2021-10-04, 20:39
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Dålig mage?
Hade jag varit dålig i magen och kört i 160 kmt Hade jag blivit av med körkortet så det måste varit någon annan anledning
Citera
2021-10-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osdcalm
I det stora hela är det rätt så illa att den svenska polisen som förövrigt inte lyckas med så mycket i dessa dagar också lyckas ha ihjäl sitt enda levande skyddsobjekt, dessutom stryker de själva med på kuppen också...
Det säger en del om organisationen och deras skicklighet totalt sett

Tyvärr får svensk polis inte de resurser som de skulle behöva. Det är inte polisens fel.
Citera
2021-10-04, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Likt GW hatar jag slumpen. Tror inte detta var en slump. Vilks var ofantligt hatad av muslimer, läs deras överlyckliga eftermälen! Vidrigt, avskyvärt, grisigt i kvadrat. Jag kan inte återge vad som skrivs, då skulle jag bli avstängd.
Många har grubblat dag och natt över hur de skulle få död på Vilks.
- Punktering? vi lever inte på femtiotalet, idag får man inte punktering.

Att hata slumpen behöver inte innebär avsiktlig handling.
Om Lars Vilks de senaste 10 åren regelbundet åkt med sina livvakter i 150-160km/h i en 4ton tung bil så var det kanske statistiskt väntat att dom snart skulle vara med om en olycka.
Citera
2021-10-04, 20:41
Medlem
Citat:
I det stora hela är det rätt så illa att den svenska polisen som förövrigt inte lyckas med så mycket i dessa dagar också lyckas ha ihjäl sitt enda levande skyddsobjekt, dessutom stryker de själva med på kuppen också...

Tyvärr får svensk polis inte de resurser som de skulle behöva. Det är inte polisens fel. Utan Regeringens.
Citera
2021-10-04, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrMurdoch
Var inte Säpo.

Poliser som agerade livvakter.
http://www.sakerhetspolisen.se/personskydd.html

Förklara det för Säpo.
Citera
2021-10-04, 20:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
]Likt GW hatar jag slumpen. Tror inte detta var en slump.[/b] Vilks var ofantligt hatad av muslimer, läs deras överlyckliga eftermälen! Vidrigt, avskyvärt, grisigt i kvadrat. Jag kan inte återge vad som skrivs, då skulle jag bli avstängd.
Många har grubblat dag och natt över hur de skulle få död på Vilks.
- Punktering? vi lever inte på femtiotalet, idag får man inte punktering.

Verkligen inte jag heller. Känns som dissidenter alltid dör i bilolyckor.

Vill man ha ihjäl folk och har tid och resurser så kan man vara väldigt uppfinningsrik. Kolla på Mossad och liknande säkerhetstjänster, dom vet hur man dödar.

Jag har dock svårt att se muslimer kunna genomföra detta, ungefär lika troligt som att de kapade flygplan och slog till mot världens mest bevakade luftrum 11 september 2001 utan hjälp.

Jag vet inte om Vilks har retat upp staten på något sätt men han har ju gjort konstverket "judesuggan" och fått en mäktig fiende i juden....Mossad..?
Citera
2021-10-04, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Tvåfilig väg med mitträcke. Det ska mycket till för att en bil ska komma över på fel sida.
En tokig teori skulle vara att någon lyckades pricka polisbilens däck med sniper gevär. Tycker själv att den låter mkt avlägset men det är det enda jag kan komma på. Olyckan verkar annars mycket egendomlig.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

De kan ta förluster.
Men notera att polisens värdegrund fortfarande är intakt.
Citera
Medlem
Finns det någon bra teori om vad som hänt.

Jag utgår från att det inte är en olycka. Sveriges sämsta förarinsats annars.
Citera
2021-10-04, 20:46
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Hade jag varit dålig i magen och kört i 160 kmt Hade jag blivit av med körkortet så det måste varit någon annan anledning

Är du polis i nödläge så blir det inte böter. Alla kollegor skulle förstå att ett nedskitet skyddsobjekt i baksätet innebär merarbete o dålig arbetsmiljö…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestjump
4,5 ton skyddsbil. Det räcker med att bara se en sådan bil så vet du att det där är en bil för säpo.
När den står parkerad. De stannar väl och äter eller vad som helst någon gång och följebilen vaktar väl inte exakt alla gånger, den felande länken uppstår någon gång. Någon drar en kniv mot däcket utan att sticka hål utan bara gör ett väldigt långt snitt. I hög fart uppstår friktion.

Bilen har släppt gummibitar en lång bit på vägen(därav denna stora avspärrning) innan däcket till slut small hastigt vilket fick till följd att bilen krängde till åt vänster och med den tyngden inget konstigt med att den plöjer genom vajern. Krock med lastbil är inget konstigt. Det kommer mötande fordon hela tiden i hög fart.

När man ser en sådan bil så undrar man: vem använder den och till vad. Ett plus ett.

Vem har intresse av detta?

Det är mord genom sabotage och det vet polisen redan nu. Vad de ska säga till allmänheten är ej inom deras egna beslutsområde. Det är inrikes samt säkerhetspolitik.

Du får varning p.g.a. lågt lufttryck om det är punktering på däcket. Går liksom inte att missa när det plingar och varnar.
Citera
Medlem
Det förvånar mig faktiskt lite att en bil för ändamålet inte har intern, uppkopplad kameraövervakning år 2021.

Hade ju röjt undan all spekulation rätt omgående, och borde liksom vara standard ur ren säkerhetssynpunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in