Citat:
Ursprungligen postat av
Djbruin
Nu har jag inte läst om alla teorier här men efter att ha kollat på bilderna där man ser bromsspåren och även smällen i mitträcket 50 meter innan så funderar jag på om det kan ha gått till så här:
Nånting händer med föraren strax innan de kör in i mitträcket, en hjärtinfarkt kanske?! Han tappar då kontrollen på bilen så drar in i mitträcket och ut på banan igen. Den andre personen i passagerarsätet fram försöker då få stopp på bilen genom att dra handbromsen och därav blir det en 90 graders sväng över till andra körbanan som bromsspåren visar och smällen med lastbilen blir ett faktum.
Tycker det är märkligt att det inte finns bromsspår redan första gången de är i räcket, det är det jag grundar denna teori på.
Men jag kan vara helt och ute och cykla också.
Fast nu har vi ett påstått ögonvittne som hävdar att polisen öppnat det norra hålet i räcket för att leda södergående trafik tillbaka norrut. Att trafiken leddes om på det viset bekräftas av körspår efter många bilar i länkad video på Aftonbladet.
Frågan är om det ändå inte är en enda kollision med räcket det rör sig om. Vid den södra skadan i räcket där polisbilen kommit över i norrgående körbana är ju faktiskt vajrarna kvar, det är bara stolparna som är borta.