2021-10-04, 22:07
Medlem
Äckliga hycklare!!!

Det är vad NI i svensk media är!!

Så FEGA och FALSKA så man spyr!

Ni kunde enbart ta "avstånd" från Lars när dödshoten och hatet från islams fundamentalister haglade......
Jag minns det mycket väl.

Men NU - nu när han är död! - NU går det bra att stämma in i den gemensamma "hyllningskören" (ja vi aktar oss givetvis för att trampa stackars förorättade muslimer på tårna ändå! för "säkerhets skull bara...) för att ha kvar sin plats i Värmen!!!

🤮

Fy fan för er.

Men när det var, och är, "ecce jävla homosick idiotism" av puckon i Kyrkan DÅ GÅR DET BRA!!!!!
DÅ är det PROGGRESSIVT åh ja!!!
Så härligt och 'befriande" och åh vad modiga vi är! 😂

Feg äckliga as är det värsta som går på ett par ben.
Jag föraktar er från djupet av mitt hjärta.
Ert svek kommer aldrig att glömmas.

Vill ni vara "modiga"?

Ge er då på islamisterna.

Men istället har ni i ALLA ÅR gett er på de som varnat istället.
För så gör en feg skit.
Citera
2021-10-04, 22:09
Medlem
dialektikers avatar
Jag tycker ändå media verkar ge ovanligt mycket hyllningar, med tanke på hur mycket de själva hackat på Lars Vilks då han levde.

SVT har ju haft mage att kalla Lars Vilks för högerextrem förut bara för att han ritade sina teckningar (och för att han inte uppskattade sekterismen inom islam).
Det är ju barockt att vi vikt oss för sekteristiska fantasier om en jävla hund,
när vi tidigare varit så fria och sekulariserade i vårt samhälle innan.
Muslimer ska minsann få leva ut sin sekterism med sina medeltidsvärderingar och fantasier i vårt samhälle, medan andra religiösa sekter kopplat till t ex kristendom vet att de ses som knasbollar i det öppna samhället så de håller sig till sina slutna sällskap.

Men muslimers ideer med fantasier, och kvinnoförtryck-symboler, ska vi minsann normalisera.

Jag håller med en kristen, svart taxichaufför, invandrare från Afrika, som nyligen sa:
"Ni är så naiva i Sverige. De vill ha Sharia allihopa."

Många musslor med sina heltäckande klädsel låtsas som att de inte hyllar Lars Vilks död.
I hemlighet jublar de.
Citera
2021-10-04, 22:26
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Äckliga hycklare!!!

Det är vad NI i svensk media är!!

Så FEGA och FALSKA så man spyr!

Ni kunde enbart ta "avstånd" från Lars när dödshoten och hatet från islams fundamentalister haglade......
Jag minns det mycket väl.

Men NU - nu när han är död! - NU går det bra att stämma in i den gemensamma "hyllningskören" (ja vi aktar oss givetvis för att trampa stackars förorättade muslimer på tårna ändå! för "säkerhets skull bara...) för att ha kvar sin plats i Värmen!!!

🤮

Fy fan för er.

Men när det var, och är, "ecce jävla homosick idiotism" av puckon i Kyrkan DÅ GÅR DET BRA!!!!!
DÅ är det PROGGRESSIVT åh ja!!!
Så härligt och 'befriande" och åh vad modiga vi är! 😂

Feg äckliga as är det värsta som går på ett par ben.
Jag föraktar er från djupet av mitt hjärta.
Ert svek kommer aldrig att glömmas.

Vill ni vara "modiga"?

Ge er då på islamisterna.

Men istället har ni i ALLA ÅR gett er på de som varnat istället.
För så gör en feg skit.

Jovisst är dom hycklare. Men dom hade lika gärna kunnat hålla käften. Det gör dom inte. Alltså har nånting förändrats i samhällsdebatten. För jag vill tro att om Vilks råkat ut för denna olycka för låt oss säga 10 år sen så hade tonen varit annorlunda.
Citera
2021-10-04, 22:37
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ring P1 idag hade endast ett samtal kring Lars Vilks och en inringare fick obehindrat spy sin galla över honom. Poliserna var det däremot synd om. Programledaren lät skiten ösas fritt och ställde ingen motfråga när kvinnan hävdar att Vilks är skyldig till att folk dött.
10 minuter in i programmet börjar kvinnan sin smutskastning, i 4 minuter håller hon på, därefter spelas en halv minuts inlägg från en annan inringare om att media borde bry sig om poliserna och inte Vilks. https://sverigesradio.se/avsnitt/djurratt-omskarelse-och-ungdomsran

Vilken vidrig kärring. Om hon tycker att det var Lars Vilks fel att polisen dog så blir det ju samma sak att hon anser att de som dog i attentatet mot Charlie Hebdo får skylla sig själva. Att det fanns folk som ville mörda Lars Vilks tycker hon tydligen är helt okej. Hur fan kan de tillåta att sådana sjuka individer får komma fram och få komma till tals?
Citera
2021-10-04, 22:44
Medlem
Lars Vilks var en forkætret kunstner. Han afsøgte ytringsfrihedens grænser og blev mødt med voldsom modstand af det politisk korrekte Sverige. Først da han døde, var svenske medier fulde af lovprisning af ham.

Når man mødte den svenske kunstner Lars Vilks, undrede man sig over, at han kunne vække så meget had og forargelse. Han var nemlig en stille person med humor og charme.

