2021-10-04, 22:36
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Det är så här det låter 82 sidor in i en tråd där alla spekulationer, hur fantastiska de än är, inte utesluts med någon form av logik och sunt förnuft.

Jag har hört att det var en pulslaserstråle från Death Star och att Darth Vader ligger bakom. Tror på det.
Citera
2021-10-04, 22:37
Medlem
Green-Spirits avatar
Har Polisen angett någon anledning till varför det förolyckade fordonet färdades i 160 km / h?

Om inte bör de omkomna poliserna betraktas som vårdslösa i trafiken och ansvariga för den uppstådda dödsolyckan.
Citera
2021-10-04, 22:37
Medlem
Polisen använder säkerhetsbilar, bilen de färdades i vägde över 4 ton, den borde haft icke punkterbara däck!?
Citera
2021-10-04, 22:38
Medlem
MuntertMongos avatar
Aldrig har man så mycket önskat att en olycka är ett attentat som nu. Fy fan om det visar sig att det är hög hastighet och däckexplosion som ligger bakom, fast ännu värre om det visar sig att man som vanligt inte klarar av att presentera något annat än gissningar när det rör sig om ett skyddsobjekt.

Men sätt nu fart åtminstone och registrera de quislingar som hyllar Lasses bortgång!
Citera
2021-10-04, 22:40
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Kanske.
Någon skrev här att uppdraget att bevaka Vilks gått till extra meriterade poliser.
Jag vill inte misskreditera de avlidna, absolut inte, må de två vila i frid. Bara säga att jag inte tror att vaktande dag o natt av en egensinnig gamling stod högt i kurs. Jag kan förställa mig hur fullkomligt urtråkigt arbetet måste vara, inget för de bästa bland de bästa.
Väljer man att bli polis vill man väl att saker ska hända mest hela tiden.
De hade så tråkigt att de bara valde bort sina familjer och åkte över till andra sidan?
Citera
2021-10-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green-Spirit
Har Polisen angett någon anledning till varför det förolyckade fordonet färdades i 160 km / h?

Om inte bör de omkomna poliserna betraktas som vårdslösa i trafiken och ansvariga för den uppstådda dödsolyckan.

Polisen sitter nog ännu för fullt och filar på den förklaringen; men jag tvivlar inte på att den kommer, och att den kommer att utvisa att de båda polismännen handlade helt enligt instruktionen och med bästa omdöme, samt under uppvisande av övligt hjältemod.
Citera
2021-10-04, 22:44
Medlem
Moondooms avatar
Mord/iscensatt ”olycka” för att ta fokus ifrån Pandoraläckan.

Solklart.

Pandoraläckan innehåller något som triggade någon att säga ”shut it the fuck down!”
Senast redigerad av Moondoom 2021-10-04 kl. 22:47.
Citera
2021-10-04, 22:45
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Kanske har Vilks hackat på polisen hela resan, särbon fick ju inte åka med längre.
Till slut tröttnar polisen och trycker plattan i mattan för att så snabbt som möjligt bli kvitt gubben. Eskortbilen ser ingen anledning att ligga i dessa farter och slår av på takten.

Det är väll inte så kul att behöva sitta i timmar och lyssna på en sur gammal gubbe om man är en tuff polis.
Citera
Medlem
Jag har inte läst tråden jättenoga men var inne och läste och såg bilder på Aftonbladet nu. Bland annat stod det ” Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats.”

Det är väl skumt? Jag har inte sett teorin någon annanstans men kan något mer ha varit inblandat i olyckan än de två bilarna? Något som nu är borta? Ett djur? Ett annat fordon? Något flygande? En drönare?

Jag tänker att det fattas en pusselbit - bokstavligen. Kan jag ha rätt?
Citera
Medlem
GodModes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenzingNorgaj
Polisen använder säkerhetsbilar, bilen de färdades i vägde över 4 ton, den borde haft icke punkterbara däck!?

Jag menar det 4 ton, skott och bomsäker men en punka gör att hela bilen havererar.

Putin väljer sina egna livvakter... Just saying.
Citera
2021-10-04, 22:47
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag har inte läst tråden jättenoga men var inne och läste och såg bilder på Aftonbladet nu. Bland annat stod det ” Omkring 50 meter norr om kollisionsplatsen hade vajerräcket dessutom raserats helt på en cirka tio meter lång sträcka. Ett svårförklarat faktum, eftersom resterna av båda fordonen låg längre söderut och inte något av fordonen verkade ha kunnat förstöra vajerräcket på denna plats.”

Det är väl skumt? Jag har inte sett teorin någon annanstans men kan något mer ha varit inblandat i olyckan än de två bilarna? Något som nu är borta? Ett djur? Ett annat fordon? Något flygande? En drönare?

Vi har spekulerar i det där hålet i den andra tråden.
Det hävdas att räddningstjänsten skulle öppnat för att vända trafiken.
En förklaring jag inte köper.
Citera
2021-10-04, 22:48
Medlem
Citat:

Det var inte dubbelkommando i bilen, utan en polis som körde. Denne är delgiven misstanke om vårdslöshet i trafik och vållande till annans död. Och sin egen död då också. Hemskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in