2021-10-04, 23:42
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regafra
Roderick Russel del 2

Han skriver även att Snowden haft material som han publicerat om taktiker i Zersetzung stil och att dessa taktiker lärs ut: https://www.roderickrussell.ca/examples-of-zersetzen

"FVEY utbildar personal i STASI / Zersetzung -metoder:
Edward Snowden publicerade en del läckt dokumentation, markerad högst hemlig , från Storbritanniens signaler / elektroniska underrättelsetjänst - GCHQ - som bekräftar att GCHQ utbildar sin personal i olaglig användning av hemlig polis taktik i Zersetzen -stil , och att de delar med sig av sitt utbildningsmaterial med andra i intelligensgemenskapen " Five Eyes ".

Denna dokumentation placerades på internet av NBC och andra. Jag blev ombedd att kommentera det - baserat på min erfarenhet som offer för Zersetzen.

Nedan följer mina skriftliga kommentarer tillsammans med webbadresserna till var dessa dokument finns på internet.

De dokument som Snowden avslöjade stavar taktik som: hur man begår olagliga " smutsiga knep ", hur man förstör ett måls rykte, hur man överväldigar och kontrollerar internet med falska inlägg och hur man sprider desinformation.

Faktum är att deras läckta dokument (från Storbritanniens GCHQ) visar att dessa spionagenturer utbildar några av sina operatörer i att använda tekniker i Zersetzen-stil med den uttalade avsikten att orsaka " fysiologisk ", " kognitiv " och " affektiv stress " i sina riktade offer med hjälp av metoder utformade, med GCHQ: s egna ord , för att störa, förstöra, sprida och misskreditera sina offer - 4 D: erna.

Mina skriftliga kommentarer om Snowden Docs
Klicka på länken nedan för att läsa mina kommentarer om dessa Snowden -avslöjanden.

Kommentarer om Snowden Docs

Det som Snowden syftar på och vad vi fortsätter att uppleva är en förföljningsprocess vars uttalade mål är att " skapa kognitiv, fysiologisk och affektiv stress " hos sina riktade offer

Det här är hemliga polistaktiker; inte en legitim säkerhets- / underrättelsetjänst ."

Jag har väldigt svårt att se min sociala krets delta i västerländsk underrättelseverksamhet mot mig även om deras metoder är de factio baserade i spion- & påverkansnätverk. De flesta bryr sig inte att de deltar i en olagliga & skadligt operationer eftersom agendan är med tilltalande än att avslöja operationen. I mitt fall ser de det som påverkan än förstörelse men de vet mycket väl att jag har mått dåligt & krävt sanningen sedan 2013 - några månader innan Snowden blev publik så började de öppet att påverka mig. Det som är intressant för mig att jag studerade just då systemutveckling på universitetet vilket är Snowdens profession (systemadministratör) samt att Snowden blev publik bara 9 dagar dagar efter min 25-år födelsedag.

Det var ett konstigt sammanträffande tyckte jag eftersom jag började precis klaga om att någon okänd grupp som förföljde mig & övervakade mig som då Snowden bekräftade några dagar genom "läckor".
Citera
2021-10-05, 00:14
Medlem
Fråga:

Kan ni som säger er utsätts för gang stalking med 1-3 meningar förklara varför ni utsätts?
Citera
2021-10-05, 00:56
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falconcoach
Fråga:

Kan ni som säger er utsätts för gang stalking med 1-3 meningar förklara varför ni utsätts?

Ingen vet; vi kan göra kvalificerade gissningar men sanningen finns online bland desinformation & missinformation.

I mitt fall verkar en kult/sek/kyrka/sällskap sponsra det - alternativt en politisk gruppering i staten som utför experiment eller psykologiska operationer för att påverka människors liv i hemlighet där ens familj & vänner står i centrum.

Du ställer en viktig fråga. För mig är frågan vad min familj tror att det handlar om & varför de samarbetat med dem i snart 10 år i att påverka mig.

Som sagt: kult/sällskap eller experiment/psykologisk operation. Kult/sällskap har irrationella skäl med staten ofta har rationella skäl dock tvivlar jag ofta att staten ska utsätta mig för något i 15 år då det började på gymnasiet.

