2021-10-04, 23:57
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Det är synnerligen svårt att få mig att framstå som dum.

Bild 1 innan räddningstjänsten öppnade hålet. Inga spår efter leriga däck i kurvan, https://ibb.co/1QKpKVV
Bild 2 innan räddningstjänsten öppnade hålet. Inga spår efter leriga däck i kurvan, https://archive.is/TGpwW/97b60cfc9a53593bc1717b780c0f23de85e495bb.jpg
Bild 3 efter att räddningstjänsten öppnade hålet. Spår efter leriga däck i kurvan, https://archive.is/iQLBd/f9b4e89d5e77ea330e5c1c70d12ad3f34903dd69.jpg
Bild 4 efter att räddningstjänsten öppnade hålet. Spår efter leriga däck i kurvan,https://imgur.com/a/dV0ZSXX

Dina bilder visar på precis vad jag påvisar. - Jorden i kurvan kommer efter att olycksbilen träffat mitträcket, jordbarriären. - Att det inte syns på de första bilderna beror på att det är tagna ur en annan vinkel, från avstånd. - Tror du på fullt allvar att polisen och räddningstjänsten skulle låta civila fordon passera förbi brinnande fordon på olycksplatsen i samma körbana göra en väldigt kraftig 90 graders sväng med så sketna däck som om de varit ute på en leråker och sedan fortsätta norrut i fel körbana...

- Säg inte att du är dummare än jag trodde.

/WTF
Citera
2021-10-04, 23:57
Medlem
Aleisioniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Har du körkort?
En ny BMW X5 med en handbroms? Prova att lägg i en elektrisk handbroms i 150 km/h och se om det händer något!
Du får nog komme med ny gissning, chansning.

Nej inte nödvändigtvis. Detta är specialbilar som byggs i ett speciellt syfte och kostar skjortan. En av poängerna med dessa bilar är just manöverduglighet och där är just handblomsen en sak som är mycket viktig för att kunna vända fordonet på en femöring. Så dessa bilar har sannorlikt möjlighet att använda handbromsen manuellt.
Citera
2021-10-04, 23:58
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyron
Du kan inte länka till biluppgifter när du är inloggad.
Förlåt. Det borde jag ju ha begripit att man inte kan länka på det viset...

PBS 247
Citera
2021-10-04, 23:59
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haft körkort i 30 år men aldrig haft förmånen att köra en BMW X5. Elektrisk handbroms låter obehagligt..

Alla mina senaste bilar har haft det. Är en knapp, som i mitt fall sitter till vänster om ratten, så ingen annan kan nå den. Och den lär inte koppla in om man trycker på den i hög fart.

Ja, jag har saknat "riktig spak" i mitten när jag övningskört med ungarna....
Citera
2021-10-05, 00:03
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleisionis
Nej inte nödvändigtvis. Detta är specialbilar som byggs i ett speciellt syfte och kostar skjortan. En av poängerna med dessa bilar är just manöverduglighet och där är just handblomsen en sak som är mycket viktig för att kunna vända fordonet på en femöring. Så dessa bilar har sannorlikt möjlighet att använda handbromsen manuellt.

Fast nu är den saken helt irrelevant eftersom det var Range Rovers de körde. - Det har vi konstaterat för länge sedan.

/WTF
Citera
2021-10-05, 00:04
Medlem
Jag har fått höra från en kollega med anknytning till platsen, närområdet. Att det kan vara Trafikverket som lossat denna sektion med vajer då man utfört planerat jobb.

Det behöver alltså inte, som ofta, inte ligga något smaskigt konspiratoriskt bakom hålet.

Jag tror hur som helst att något onaturligt hänt.
De punkteringssäkra däcken har ett innerdäck som gör att bilen är fortsatt körbar. Det blir alltså inget ”klassiskt” platt däck och fälgåkning.
Kan en liten laddning ha exploderat däcket, lägligt vid den kommande kurvan, och där vajer saknades. Personen kan ha åkt i bil, eller stått på bron och fjärrutlöst.

