2021-10-04, 20:52
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Det måste ju finnas uppgifter på vilka livvakterna från polisen var? Deras bakgrund är ju högst intressant här. Skulle någon av dem varit muslim så är det väldigt mycket som talar för ett "alahu akbar" attentat.
Men känner man svensk media rätt så skulle de aldrig granska detta för att få fram sanningen i vad som skett.

De har svenska namn iaf. Bara gå in på spmp.se för att få fram deras identitet.
Citera
2021-10-04, 20:52
Medlem
För att det är sjuka Flashback. Skapat av och för foliehattar och nyssnassar. Föraren har kört 160 km timmen, ett däck har exploderat. Så enkelt är det. Tragiskt att tre människor, inklusive den fria rösten - och begåvade konstnären - Vilks omkommit som följd. Men även tragiskt hur antimuslimer och muslimer ur olika synvinklar gottar sig i detta. Sjukt.
Citera
2021-10-04, 20:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Är de personerna som sitter i en fyrakommawhatewertung bepansrad Range Rover verkligen så korkade?
Kanske.
Någon skrev här att uppdraget att bevaka Vilks gått till extra meriterade poliser.
Jag vill inte misskreditera de avlidna, absolut inte, må de två vila i frid. Bara säga att jag inte tror att vaktande dag o natt av en egensinnig gamling stod högt i kurs. Jag kan förställa mig hur fullkomligt urtråkigt arbetet måste vara, inget för de bästa bland de bästa.
Väljer man att bli polis vill man väl att saker ska hända mest hela tiden.
Citera
2021-10-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dim44
En tokig teori skulle vara att någon lyckades pricka polisbilens däck med sniper gevär. Tycker själv att den låter mkt avlägset men det är det enda jag kan komma på. Olyckan verkar annars mycket egendomlig.

Med den information som krävs för det, skulle det inte då vara betydligt rimligare att avfyra skottet mot objektet när bilen stod still..?
Citera
2021-10-04, 20:54
Medlem
fattyacids avatar
Oroligt många som hänger upp sig på 160 km/h. Nu vet jag ju inte vad ni har för bilar eller hur mycket/lite ni kör. Men 160 i en så stor stabil bil är ju inte särskilt fort. Sen om däcket pajat eller om han som körde var klantig och ouppmärksam lär ju visa sig. Men 160 på E4an med god sikt är ju ingen fara. Så nåt måste ju hänt som gör att en erfaren polis tappar kontrollen.
Citera
2021-10-04, 20:55
Medlem
Någon körde efter dom så därför behövde dom köra fortare för att komma iväg? Körde upp brevid och drog av några skott i däcket vilket gjorde att dom körde av vägen? Bomb eller liknande planterat i bilen där av branden för att få bort bevis osv?
Citera
2021-10-04, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiefadern
Du får varning p.g.a. lågt lufttryck om det är punktering på däcket. Går liksom inte att missa när det plingar och varnar.

Inte när delar av däcket utanför trycket lossnar. Däcket sprängdes sedan hastigt.
Citera
2021-10-04, 20:57
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fattyacid
Oroligt många som hänger upp sig på 160 km/h. Nu vet jag ju inte vad ni har för bilar eller hur mycket/lite ni kör. Men 160 i en så stor stabil bil är ju inte särskilt fort. Sen om däcket pajat eller om han som körde var klantig och ouppmärksam lär ju visa sig. Men 160 på E4an med god sikt är ju ingen fara. Så nåt måste ju hänt som gör att en erfaren polis tappar kontrollen.

15:30 en Söndag, säkert fullt av dårar på vägarna påväg mot Malmö/Helsingborg. Olyckan skedde dessutom mellan två trafikplatser med ca 3 km avstånd. Sådana ställen där det brukar ske mest olyckor.
Citera
2021-10-04, 20:57
Medlem
staticages avatar
Däckexplosion?
På en bil som väger 4,5 ton bepansrad.Såna bilar har däck som klarar att forsätta köra trots punktering eller sönderskjutna däck.

Om polisen utgår från den teorin så får vi anta att det är en coverup

Polis som körde hade livsveda?
Citera
2021-10-04, 20:58
Medlem
Någon som vet vilka poliser som fick sätta livet till ?
Citera
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tidigare-livvakten-om-dodliga-kraschen-storsta-av-otur

Inte helt lysande svar. Dom kör inte 60 på. Motorväg för då blir man lätt upptäckt? 😐
Dom kör fort ibland. För att komma fram fortare och få kontroll. Kontroll på vad?
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forestjump
Inte när delar av däcket utanför trycket lossnar. Däcket sprängdes sedan hastigt.

Vilket ställer frågor kring vilken service bilarna får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in