Jag vill ha sanningen för att fokusera på de ansvariga men familjen & vänner skyddar deras identitet samtidigt som de erkänt att de är del av operationen. Bisarrt. Det är svårt att förstå en overklig verklighet som att en är övervakad & påverkan sedan tonåren m.h.a. familjen & vänner.
Citera
2021-10-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Ingen vet; vi kan göra kvalificerade gissningar men sanningen finns online bland desinformation & missinformation.

I mitt fall verkar en kult/sek/kyrka/sällskap sponsra det - alternativt en politisk gruppering i staten som utför experiment eller psykologiska operationer för att påverka människors liv i hemlighet där ens familj & vänner står i centrum.

Du ställer en viktig fråga. För mig är frågan vad min familj tror att det handlar om & varför de samarbetat med dem i snart 10 år i att påverka mig.

Som sagt: kult/sällskap eller experiment/psykologisk operation. Kult/sällskap har irrationella skäl med staten ofta har rationella skäl dock tvivlar jag ofta att staten ska utsätta mig för något i 15 år då det började på gymnasiet.

Jag vill ha sanningen för att fokusera på de ansvariga men familjen & vänner skyddar deras identitet samtidigt som de erkänt att de är del av operationen. Bisarrt. Det är svårt att förstå en overklig verklighet som att en är övervakad & påverkan sedan tonåren m.h.a. familjen & vänner.

Låt mig få spela djävulens advokat. Hoppas att du har ett öppet sinne för vad jag föreslår.

Så om du nu inte vet orsaken. Du inte är en framstående debattör eller vet vem som dödade JFK osv.

Finns det en möjlighet att detta enbart finns i ditt sinne? Att de 1400 som jobbar på SÄPO faktiskt har viktigare saker än att förfölja någon som inget vet eller inget kan? Är du säker på att du inte är nazist eller islamist? Kanske du spionerar lite på sidan åt Kina?

Men om nu din familj erkänt att de arbetar med SÄPO för ett experiment borde de även veta varför. En normalt funtad person skulle nog fråga SÄPO, när de kommer och frågar kan ni hjälpa oss förstöra för herr X, varför då?

Jag tror det enbart är i ditt sinne. Finns ganska bra mediciner mot det.
Senast redigerad av Falconcoach 2021-10-05 kl. 01:26.
Citera
2021-10-05, 01:58
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Låt mig få spela djävulens advokat. Hoppas att du har ett öppet sinne för vad jag föreslår.

Så om du nu inte vet orsaken. Du inte är en framstående debattör eller vet vem som dödade JFK osv.

Finns det en möjlighet att detta enbart finns i ditt sinne? Att de 1400 som jobbar på SÄPO faktiskt har viktigare saker än att förfölja någon som inget vet eller inget kan? Är du säker på att du inte är nazist eller islamist? Kanske du spionerar lite på sidan åt Kina?

Men om nu din familj erkänt att de arbetar med SÄPO för ett experiment borde de även veta varför. En normalt funtad person skulle nog fråga SÄPO, när de kommer och frågar kan ni hjälpa oss förstöra för herr X, varför då?

Varför antar du att jag syftar på SÄPO? Vilket jag inte gjorde. Min familj skulle aldrig samarbeta med SÄPO eller liknande grupper tror jag.
Citera
2021-10-05, 05:38
Medlem
regafras avatar
Citat:
Fråga:

Stor utredning där mitt namn figurerar och det med ett par felantaganden vilket gjort mig intressant för både utredare och mördare, speciellt då jag har kringinformation också. Ena felantagandet har jag dokument på som visar att det är fel , och detta dokument beställde jag från polisen ögonblickligen då jag såg vad folk skrev om mig på nätet i blogggar,, facebook med mer.

Man vill se om jag vet något och sedan tysta mig.

Jag har alla namnen men går inte att få till en utredning via polisanmälningar vare sig på stalkare som jag har bilder på eller vid förmodade mordförsök.
Senast redigerad av regafra 2021-10-05 kl. 05:44.
Citera
2021-10-05, 09:12
Avslutad
Citat:

De intresserar sig sannolikt för honom för att han är högpresterande och har doktorerat, ser väldigt bra ut enligt egen uppgift - en sådan som folk följer, samtidigt som han och alla hans vänner och familj ser NATO som fienden (och därav väst som en fiende); detta samtidigt som han förefaller ha lätt att tro på diverse konspirationsteorier. Sverige är ett litet land. Vi har inte råd med en massa folk som begår industrispionage eller som potentiellt skulle göra helt knäppa uttalanden på någon företagsresa eller i universitetsvärlden. Skulle ju kunna bli rubriker över hela världen som får Sverige att framstå i en ytterst dålig dager.