Nu har jag också gissat..
Citera
2021-10-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haft körkort i 30 år men aldrig haft förmånen att köra en BMW X5. Elektrisk handbroms låter obehagligt..
Jag vet inte heller hur dom nya bilarna är….
Skulle det kunna vara så att Vilks bil har haft en bil framför sig, och den tvär nitat… och för att inte köra på bakifrån girar viks bil för häftigt (MIT körfältet närmast mitträcket) …(kanske ej heller hinner få ner farten)
Långskott kanske, men men (?)
Senast redigerad av Ny-ans 2021-10-05 kl. 00:08.
Citera
2021-10-05, 00:08
Medlem
dannbaggens avatar
De här berömda "hjulspåren" som ska bevisa att vanliga personbilar släpptes igenom hålet i vajern norr om olycksplatsen:
Visst är det lite märkligt att dessa "spår" är helt spikraka tvärs över norrgående två filer? Bilarna borde ju gradvis ha svängt av norrut....
Citera
2021-10-05, 00:09
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny-ans
Jag vet inte heller hur dom nya bilarna är….
Skulle det kunna vara så att Vilks bil har haft en bil framför sig, och den tvär nitat… och för att inte köra på bakifrån girar viks bil för häftigt…(kanske ej heller hinner få ner farten)
Långskott kanske, men men (?)

Jag har en BMW X5. - Men det var inte en sådan de körde.

/WTF
Citera
2021-10-05, 00:10
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
De här berömda "hjulspåren" som ska bevisa att vanliga personbilar släpptes igenom hålet i vajern norr om olycksplatsen:
Visst är det lite märkligt att dessa "spår" är helt spikraka tvärs över norrgående två filer? Bilarna borde ju gradvis ha svängt av norrut....

Duktigt! - Du har något på gång!

/WTF
Citera
2021-10-05, 00:12
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-The-Fuck
Dina bilder visar på precis vad jag påvisar. - Jorden i kurvan kommer efter att olycksbilen träffat mitträcket, jordbarriären. - Att det inte syns på de första bilderna beror på att det är tagna ur en annan vinkel, från avstånd. - Tror du på fullt allvar att polisen och räddningstjänsten skulle låta civila fordon passera förbi brinnande fordon på olycksplatsen i samma körbana göra en väldigt kraftig 90 graders sväng med så sketna däck som om de varit ute på en leråker och sedan fortsätta norrut i fel körbana...

- Säg inte att du är dummare än jag trodde.

/WTF
Du ser väl hur märkena efter jorden är formade? Starka i början och sedan svagare i en båge norrut. Det var alltså bilar i södergående som släpptes över till norrgående innan olycksplatsen. På de första två bilderna ser du kö och ingen jord, på de andra 2 ser du ingen kö men jord.
1 + 1 = 2, dessutom stämmer det fullt ut med vad fakkyaa har beskrivit.

En södergående bil som studsar mot mitträcket trasar sönder det. Den lyfter inte ned vajrarna ordnat utan att skada stolparna, etc. Eventuell jord som skulle ha kastats hade gjort det i södergående riktning, inte i en fin böj norrut som matchar normal svängradie på en u-sväng...

Jag trodde du var en av de som fattat detta men tji fick jag. Var lite försiktig med att kalla mig dum gällande detta. Det är nämligen du som har fel
Citera
2021-10-05, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Jag vill påstå att det är en BMW X5 Security plus, efter att ha jämfört fälgen på olycksplatsen.
Mig veterligen så kör inte Säpo Range Rover. Det styrks även av att dessa ha en helt annan modell på fälg.
Jag säger BMW X5, en av de vanligare skyddsbilarna som Säpo använder.
Jag tycker fälgen ser rätt ut både i form och antal på hålrumen på en Range Rover Sentinel.
https://archive.is/amiCk/009a7271c009d9c5a91a3117effd64556b0bac18.jpg
https://archive.is/nmzxk/3e9e04b0a6e8b6ba68e00b8258bd82810706945c.avif
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in