Han var en provokatør, fordi han udfordrede det svenske samfunds normer, men han var en venlig provokatør, og han udfyldte det tomrum for provokation, som de færreste svenske kunstnere vovede at fylde ud i et samfund gennemsyret af politisk korrekthed.

https://www.berlingske.dk/aok/lars-vilks-doed-i-trafikulykke-foerst-nu-hylder-svenskerne-ham
Citera
2021-10-04, 22:44
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Menar du att Vilks användes för att ge sken av att staten bryr sig om sina medborgare (polisbeskydd) och att media kablade ut den bilden i samförstånd med den politiska makten? Det kan hända att det förhåller sig som du beskriver, men faktum kvarstår att media aldrig enhälligt protesterat mot fatwan och krävt att politiker ska agera och sätta ner foten, och vad jag vet har Dan Park ingen fatwa på sig, eller har han?

Media har inte stött Vilks, jag har inte sett några rondellhundar på SVTs hemsida eller på tidningarnas förstasidor. Inget test av vad som händer om man i konkret handling står upp för yttrandefriheten. Inga debattprogram i public service mellan Vilks och muslimska företrädare. Ingen öppen debatt om islamisering och yttrandefrihet med exemplet Lars Vilks. Menar du att han var en nyttig idiot, eller att det var fullt medvetet från Vilks sida?

Det finns inte många journalister med ryggrad på SVT, DN, SR som skulle våga testa yttrandefriheten på det sättet. Möjligtvis Janne Josefsson eller Anders Holmberg. Ynkliga och fega är merparet i journalistskrået - och rädda om sina jobb.
Citera
2021-10-04, 22:59
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SosseIslamism
Vilken vidrig kärring. Om hon tycker att det var Lars Vilks fel att polisen dog så blir det ju samma sak att hon anser att de som dog i attentatet mot Charlie Hebdo får skylla sig själva. Att det fanns folk som ville mörda Lars Vilks tycker hon tydligen är helt okej. Hur fan kan de tillåta att sådana sjuka individer får komma fram och få komma till tals?

Det värsta är att programledaren, Tova Nilsson, indirekt höll med eftersom hon lät kvinnan hållas utan större protester i 4 minuter (förutom ett lamt ”det finns dom som tycker annorlunda och menar att det handlar om yttrandefrihet”). Samma programledare fultolkade och mästrade en person, som inte var tillräckligt PK, i ett annat avsnitt (även fast utsagan i sak stämde).
Senast redigerad av Passepartout 2021-10-04 kl. 23:05.
Citera
2021-10-04, 23:03
Medlem
Media har väl totalt förtigit Lars Vilks de senaste åren (trots att han hållit en hel del föreläsningar etc), det är ju liksom de två lägena pk-media har, attack (ett tag efter rondellhundarna) eller tystnad. Tystnad när de inte har något mer att komma med eller gjort bort sig. Nu när han är död duger det att nämna och hylla igen. Paret Dabrowski är väl några av de få som inte betett sig totalt ryggradslöst, kanske pga ålder, bra med fuckoff-kapital och närmast pensionerade. En som alltid befunnit sig på fel sida av historien är ärkeknölen Aschberg, kommunist och islamkramare. En annan är fittan Cuntwell på aftonbladet.
Citera
2021-10-04, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Delar inte din kritik, och jag drar mig sällan för att kritisera media. Det betyder inte att det finns enskilda händelser som går att kritisera, men det finns exempel på att det du säger inte är represenativt.

SVTs förstasida har exempelvis Vilks död allra högst upp. SVTs Per Andersson ifrågasätter hur kulturmedia tidigare hanterat Vilks: https://www.svt.se/kultur/analys-per-andersson-stodet-for-lars-vilks-kom-langsamt-trogt-och-tveksamt
Stödet för den mordhotade konstnären – från kulturlivet, från samhällsdebatten i stort – kom långsamt, trögt och tveksamt. Vilks hade lyckats stoppa in så många bananskal i sitt processverk att det vanligtvis talföra kulturlivet halkade på begreppen och principerna. Den distinkta och omedelbara solidaritet som borde infinna sig hämmades liksom av en härva av dunkla och gnagande invändningar. Var inte denna Muhammed-teckning en tom provokation? Var den inte ett muslimfientligt skräpverk? Först de allra senaste åren har det klara – självklara – ställningstagandet vuxit fram: mordhot är mordhot oavsett från vem, mot vem, för vad.
Detta var även på deras TV-sändningar.

Har någon tidning hedrat honom med att lägga ut hans konst? Har svt gjort ett collage om bla hans mest omdebaterade verk och allt det andra han gjort? Det som är brukligt när en känd konstnär dör. Att visa alstern.
Senast redigerad av Martlet 2021-10-04 kl. 23:16.
Citera
2021-10-04, 23:24
Avslutad
Tycker att medias rapportering är sann och riktig.
Sen väljer alla sin källa,här är min.

https://www.youtube.com/watch?v=WPVODgnyHC8
Citera
2021-10-04, 23:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är intressant att följa kulturhyllningarna.

Får en känsla av att kultursverige är en väldigt rädd skara individer.
De var rädda för Wilks. De var rädda för att smittas av att vara nära Wilks o stämplas som islamofober, högerextremister o rasister. De är rädda för varandra i kulturetablissemanget. Att kastas ut ur gemenskapen.
De är rädda för att islamismen ska kunna drabba dem själva. De försöker släta över det med medlöperi. Men de vet att det bara behövs en misstanke om att de ritat en för islam opassande bild för att få en dödsdom.

Nu när Wilks är död. O dödsorsaken officiellt en olycka så kan de i medialjuset hylla sin nu bortgångne vän. Beskriva hans konstnärliga storhet o egensinne.
Citera
2021-10-05, 00:50
Medlem
Så länge ingen i Sverige vågar förlöjliga Islam som vi gör med Kristendomen kommer vi aldrig ha yttrandefrihet i detta land! Det är en stor jävla illusion att vi har det. Lars Vilks öde har visat detta. Sverige är ett skitland, det är inget jävla föredöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in