Av de 1400 du nämner så är det bara en som är hållare till diverse folk på fältet, folk i diverse frivilligorganisationer, restaurangägare, sekter, aktivister etc; vilka används i hans fall; men dessa används också sannolikt i andra potentiella fall. Någon dag i veckan sitter någon ifrån SÄK och går igenom objektets privata information, vad denne surfat på, dess kommunikation etc.

De håller fast honom i sina klor för att han snöat in på deras operation om honom. Det ser de av någon anledning som misstänkt.

För att bli av med dem måste han sluta att snöa in på dem tror jag. Samt gärna bli mer västvänlig (vi befinner oss ju i väst!), alternativt flytta till något land som inte är allierat med väst, gissar jag.
Citera
2021-10-05, 10:39
Medlem
Alla ni som anser att ni förföljs, sluta hantera det som en dålig film. Om ni har hemligheter eller tror er ha det. Argumentet ni ger för att ni inte kan ge förklaring för varför är att ni inte vill att andra skall råka illa ut!

Faktum är att det enklaste skyddet för er är att berätta för alla. Om alla vet varför finns det ingen anledning att förfölja er. Kolla in Snowden. Han riskerar att sättas i fängelse men han kan inte förföljas osv eftersom han ger intervjuer och skriver. Det finns ingen chans att "CIA" skulle ta honom på gatan och ingen skulle bry sig. Bara i USA skulle 2-300 journalister vara på det inom minuter!

Bara i dåligt skrivna filmer är argumentet att vara hemlig skyddar andra, fakta är att det är tvärt om.

Om ni vet A,B,C samt D. Säg då det, skrik det. Det finns massor av så kallade journalister som skulle skriva kilometer om detta skedde mot er. Bara på SVT och SR finns det nog 40-50 som skulle göra allt för att få skriva om detta. Aftonbladet har massor av folk som skulle skriva om detta bara för att få berömmelse och pengar.

Problemet är dock att även om de ofta är inkompetenta och sämre förmåga än mig i Svenska så kräver de bevis!

Men att man förföljs av organisationer/mördare/mm mm för att man inte är västvänlig skulle ju betyda att alla i MP och VPK skulle förföljas. Inte att glömma de i KPLMr osv. Bara i Sverige skulle ett par-tre hundra tusen personer förföljas.

Att tro 1 person skulle kunna förfölja 10-20-30 personer då vet man inte vad det krävs att följa 1 person! När man frågade t.ex. SÄPO varför man inte har ISIS återvändarna under bevakning svarade de att varje person som bevakas kräver 8-10 personer och eftersom ca 150 återkommit så skulle ca 1500 personer behövas. Och dessa 8-10 personer skulle mest troligt bara kunna bevaka dagtid, vardagar eftersom spanare ibland vill vara med familj, kasta dart på krogen med vänner, tvingas gå på en kusins bröllop eller kamrats födelsedag och ibland sova.

För inte så länge sedan kom man på en person som spionerade, skrevs om det i tidningarna. Denna enda person krävde 34 personer för att följas dygnet runt. Ändå tappade man bevakningen vissa helger och främst helgnätter!
Citera
2021-10-05, 11:02
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Alla ni som anser att ni förföljs, sluta hantera det som en dålig film. Om ni har hemligheter eller tror er ha det. Argumentet ni ger för att ni inte kan ge förklaring för varför är att ni inte vill att andra skall råka illa ut!

Faktum är att det enklaste skyddet för er är att berätta för alla. Om alla vet varför finns det ingen anledning att förfölja er. Kolla in Snowden. Han riskerar att sättas i fängelse men han kan inte förföljas osv eftersom han ger intervjuer och skriver. Det finns ingen chans att "CIA" skulle ta honom på gatan och ingen skulle bry sig. Bara i USA skulle 2-300 journalister vara på det inom minuter!

Bara i dåligt skrivna filmer är argumentet att vara hemlig skyddar andra, fakta är att det är tvärt om.

