Citat:
Ursprungligen postat av
What-The-Fuck
Dina bilder visar på precis vad jag påvisar. - Jorden i kurvan kommer efter att olycksbilen träffat mitträcket, jordbarriären. - Att det inte syns på de första bilderna beror på att det är tagna ur en annan vinkel, från avstånd. - Tror du på fullt allvar att polisen och räddningstjänsten skulle låta civila fordon passera förbi brinnande fordon på olycksplatsen i samma körbana göra en väldigt kraftig 90 graders sväng med så sketna däck som om de varit ute på en leråker och sedan fortsätta norrut i fel körbana...
- Säg inte att du är dummare än jag trodde.
/WTF
Du ser väl hur märkena efter jorden är formade? Starka i början och sedan svagare i en båge norrut. Det var alltså bilar i södergående som släpptes över till norrgående innan olycksplatsen. På de första två bilderna ser du kö och ingen jord, på de andra 2 ser du ingen kö men jord.
1 + 1 = 2, dessutom stämmer det fullt ut med vad
fakkyaa har beskrivit.
En södergående bil som studsar mot mitträcket trasar sönder det. Den lyfter inte ned vajrarna ordnat utan att skada stolparna, etc. Eventuell jord som skulle ha kastats hade gjort det i södergående riktning, inte i en fin böj norrut som matchar normal svängradie på en u-sväng...
Jag trodde du var en av de som fattat detta men tji fick jag. Var lite försiktig med att kalla mig dum gällande detta. Det är nämligen du som har fel