som krävs för det. Så jag är väl ett får då.
Antingen tar man reda på det eller så fortsätter man vara ett får. Informationen är några knapptryckningar bort. Så när det är reklam på TV:n som du redan sett så kan du ju söka.

https://www.svd.se/paracetamol-hade-inte-godkants-i-dag
Citera
2021-10-05, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens

Men vänta lite nu....vi vet att injektionen har en begränsad, troligtvis en högst begränsad, effekt på smitta, och därmed smittspridning, är vi överens så långt? Att den ger smittade, injicerade, lite lindrigare sjukdomsresa för egen del, är en stark anledning till att smittan förs vidare, och mutanter uppstår, nu kanske det blev lite för mycket logik för dig.....
Citera
2021-10-05, 13:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur många gånger nu har vi gått mot katastrof enligt dig? Har det inträffat någon katastrof hittills?

Ja, det tycker jag. Jag skulle säga att läget var katastrofalt dåligt under första, andra och tredje vågen. Om du inte tror mig kan du ju alltid fråga de som arbetat vid våra större sjukhus och höra vad de tycker. Bara för att du inte drabbats personligen betyder ju inte att vi inte haft några katastrofer. Trots allt har ju över 70 tusen personer behövt uppsöka sjukhusvård pga covid19 och 15 tusen personer har avlidit. Sedan om du inte vill kalla det för katastrof är ju faktiskt helt upp till dig själv.
Citera
2021-10-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det tycker jag. Jag skulle säga att läget var katastrofalt dåligt under första, andra och tredje vågen. Om du inte tror mig kan du ju alltid fråga de som arbetat vid våra större sjukhus och höra vad de tycker. Bara för att du inte drabbats personligen betyder ju inte att vi inte haft några katastrofer. Trots allt har ju över 70 tusen personer behövt uppsöka sjukhusvård pga covid19 och 15 tusen personer har avlidit. Sedan om du inte vill kalla det för katastrof är ju faktiskt helt upp till dig själv.
Nej det är verkligen ingen katastrof det du drar upp, tråkigt och ledsamt mest sen ska du nog inte lyssna alltför mycket på sjukvårdspersonalen som medt talar i egen sak.
De har säkerligen gjort ett mestadels got dut jobb men tyvärr så har ju många dött på grund av fel behandling och felmedicinering, Npgot de ralar väldigt tyst om även om en del medgett att de gjorde mycket fel i början av plandemin. Delvis på grund av paniken som spridits
Citera
2021-10-05, 13:29
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Fast det är väl precis tvärtom. De som tror att det är en bluff är mest ett problem för sig själva.

Men de som lider av vanföreställningen att man kan stoppa pandemin genom att tvångsvaccinera hela världen är ett hot mot civilisationen.

Den första gruppen är kattkvinnorna. De vill bara bli lämnade ifred. Den andra gruppen är häxbrännarna som jagar dem med högafflar.

Med samma argument borde polisen sluta med sina blåskontroller på vägarna. Ingen ska tvingas köra bil nykter. Rattfylleristerna vill bara bli lämnade ifred. Råkar något rattfyllo köra på någon (smitta ned), får offren skylla sig själva. De led antagligen av någon underliggande sjukdom som inte gjorde de tillräckligt uppmärksamma för att hinna upptäcka faran i tid. Alla kan ju inte tvingas ta ansvar för det, allra minst rattfyllona.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in