Om ni vet A,B,C samt D. Säg då det, skrik det. Det finns massor av så kallade journalister som skulle skriva kilometer om detta skedde mot er. Bara på SVT och SR finns det nog 40-50 som skulle göra allt för att få skriva om detta. Aftonbladet har massor av folk som skulle skriva om detta bara för att få berömmelse och pengar.

Problemet är dock att även om de ofta är inkompetenta och sämre förmåga än mig i Svenska så kräver de bevis!

Men att man förföljs av organisationer/mördare/mm mm för att man inte är västvänlig skulle ju betyda att alla i MP och VPK skulle förföljas. Inte att glömma de i KPLMr osv. Bara i Sverige skulle ett par-tre hundra tusen personer förföljas.

Att tro 1 person skulle kunna förfölja 10-20-30 personer då vet man inte vad det krävs att följa 1 person! När man frågade t.ex. SÄPO varför man inte har ISIS återvändarna under bevakning svarade de att varje person som bevakas kräver 8-10 personer och eftersom ca 150 återkommit så skulle ca 1500 personer behövas. Och dessa 8-10 personer skulle mest troligt bara kunna bevaka dagtid, vardagar eftersom spanare ibland vill vara med familj, kasta dart på krogen med vänner, tvingas gå på en kusins bröllop eller kamrats födelsedag och ibland sova.

För inte så länge sedan kom man på en person som spionerade, skrevs om det i tidningarna. Denna enda person krävde 34 personer för att följas dygnet runt. Ändå tappade man bevakningen vissa helger och främst helgnätter!

Du måste ju läsa på om Zersetzung - det krävs inga stora resurser idag att övervaka någon 24/7 - nästan inga alls med access till datatrafik & mikrofon på mobilen (dess GPS) precis som Snowden sa: förr i tiden förföljdes en person av ett team; idag förföljer en agent flera personer t.v. tekniken. Sedan hur de effektiviserat Zersetzung modernt sätt vet vi inte men XKeyScore är väldigt skrämmande som Snowden påstår att de har medel att läsa exakt all datatrafik & onlinenärvaro av en måltavla. I vissa fall ta över konton & sidor för att manipulera information i realtid.

Jag tror att de bl.a. experimenterar teknologier & metoder på många måltavlor som inte är misstänkta för brott men passar in i en efterfrågad psykologisk profil. De kanske valde mig för att jag är sannolikt emot västerländsk militärunderrättelse som CIA & NATO då de bombade mitt hemland år 1999.

Mycket märkliga saker har hänt mig genom deras aktiviteter vilket jag anser att med uppsåt - de har en agenda på högnivå att vi inte kan konkretisera deras lokala mål med en. Om inget annat får de öva & utveckla sina metoder & tekniker på oss. Jag tror även att operationen på högre nivå är hemlighets-/ säkerhetsklassat & därav får ingen myndighet officiellt gå ut med information.
Senast redigerad av RiktigTI 2021-10-05 kl. 11:11.
Citera
2021-10-05, 12:16
Medlem
regafras avatar
Citat:

SVT och tidningsjournalisterna i Sverige biter inte den hand som de kan misstänka föda dem så det går kraftigt bort om nu inte man blivit kopplad till handplockade och därför inte fått någon respons. De är inte som i filmerna, kanske Stasi filmerna men inte annars.

Antalet personer i början kan sedan minskas till ett fåtal med zersetzung metoder, man behöver bara känna igen saker för att misstänka samma grupp. Jag trodde ju "mina" var vänligt sinnade men fattade efter ca3 år att det inte var det utan att det var jag som var målet, och ytterligare senare så hittade jag mitt namn på nätet i en stor utredning och jag var vinklad som delaktig i ett mord.

Fick varningar om att jag ska hålla tyst och efter att jag gjort en anmälan så var jag väldigt nära att dö i en olycka ( 3e nära olycka) , senare dog två av ett vansinnes dåd och det var nära mig. Jag tänkte detta händer inte i Sverige men jag fattade att de kunde sätta igång mot andra de hotat så det var djävligt jobbigt.

