2021-10-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Det beror ju på vad för säkerhetssystem de har gällande runflats etc..
Men jag tror att en hög fart och att föraren har på något sätt rykt i ratten pga av något och bilen hamnat i wobbling vilket gör fordonet ej hanterbart.
Tror att detta är brist på omdöme av föraren

Ett däck, ska inte explodera speciellt inte om de har runflats. Men vi är i Sverige och ibland blir jag faktiskt förvånad över hur lite insatta folk är. Ex i Kabul köpte man nya bilar men vi fick punkteringar varje vecka och in på lagning vi satte ett tak på att ett däck fick inte ha mer än tror det var 5 lagningar.
Att bilen kostar 3-4 miljoner är OK men att man ska köra på skitdäck de är ok.
Finns hur mycket skit som helst att skriva även hur Säpo jobbar som är väldigt uppblåst i media men man märker snart att de är mycket rök och ingen eld operativt sett.

Annat fel: ? Stora frågan hjullager, eller att ex fjäderbenet säckat ihop helt dvs gått sönder kan va något sånt. Men att det är en olycka är för mig helt klart.

Tack...
Skönt med svar som inte svamlar, utan talar utifrån erfarenhet.
Citera
2021-10-05, 10:27
Medlem
Citat:
Det beror ju på vad för säkerhetssystem de har gällande runflats etc..
Men jag tror att en hög fart och att föraren har på något sätt rykt i ratten pga av något och bilen hamnat i wobbling vilket gör fordonet ej hanterbart.
Tror att detta är brist på omdöme av föraren

Ett däck, ska inte explodera speciellt inte om de har runflats. Men vi är i Sverige och ibland blir jag faktiskt förvånad över hur lite insatta folk är. Ex i Kabul köpte man nya bilar men vi fick punkteringar varje vecka och in på lagning vi satte ett tak på att ett däck fick inte ha mer än tror det var 5 lagningar.
Att bilen kostar 3-4 miljoner är OK men att man ska köra på skitdäck de är ok.