Vore detta säpo allt (har sätt en del från säpo under åren och blev pikad grovt efter ett samtal till dem där jag var anonym och stod i telefonkiosk) ) så vore det bra då kunde man ta det till säkint , men det kan var IB liknande och "finns" det inte så "finns" det ju inget att klaga på...
Senast redigerad av regafra 2021-10-05 kl. 12:28.
Citera
2021-10-06, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigTI
Du måste ju läsa på om Zersetzung - det krävs inga stora resurser idag att övervaka någon 24/7 - nästan inga alls med access till datatrafik & mikrofon på mobilen (dess GPS) precis som Snowden sa: förr i tiden förföljdes en person av ett team; idag förföljer en agent flera personer t.v. tekniken. Sedan hur de effektiviserat Zersetzung modernt sätt vet vi inte men XKeyScore är väldigt skrämmande som Snowden påstår att de har medel att läsa exakt all datatrafik & onlinenärvaro av en måltavla. I vissa fall ta över konton & sidor för att manipulera information i realtid.

Jag tror att de bl.a. experimenterar teknologier & metoder på många måltavlor som inte är misstänkta för brott men passar in i en efterfrågad psykologisk profil. De kanske valde mig för att jag är sannolikt emot västerländsk militärunderrättelse som CIA & NATO då de bombade mitt hemland år 1999.

Mycket märkliga saker har hänt mig genom deras aktiviteter vilket jag anser att med uppsåt - de har en agenda på högnivå att vi inte kan konkretisera deras lokala mål med en. Om inget annat får de öva & utveckla sina metoder & tekniker på oss. Jag tror även att operationen på högre nivå är hemlighets-/ säkerhetsklassat & därav får ingen myndighet officiellt gå ut med information.

Tror också de utför experiment, experimenterar med teknologier & metoder på måltavlor som inte är misstänkta för något brott. Samt kanske också experiment angående ens medvetande. Se om måltavlan känner av om några personer är på en viss plats bara för att en själv är där och liknande. Utveckling eller test av intuition.

"Making good men better" tror jag är en viktig ingrediens.

Det hela är väldigt mycket vad en gör det till.

En tråkig sak är att de inte förstår ironi så bra dock. Skämtar man grovt med en kompis om något kan de ibland ta det på fullaste allvar. Kanske vill de att en skall vara mer seriös dock. Är det så kan de dock ha en viss poäng.

När jag var positiv angående deras operation senast så skickade de en galet fin tjej på mig. "Bestraffningen" för att jag inte agerade på henne (hade annat i skallen och var inte ensam där etc) var också betydligt mildare än förut.

Som sagt är det nog helt i sin ordning att bara någon % av befolkningen (om ens det) tror på en angående detta. Alldeles för knasigt är det sannerligen. Verkligen Truman Show.
Citera
2021-10-06, 01:03
Medlem
RiktigTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trintignant
Tror också de utför experiment, experimenterar med teknologier & metoder på måltavlor som inte är misstänkta för något brott. Samt kanske också experiment angående ens medvetande. Se om måltavlan känner av om några personer är på en viss plats bara för att en själv är där och liknande. Utveckling eller test av intuition.

"Making good men better" tror jag är en viktig ingrediens.

Det hela är väldigt mycket vad en gör det till.

En tråkig sak är att de inte förstår ironi så bra dock. Skämtar man grovt med en kompis om något kan de ibland ta det på fullaste allvar. Kanske vill de att en skall vara mer seriös dock. Är det så kan de dock ha en viss poäng.

När jag var positiv angående deras operation senast så skickade de en galet fin tjej på mig. "Bestraffningen" för att jag inte agerade på henne (hade annat i skallen och var inte ensam där etc) var också betydligt mildare än förut.

Som sagt är det nog helt i sin ordning att bara någon % av befolkningen (om ens det) tror på en angående detta. Alldeles för knasigt är det sannerligen. Verkligen Truman Show.

Att det har med intuition att göra är givet tycker jag. Jag kan tänka mig att det här är en form av "Super Soldier"-program för att utsätta ens sinne för omänskliga förhållanden i syfte att utveckla ett "sjätte sinne".

Underrättelse, militären & kulter/kyrkor/sällskap är intresserad av fenomenet om övernaturlig förmåga så det förefaller troligt att de på en högre nivå stöttar operationen som har med saken att göra - här är var samhället enkelt övertygas att delta (om det handlar om det; trots allt är det psykologisk krigföring vi de facto diskuterar).

Jag har förlorat miljontals kronor & snart 10 år av mitt liv till en okänd grupp som använt mitt liv i deras syfte. Jag kan inte ens dejta online utan att de tar kontakt med kvinnorna så småningom! Det är ett förödande skit för ens hälsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in